Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
traci moc po nagrzaniu silnika - 4g63 2,0 dohc
Autor Wiadomość
stiop3 
Nowy Forumowicz
stiop3

Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 29
Skąd: skarzysko-kam
Wysłany: 06-10-2008, 11:07   traci moc po nagrzaniu silnika - 4g63 2,0 dohc

silnik zasilany Pb i LPG. Dopóki nie osiągnie normalnej temp pracy, sprawuje sie w miare ok.Ale im jest cieplejszy, tym słabszy(oceniam, ze traci polowe mocy!, zarówno na LPG jak i Pb), a co za tym idzie, jazda z "gazem do dechy" i np pod góre sie przegrzewa. Dodatkowy objaw- silnik mocno zagrzany - rozrusznik obraca go bardzo powoli. Na zimnym kreci normalnie. rozrusznik raczej wykluczam, podmieniłem inny (co prawda używka), efekt identyczny. olej nie dostaje sie do ukl chlodzenia. Jakies podpowiedzi? sugestie? mile widziane. Pozdrawiam
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 06-10-2008, 23:31   

Zakładam, że sprawdziłeś olej i płyn chłodzący i że płyn chłodzący i olej kiedyś po zakupie wymieniłeś bo spotkałem się z kombinatorami (handlarzami) co dolewali tam różnych rzeczy byle był odpowiedni poziom, ale to nie powinno aż takich skutków powodować. Sprawdź termostat i napięcie w instalacji na ciepłym silniku (kiedy wolno kręci), może po rozgrzaniu gubić napięcie dlatego spadek mocy i problemy z rozruchem. Może pompa wody już dawno nie była wymieniana i zaczyna szwankować.
Napisz kiedy zaczęły się takie objawy pojawiać nagle czy stopniowo. Spróbuj ocenić czy silnik po zagrzaniu do normalnej temperatury /kiedy zaczyna szwankować/ nie jest przegrzany, może coś być z czujnikiem temperatury.

Jeżeli masz możliwość to stanowczo odradzam jazdę "z gazem do dechy" w takim stanie nawet jeżeli to nie są jakieś duże prędkości.
 
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10-10-2008, 14:27   

u mnie takie objawy były od podpartych zaworów.
silnik tracił moc jak tylko się nagrzał. przyczyną był mechanik, który źle je wyregulował (na zimno) - jeden zawór okazał się podparty.
pojedź do dobrego mechanika i uprzyj się do regulacji na gorąco i powinno wrócić do normy.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-10-2008, 14:35   

Zawory faktycznie mogą powodować taki problem, ale nie trzeba tego robić tak jak napisał remix, na gorąco. Jak zrobi się to dobrze na zaminym, to będzie ok.

stiop3 czy spadek mocy jest zauważalny w całym zakresie obrotów czy tylko przy wyższych?
 
 
stiop3 
Nowy Forumowicz
stiop3

Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 29
Skąd: skarzysko-kam
Wysłany: 17-10-2008, 23:01   

Po dłuzszej przerwie powrót do tematu. Płyn chłodniczy i olej są ok, to raczej nie to. Obawiam sie, że to kwestia ECU, bądz wadliwego działania czujnika ( moze temp. silnika?) Zauważyłem, ze spadek mocy da sie odczuc juz na zimnym silniku, a jesli komp zostanie wczesniej zresetowany, moc jest normalna, po nagrzaniu spada (czyzby ECU w tym czasie "złapało" błedne dane i zamula? - no, na pewno nie dawką benzyny, bo ten sam objaw jest na LPG- moze kąt wyprzedzenia zapłonu? A moze to EGR? Zaczynam głupieć! :(
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-10-2008, 23:52   

Zawory bym wykluczył na wstępie ponieważ są samoregulujące. EGR również ponieważ na LPG nie było by wtedy problemu. Martwi mnie za wysoka temperatura. Nawet przy pełnym gazie i pod góre nie ma prawa się przegrzewać. Proponuje przeglądnąć układ chłodzenia, może pompa wody nie wydala albo zamulona chłodnica.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-10-2008, 14:47   

Kąt wyprzedzenia zapłonu może powodować taki objaw. Nie wiem jak jest u Ciebie rozwiązany zapłon. U mnie w lancerze była normalna kopułka i regulacja bardzo prosta. W każdym razie miałem podobny problem. Silnik po rozgrzaniu tracił moc. Zbierał się jeszcze jakoś w niskim zakresie obrotów, ale powyżej 2 tys znaczny spadek mocy, no i też się dość mocno grzał. Przyczyną był mocno opóźniony zapłon.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-10-2008, 18:41   

w 2.0 dohc zaplon sie reguluje czujnikiem walu - na drugim koncu niz rozrzad jest stalowa, okragla pucha

co do przegrzewania i slabniecia - mozliwe, ze pada uszczelka glowicy, znam takie przypadki (rozszerzalnosc cieplna i problemy tylko na cieplym silniku)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.