Klocki hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-04-2006, 23:57
|
|
|
a ja po raz kolejny napisze ze ferodo to shit, w poprzedni weekend hamujac uslyszalem jakies szuranie, ze byla sobota wieczor to nic nie zobaczylem, w niedziele paluchem namacalem, a tam praktycznie zero warstwy sciernej z klocka zostalo, no i przy niedzieli wymienilem na jakies inne stare zeby tarczy nie zniszczyc bo co sie okazalo z jednej strony klocka calkiem sporo, z drugiej zero |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
mareksosi [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 08:52
|
|
|
To może coś masz nie tak z hamulcami jeżeli ci się nierówomiernie klocki ścierają |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 09:01
|
|
|
no wlasnie sprawdzilem, zaden kola nie trzyma, hamuja rowno |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2006, 10:22
|
|
|
To dziwnie wygląda Mateusz. Klocki Ferrodo są b. dobre - jak się nierówno scierają, to raczej coś będzie nie halo z ukł. ham. w aucie niż z klockiem. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 10:50
|
|
|
ale sprawdzilem wszystko, zreszta skoro tak mowisz to przy okazji wymiany klockow na nowy komplet, wyczyszcze tloczki i przesmaruje wszystko tak dla pewnosci |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2006, 10:57
|
|
|
no właśnie przesmarowanie - jak posmarujesz prowadnice od klocków to się tam taki syf zbierze, że klocek nie będzie odbijał; przejrzyj dokładnie manual, co wolno smarować i czym, a czego nie |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 13:02
|
|
|
no akurat o prowadnicach nie myslalem tylko o tloczku pozatym z przodu w cari nie ma tych blaszek co prowadza tylko klocek suwa sie bezposrednio w siodle, a tam to tylko pilniczek lub papier scierny i caly syf zetrzec - wiem wiem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2006, 13:05
|
|
|
no - zobacz pod gumą jak tłoczek wygląda - jest specjalny smar do tego (chyba silikonowy), natomiast do śrub zacisku itd. smar miedziany (wysokotemp.) |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 13:32
|
|
|
i co nalozyc smaru pod gumke ??:) |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2006, 13:45
|
|
|
najpierw sprawdzić czy nie ma rdzy, czy tłoczek się dobrze przesuwa (deptajac lekko na hamulec) itd. - dopiero potem ew. dać smar pod gumke (a gdybys demontowal tloczek, to sa zestawy naprawcze do niego, a sam tloczek sie DOTem smaruje) |
|
|
|
 |
mareksosi [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 15:23
|
|
|
Witam
Mam już założone klocki Ferodo Premier.
Jak jest z ich docieraniem?
Trzeba je docierać czy nie, jak tak to jaki jest najlepszy sposób?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez mareksosi 07-04-2006, 15:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2006, 15:26
|
|
|
http://mitsubishi.webserw...p?TID=5404&PN=1 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 17:32
|
|
|
Cytowane źródło to jedno z nielicznych, które wyraźnie preferuje oddzielne wymienianie tarcz i klocków. Znaczna większość każe z tarczami wymieniać również klocki. Ciekawe która opcja jest lepsza? A może ma to znaczenie tylko przy jakichś wyrafinowanych tarczach / klockach? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2006, 20:14
|
|
|
Nie wiem - ja często zmieniałem razem i nawet jak dwa dni po wymianie zagotowałem hamulce przy awaryjnym hamowaniu ze 190 do 0 poprzedzonym ostrą jazdą nic się nie stało. Tarcze się nie pokrzywiły. A co do układania - najwazniejsze żeby przez całą eksploatację hamulce traktowac jako ostateczność - hamuje się silnikiem, zawsze można wcześniej zdjąc nogę z gazu. Ważna jest płynnośc jazdy - wtedy i hamulce dłużej pożyją. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2006, 20:40
|
|
|
jakis czas temu wymienilem tarcze razem z klockami (brembo+ferrodo premier) jeszcze w Cari i chodzily jak zyleta od samego poczatku do dnia sprzedazy auta (15kkm), wiec nie bardzo kminie o co chodzi z tym docieraniem. Moze to taki przerost formy nad trescia, ale ja sie nie znam jak wszyscy wiedza. Jedno co mam do klockow ferrodo to to, ze brudza felgi, ale potrafie im to wybaczyc, chociaz moglyby nie brudzic |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez piwkotom 07-04-2006, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|