Problem z tankowaniem |
Autor |
Wiadomość |
Morphinum [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 20:55
|
|
|
Oj chyba nie nie wiem czy odkręcałeś kiedyś korek w ciszy np w garażu, ponieważ faktycznie wcześniej jak odkręcałem w zasadzie tylko na stacji też nigdy tego nie słyszałem a przed chwilą trochę przez przypadek odkręciłem w garażu i trochę mnie to zaniepokoiło. Ale mniejsza o bak, Bugs czy wiesz czemu syczenie jest prawidłowym objawem i po co są w korku dziurki tak jakby przed uszczelką i za? Oraz co miałeś na myśli pisząc kilka postów wcześniej, że syczenie jest objawem "dobrego odpowietrzenia"? |
|
|
|
 |
bugs [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 23:01
|
|
|
Ogólnie rzecz ujmując u mnie występuje tylko syczenie i to wcale nie tak głośne. Na pewno nie słychać żadnych dźwięków odkształcającego się baku
Dziurki? Nie mam pojęcia, ale jak sam trafnie zauważyłeś nie da się przez nie "dmuchnąć" - oznacza to, że nie służą w tym celu. Na korku poza tym powinieneś mieć także gumową uszczelkę.
To teoria mechaników (nie jednego), że to syndrom dobrego odpowietrzania. W baku jak sądzę nie powinno znajdować się zbyt dużo (o ile w ogóle) powietrza przy zakręconym korku. W momencie jego odkręcenia "próżnia", która wytwarza się w baku zasysa powietrze z zewnątrz stąd syczenie. Zauważ, że raz odkręcony bak nie syczy do momentu odpalenia auta.
Wracając do uszczelki - jej usunięcie likwiduje syczenie, ale wątpię aby było to pożądane.
Jeśli mimo wszystko ten fakt Cię męczy bądź irytuje zajedź do najbliższego serwisu i zasięgnij opinii specjalistów. |
|
|
|
 |
Morphinum [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 23:21
|
|
|
Już teraz nie jestem pewien ale miałem wrażenie, że powietrze raczej wychodzi ze zbiornika bo leciutko tylko rozszczelniłem korek i naprawdę zaczęło strasznie śmierdzieć, co przy zasysaniu nie byłoby możliwe. A co do tego syczenia dopiero po odpaleniu auta to nie wiem jak jest u mnie ale sprawdzę wszystko dokładnie rano... |
|
|
|
 |
bugs [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 09:22
|
|
|
Morphinum napisał/a: | Już teraz nie jestem pewien ale miałem wrażenie, że powietrze raczej wychodzi ze zbiornika |
A jak otwierasz butelkę z napojem gazowanym to jakie masz wrażenie?
W tym wypadku powietrze również zasysane jest do środka a mimo to wzburzony napój ucieka do góry a jego zapach czuć niemal od razu po odkręceniu korka.
To działa na podobnej zasadzie - zapewne ma tu zastosowanie jakieś prawo fizyki dot. próżni. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 10:54
|
|
|
Jak dla mnie to syczenie to nie jest normalne. Przeciez pompa zasysając maliwo musi więcej pracować, robi sie podciśnienie.... gdzie tu jest sens w tym że tak to jest - bo jak widze to prawie każdy mitsumaniak tak ma. |
|
|
|
 |
Morphinum [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 12:14
|
|
|
Sory bugs, ale nie rozumiem na czym polega twoja analogia do butelki, ponieważ tam powietrze jest ewidentnie wypychane a nie zasysane. Dzieje się tak daleko, że przykładowo podczas wstrząsania butelki wytrąca się dwutlenek węgla z cieczy ale ciśnienie w tej małej przestrzeni powietrznej szybko rośnie w związku z czym CO2 nie może się dalej wytrącać i dzieję się to dopiero gdy odkręcisz korek i spuścisz ciśnienie. Wtedy CO2 zaczyna się uwalniać z całej objętości, podobnie trochę jak parowanie przy wrzeniu cieczy.
Bazkomp jeśli chodzi o brak sensu to całkowicie się zgadzam, dziś rano po ok 12 godzinach stania, z baku nic nie syczało (potwierdzam spostrzeżenia bugs'a), po lekkim odkręceniu nawet nie było czuć benzyny, odpaliłem silnik na kilkanaście minut (nie jechałem bo akurat dziś nie mam po co) i po zgaszeniu, przy lekkim odkręceniu też nie syczało ale za to było czuć intensywny zapach benzyny. Czyli wskazuje to na to, że w baku jest chyba jednak nadciśnienie a nie podciśnienie (trzeba sprawdzić). Zachęcam zainteresowanych do sprawdzenia w swoich autach i podzielenia się spostrzeżeniami, bo tak jak bazkomp pisze, że podciśnienie przecież przeszkadza, a co prawda nadciśnienie niejako pomaga pompie, ale po co? Podsumowując, moim zdaniem, sensu to nie ma żadnego. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-03-2008, 13:53
|
|
|
No to znaleźliście sobie poważny problem techniczny. |
|
|
|
 |
bugs [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 16:29
|
|
|
Hugo napisał/a: | No to znaleźliście sobie poważny problem techniczny. |
Co racja to racja.
W japońskich autach jest kilka rzeczy, które można nazwać "bezsensownymi".
Syczenie na pewno nie jest jakimś niepokojącym objawem - imo powinno występować.
Skoro mówi się o "zapowietrzaniu" baku tzn. że nie powinno znajdować się w nim powietrze, stąd jeśli nie powietrze to "próżnia" stąd syczenie podczas odkręcania.
Porównanie do butelki może nie do końca trafne. |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 06-05-2008, 12:08
|
|
|
Kolejny raz potwierdza się, że zwykły user od mechanika mądrzejszy. Podczas przeglądu zapytałem "speca" co oznacza takie syczenie...powiedział że odpowietrznik (pompka czy jak on tam to zwał) jest pewnie rozwalona i wytwarza mi się próżnia, co jest oczywiście szkodliwe i trzeba by to naprawiać...widze, że jest zupełnie na odwrót. |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-05-2008, 12:42
|
|
|
DLA ODWAŻNYCH !!!
Jak nie wiecie w którą stronę idzie powietrze " czy ze zbiornika czy do zbiornika " proponuję próbę na kominiarza palącą się gazetę pod wlew paliwa i obserwować w którą stronę pójdzie ogień jak odkręcicie korek.
A na poważnie dajcie sobie spokój z takimi problemami. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 06-05-2008, 12:43
|
|
|
Student napisał/a: | DLA ODWAŻNYCH !!!
Jak nie wiecie w którą stronę idzie powietrze " czy ze zbiornika czy do zbiornika " proponuję próbę na kominiarza palącą się gazetę pod wlew paliwa i obserwować w którą stronę pójdzie ogień jak odkręcicie korek. | Chcesz mieć kogoś na sumieniu |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 13:03
|
|
|
Opary z baku poprzez Purge Control Solenoid Valve podawane sa do kolektora ssacego w wyniku czego w baku powstaje podcisnienie, stad charakterystyczne ssss. Mam nadzieje ze jest juz wszystko jasne. |
|
|
|
 |
kotakot
Forumowicz
Auto: był Lancer '07, jest 03 '19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 126 Skąd: Grudziądz-Toruń-Wawa
|
Wysłany: 09-05-2008, 11:28
|
|
|
Hehe, też tak miałem
W starym Seacie Ibizie wkładałem do samiuśkiego końca i lałem bez problemów, po przesiadki do Miśka szybko się zorientowałem, że takie "zachowanie" nie przejdzie
Co do syczenia przy otwieraniu to u mnie syczy po całości |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 15-08-2008, 14:38
|
|
|
Odswieze. U mnie tez tak jest i zreszta od razu po rejestracji na forum poruszylem ten temat - bylo to dziwne i w sumie przerazliwe:) |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2008, 20:52
|
|
|
a ja sprzedałem Lancera z 94 roku i mam Space Stara z 2004 roku i też jest tak samo- za każdym razem syczy i mam problemy z tankowaniem bo wybija pistolet. dobrze, że mam GAZ |
|
|
|
 |
|