Carisma 1.6 Mivec |
Autor |
Wiadomość |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-08-2008, 12:49
|
|
|
MIVEC ogólnie to zmienne fazy rozrządu. To samo co w hondzie vtec, w toyocie vvti itp
A co do odcinki to ona jest zaprogramowana w komputerze i oczywiście mozna ja oczywiście przesunąć, ale wtedy elementy silnika dostaja bardziej po dupie i szybciej sie zużywają |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-08-2008, 13:01
|
|
|
Tam chyba jest jakis SWAP zrobiony... i nawet jesli to jest 1,6 to ta jdnostka ma cos wspolnego z jednostkami hondy a mianowicie obroty
Ciekawe jaki silniczek tam siedzi
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Czaki [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2008, 18:22
|
|
|
A myślicie ze takie przesuniecie odcięcia ma wpływa na czas przyspieszenia do 100km/h? I jak myslicie jakie obroty maxymalne beda bezpieczne dla silnika zeby po jedym "odmuleniu" sie nie rozsypał. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-08-2008, 18:27
|
|
|
Czaki napisał/a: | A myślicie ze takie przesuniecie odcięcia ma wpływa na czas przyspieszenia do 100km/h? I jak myslicie jakie obroty maxymalne beda bezpieczne dla silnika zeby po jedym "odmuleniu" sie nie rozsypał. |
ale jesli np. Carisma 1,6 osiaga swoje 90-102KM przy 6000obr/min a dalej juz traci i moc i moment to jaki jest sens pilowania silnika w nieskonczonosc
tylko zeby pilowac i szybciej go zuzyc
Do pilowania sa stworzone silniki typu (np.) 2000cm w S2000 czy 1300cm w RX8 gdzie swoje apogeum osiagaja przy 8000-9000 obr/min
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Czaki [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2008, 18:37
|
|
|
dlatego sie pytam bo nie wiem jaka jest charakterystyka silnika 1.6. Rozumiem ze w praktyce przyspieszenie wyjdzie gorsze? A i tak nie mowie o ciągłym ganianiu sie na czerwonym polu obrotów, zazwyczaj nie przekraczam 4tys/obr, a jak czasem z kimś sie poganiam to wydaje sie ze ta odcinka przy ~6500 to za wczesnie |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-08-2008, 18:43
|
|
|
Czaki napisał/a: | Rozumiem ze w praktyce przyspieszenie wyjdzie gorsze? |
tak... musisz poznac charakterystyke swojego silnika i nie mowie tu o wykresie czy cos...
Chodzi o to ze np. przy 4000obr/min masz max moment obrotowy a przy 6000max moc. wiec musisz zmienic tak bieg zeby max 500obr/min wyjsc poza max moc silnika (bo wyzej sie nie oplaca) czyli przy np. 6500 (jesli max moc masz przy 6000) i wtedy wskazowka obrotomierza po zmianie biegu na wyzszy musi byc przynajmniej na tych 4000 (gdzie osiagasz max moment obrotowy)...
To tak mniej wiecej wychodzi jesli chcesz maxymalnie wykorzystac osiagi i moc swojego autka. Byl gdzies w necie artykul o tym i to tak z pamieci mniej wiecej przytoczylem
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|