Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
19-07-2008, 14:07
[EAxx] Hamulce przed liftem
Autor Wiadomość
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2008, 20:06   

Yang75 napisał/a:
Jedno trzeba powiedzieć jasno: hamulce przedliftowe to dobre hamulce. Jednak najwyraźniej dla japończyków nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.

Hamulce przedliftowe nadają się do samochodu z silnikiem max 1.5 i wielkości Colta. Hamulce po lifcie można uznać za niezbędne minimum. Dopóki auto jest puste jest w miarę ok. Przy pełnym załadunku zaczynają się problemy.
_________________

 
 
Yang75
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2008, 20:32   

tomekrvf napisał/a:
Przy pełnym załadunku zaczynają się problemy.


No to zależy co rozumiesz pod pojęciem "pełny załadunek". Ja najwyżej przewożę trzy osoby plus jakiś bagaż. Łącznie nie więcej niż 200 kg (beze mnie :) ). Jak dowalisz auto paletą kafli, a potem rozpędzisz do 180 km/h to i spadochron go nie wyhamuje.

Poza tym - jak komuś potrzebne hamulce do bardziej ekstremalnych celów to można sobie założyć tarcze i zaciski brembo od EVO IX i będzie stawał dęba. :wink:
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 13-08-2008, 21:51   

yang, nie masz racji-hamulce powinny byc adekwatne do mocy/mozliwosci samochodu i te przedliftowe sa zle wyskalowane-dlatego japonce szybko to zmienily

ja odczuwam ogromna roznice miedzy poprzednim autem (corolla 1.4) a galantem V6-hamowanie na mokrej nawierzchni wymaga nie lada skupienia (i nie jest to kwestia opon, bo mam dobre), poprostu te hamulce sobie nie radza... widze tez przy jakich niewielkich obciazeniach wlacza sie ABS-w corolli tez mialem i musialem naprawde niezle depnac zeby sie wlaczyl

w galancie 2.0 diesel albo 2.0 benzynka moze to wystarczy ale w gdi czy V6 to juz bida-problemu nie widza CHYBA tylko ci, ktorzy nie mieli okazji innymi czy lepszymi samochodami jezdzic
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-08-2008, 21:57   

no to niestety fakt - mam okazje teraz jezdzic Galem 97 Firka i 91 swoim - jest przepasc, pomimo, ze z przodu mamy identyczne tarcze, ja z tylu mam bebny, to jednak roznica 300 kg samej masy auta oraz fakt, ze mam w Galu 91 hamulce ATE/Lucas sprawia, ze moj Gal po prostu wywala galki oczne podczas hamowania a Firka boje sie jezdzic szybciej niz 70 km/h...
ale popracuje nad nimi :evil:
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 13-08-2008, 22:24   

A ja moge dozucic swoje 3 grosze, otoz do zeszlej soboty jezdzilem Galantem EA2A z 98r i tym autem jechalem po odbior "nowego" Galanta EA5W 00r. Wracalismy z kumplem w dwa gale, ja oczywiscie tym "nowym" z przodu i po kilku probach hamowania musialem caly czas uwazac czy czasem kolega mi nie wjedzie w tyl galantem z poprzednia ganeracja hamulcy. Nie wiem czy cos mam nie tak z hamulcami w poprzednim aucie (testy na przegladch ok) ale roznica jest ogromna.
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
zenkov
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2008, 23:39   

Ja w swoim galanciuku z roku 97 zrobiłem to tak. Zamówiłem tarcze sportowe ze stanów i klocuszki ebc green stuff i jest rewelacja fakt ze tarcze mają wymiar 256 mm ale hamuja o niebo lepiej. Tylko jedna rzecz mnie mnie wkurza ze telepie mi autem jak zaczynam hamować ale przed wymiana to było tragiczne telepanie. Teraz jak zaczynam hamować powyżej 180 km/h to dopiero zaczyna mi telepać autem ale za to hamowanie do zera jest kilkanaście-kilkadziesiąt metrów krótsze niż na poprzednich tarczach. A na ebc jeżdżę od zakupu gala. A poniżej 170 km/h to bajka w porównaniu to poprzednich tarcz. Więc szczerze polecam (nawiercane , wentylowane i rowkowane tarcze nie bać sie eksperymentów).
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 13-08-2008, 23:53   

A ja zobacze co wyjdzie ze wspolpracy Galanta z Zimmermann'ami (276mm)
Chce jeszcze wymienic tylne tarcze (lucas), plyn hamulcowy i klocki -

Kompleksowo :)

Zobaczymy jaki przyniesie to efekt. Nie wiem tylko jakie klocki kupic. Doradzcie cos.
Nowy nabytek:
_________________
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-08-2008, 10:19   

Koledzy ... takie porównania hamulców są wg mnie niewiele wiarygodne, gdyż sam ich stan może dość znacznie się różnić .... takie porównania byłyby dobre, gdyby w obydwóch wersjach hamulców włożyć nowe komplety materiałów (klocki i tarcze) tej samej formy
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-08-2008, 12:29   

A ja dorzucę jeszcze tyle, że wszystko też zależy od stylu jazdy, w końcu to nie jest tak, że tych aut nie da się zatrzymać. Słabsze hamulce nie oznaczają tragedii, ale wiadomo, w tym temacie 'lepiej" jest zawsze mile widziane. W maluchach z reguły były zwalniacze a nie hamulce a i dało się wyhamować :wink: J ak na swoje, ale po kapitalnym remoncie nie narzekam w ogóle i jeżdżę na miarę ich możliwości.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 14-08-2008, 22:54   

Ursus a co dokładnie remontowałeś???
Ja jestem w trakcie i potrzebuje korektor siły hamowania(smoregulator) na tył wymieniałeś może tę część?? Gdzie mogę ją dostać???
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 14-08-2008, 23:36   

To i moje 3grosze :) Mam '97 i szczerze mowiac po zakupie i paru kursach bylem w szoku jesli chodzi o hamulce. Byly STRASZNE! /to chyba moj pierwszy okrzyk na forum:)/ Na suchym asfalcie moglem stanac na pedale a kola sie krecily. Jak w 4 osoby jechalem Olesnica-Wroclaw i w zaplonelo zolte to ataku serca malo nie dostalem :) Pedal w podloge a autko sobie zwalnialo nieiwele lepiej od hamowania silnikiem... Przy zakupie widzialem ze tarcze do wymiany (bo miala 1mm na oko rowek) wiec poszeldem do Intercars po cene. Poszeldem tez do Japaneze po cene i wzialem od Japaneze. Co prawda czekalem na towar prawie 2 miesiace ale doszedl te oryginalny filtr AT. Wzialem TRW /mam nadzieje ze z Czewy bo lubie polski przemysl wspierac;-)/. Pojechalem do mechanika (w Bielsku-Białej polecam JapanService), wyjal klocki (mowil ze kashayama czyli chyba to co w Intercarsie mi proponowano), powiedzial ze tarcza jest w porzadku i czy na pewno wymieniac. Ja tam swoje wiem i tarcza ma byc plaska wiec wymieniac :) Pojezdzilem ok 200/300km jak bez hamulcow zeby sie ulozylo i znow jestem w szoku. Co prawda w 4 osoby z nowym zestawem jeszcze nie jechalem po trasie ale w dwie czuje roznice. Umiarkowany nacisk na pedal na suchym i kola staja w miejscu :) W sumie to troche moze nawet za mocne bo ostatnio w deszczu przy ok 70 czulem jak ABS walczy przy delikatnym przyhamowaniu przed zakretem.
Reasumujac: hamulce sa jak dla mnie wysmienite chociaz tyl tez chce jeszcze zrobic :)

Ps. co prawda nie pasuje to za bardzo do ducha zlotu ale moze daloby rade znalezc troche miejsca i raz na zawsze uciac dyskusje o ile lepsze sa hamulce nowe od starych i postawic pare aut obok siebie i hamowac z powiedzmy 70 km/h? Powiedzmy ze po 4 kombi i sedany :)
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 15-08-2008, 15:53   

yam1530 u mnie hamulce po zakupie tego auta to była porażka, zwichrowane tarcze, łomotało ostro przy mocniejszym hamowaniu, pedał brak prawie przy podłodze a do tego po jego mocniejszym dociśnięciu wchodził jeszcze głębiej w podłogę a czasem z kolei żeby złapał twardość trzeba było pompnąć szybko ze dwa razy. Do tego jak się okazało tylne prawe koło nie hamowało mi w ogóle, ani na ręcznym ani nożnym hamulcu.
Ja przetoczyłem tarcze, kupiłem wszystkie możliwe zestawy naprawcze do zacisków, wymieniłem klocki i szczęki a przede wszystkim wszystko idealnie przeczyściłem i przesmarowałem, każdy zacisk i tłoczek rozebrałem na części pierwsze. Różnica ogromna, teraz nie narzekam. Kupiłem jeszcze zestaw naprawczy do pompy hamulcowej, bo myślałem że ten tracący się pedał przy mocniejszym dociśnięciu to wina przepuszczającej pompy ale jak narazie po tych zabiegach jest ok więc dałem sobie spokój z tym.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2008, 16:18   

przetaczanie tarcz to sredni pomysl - sa utwardzane powierzchniowo i jesli zdjales po 0.5 mm z kazdej, to juz mozesz je wymienic
no chyba, ze mialy wymiar jak nowe, to jeszcze moga posluzyc

zawsze lepiej jest wymienic, choc wiem - cena
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 15-08-2008, 16:46   

przetaczanie u mnie pomoglo na ok 2tys km, tylko wymiana ratuje sprawe
 
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 15-08-2008, 18:55   

Ursus, wymieniałeś cylinderki z tyłu czy tylko czyszczenie???Ja wymieniłem tarcze i klocki na przodzie.Przed wymiana przy hamowaniu troszkę kierownica drgała teraz jest ok.
Mam inny problem a mianowicie walczę z tyłem. A zaczęło sie od tego:



Nie mogłem pozwolić przecież na to żeby GAL miał takie bębny, no i zaczęło się.
Podczas ściągania bębnów ułamał mi sie korektor siły hamowania (na zdjęciu już po małej naprawie) :)
Nie wiedziałem że będę miał takie cyrki z tym regulatorem, nigdzie go nie można dostać.
Napisałem do serwisu i czekam na odpowiedź ,ciekawe ile zakrzyczą za taki regulator.

Bez świadomości jak on działa złożyłem hamulce z nadłamanym regulatorem, jedna strona ta po której stronie regulator uszkodził sie bardziej(prawa) zaczęła strasznie się grzać.
Nie wiedziałem co jest rozbierałem kilka razy te bębny, złożyłem i było niby ok po ok 50km felga była gorąca.Rozebrałem jeszcze raz i wtedy mnie olśniniło :oops: Te brakujące ząbki są naprawdę potrzebne :oops: Wiem wiem nie jestem mechanikiem to nie powinienem sie brać za wymianę ale tak jakoś wyszło :lol:

Jakoś dorobiłem te brakujące :) ząbki no i tak jeżdżę czekając na wycenę z serwisu.


LEWA STRONA




PRAWA STRONA




A TAK WYGLĄDAJĄ TERAZ



Jeszcze raz będę musiał je pomalować ale to po pierwszym kontakcie z myją .Zobaczymy czy farba nie zejdzie.

To było takie moje wtrącenie w temat. Ubolewam nad faktem ze nie ma kompletnych zestawów naprawczych do bębnów dla mojego misia .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.