[Cari 1.8 GDI] Katalizator |
Autor |
Wiadomość |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2008, 21:05 [Cari 1.8 GDI] Katalizator
|
|
|
Dzisiaj bylem na przeglądzie zwanym na wyspach MOT.Okazało się ze na teście emisji spalin cari wypadła źle.CO wykazało 1.89%vol a norma to około 0.30%vol.Czy ktoś z was miał podobny problem z emisją spalin?Mechanik zasugerował wymianę katalizatora,ale poczekam może ktoś z was mi coś podpowie. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-08-2008, 21:15
|
|
|
No chyba tylko pozostaje wymiana kata. Widzę że nie mieszkam w Polsce więc nie wypowiem się na temat części bo nie wiem jakie są u Ciebie dostępne. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-08-2008, 12:23
|
|
|
Zakładam że miałeś kata solidnie rozgrzanego ostrą jazdą czyli butowaniem co najmniej przez kilkanaście minut?
Pomiary robione były przy 2.5-3.5 tys obr.?
Jeśli przy tych założeniach nadal miałeś CO dość wysoko to raczej nie kat jest winien tylko lambda - z jej powodu zły skład mieszanki i masz nadmiar CO |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2008, 15:41
|
|
|
hmm właśnie powiedział mi ze lambdę wyklucza bo ja również sprawdzał. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-09-2008, 21:17
|
|
|
A silnik i kat miałeś naprawdę solidnie nagrzany? I przy jakich obrotach robił pomiary? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:31
|
|
|
Byl rozgrzany,i przy obrotach 3tys były robione pomiary. |
|
|
|
 |
fatom
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-09-2008, 09:15
|
|
|
czy brak katalizatora ma wpływ na pracę silnika, czy chodzi tu tylko o emisje spalin?
czy jeśli zamiast katalizatora mam kawałek rury to lepiej bedzie wstawic strumienice i jakie ona ma zalety? |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-09-2008, 12:56
|
|
|
Sonda lambda ma wpływ na pracę silnika określanie składu mieszanki-paliwowo powietrznej a w konsekwencji składu spalin. Więc jeśli wyrzucisz katalizator to trzeba coś wstawić zamiast sondy by informowała o właściwym składzie spalin. Wyrzucenie katalizatora to:
- zwiększenie emisji spalin do środowiska,
- ułatwienie wydostawania się spalin z układu (częściej spadek mocy niż zysk),
- większa głośność układu,
Wstawienie strumienicy - mocno przereklamowana sprawa, więcej wad niż korzyści. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2008, 11:34
|
|
|
Miałem to samo na MOT nawet lepiej
aby to obejsc musisz :
1 miec niski stan paliwa !
2 wlej płynu do czyszczenia wtryskiwaczy
3 zapomnij o 4 i 5 biegu
4 lambda do wymiany na NGK ( moja tez była ponoc dobra )
po takich zabiegach , u mnie emisja spadła ponizej normy 0,28 mimo ze w quick tescie pokazywało 0.70 to na full tescie spadło do 0.28
dadam tylko ze orginalny kat Mitsubishi kosztuje 500F jakies zamienniki mozna dostac juz za 200-300F ale za 2 lata czeka cie ponowna wymiana
aha jak masz duzy przebieg to moze warto wymienic swice
bez katalizatora nie przejdziesz MOT w UK
powodzenia |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2008, 20:14
|
|
|
Normalnie pewnie by nie przeszło ale znam się dość dobrze z ludźmi w servisie seata,wiec na to przymknęli oko Płyn do czyszczenia wtryskiwaczy wlewałem jakieś 2 miesiące temu.Kata znalazłem za 85 funtów http://cgi.ebay.co.uk/Mit...id=p3286.c0.m14
Myślę ze jest ok nawet jak będę go musiał zmienić za 2 lata to niema tragedii.Przebieg to 92 tys mil ale wszystko co trzeba jest wymieniane na bierzonco. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2008, 00:03
|
|
|
To ciekawe podczas MOT i wszystkich testów wykonywanych przy pomocy komputera jestes podpiety do bazy danych samochodów w UK i nie ma technicznych mozliwosci ominiecia tego testu chyba ze wsadza czujnik w wydech innego samochódu o zblizonych parametrach spalania co do katalizatora to zycze jak najmniej problemów z moca silnika |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2008, 00:18
|
|
|
Jak się jednak okazuje da się to przeskoczyć bez podpinania do innego pojazdu .Sugerujesz ze taki katalizator to jakaś lipa?Jeszcze sie na niego nie zdecydowałem ale cena jak widzisz jest niska. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2008, 00:50
|
|
|
jak da sie to przeskoczyc to prosze napisz w jaki sposób w bazie danych o stanie technicznym samochodu pojawia sie wpis o emisji spalin silnika GDI o nr seryjnym XXX zarejestrowanym na sslay wykonanym na gorącym silniku i obrotach XXX dodam ze maszyna testujaca jest on-line z baza podczas wykonywania testu, bardzo mnie to interesuje bo to problem 100% posiadaczy samochodów w UK , wiec jak ???
co do katalizatora to nie jestem ekspertem ale mój mechanik polecił mi zamienik ze wzgledu na wartosc auta dla niego jezeli auto kosztuje 2000 to nie warto kupawac kata za 500F jednak uprzedzi mnie ze te zamieniki sa do bani i ze powoduja problemy roznego rodzaju ale jak stwierdził "to zalezy juz od ciebie"
dlatego tez nie wymieniłem kata tylko starałem sie zjechac z emisja do normy GDI czyli 0.30 i sie udało |
|
|
|
 |
|