Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:18
DiD vs Mivec
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-10-2008, 14:33   

krzychu napisał/a:
to zawsze masz margines bezpieczesntwa ze ciagniesz to 7-7,5 tys i masz pewnosc ze masz duzo wiecej mocy i lepsze przyspieszenie i masz ten margines
bez przesady, powyżej 5tys. w benzynie to przyspiesza, ale też dużo gorzej. Maks moment jest niżej.
Porównywanie 1,6 benzyny i TDI w lekkich samochodach nijak się ma do Outlandera 2DID i V6 benzyny. Jak ktoś lubi ciszę to niech kupuje benzynę bo zawsze będzie ciszej - zwłaszcza V, jak ktoś lubi fun to doładowana benzyna da największy, jak ktoś lubi ekonomię to diesel ponad wszystko przy przebiegach min. 25kkm/rok albo zagazowana benzyna (od 15kkm/rok). Spór co lepsze to coś jak spieranie się który kolor ładniejszy :wink: , zwłaszcza jak znamy je tylko z opowiadań albo krókotrwałych spotkań.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-10-2008, 14:40   

rezon napisał/a:
powyżej 5tys. w benzynie to przyspiesza

tak zwlasza ale gdy max moc jest dostepna przy 5000obr/min a nie np.5500-6500obr/min jak wiekszosc benzyniakow :wink:
Jezdzac dieslem powinienes wiedziec ze powyzej 4000obr/min czyli gdy osiagasz max moc silnik wysokoprezny wrecz staje,gdyz skonczyl sie zakres uzytecznych obrotow (dla m.in. turbosprezarki), benzyna kreci sie dalej i przyspiesza chociaz jak powiedziales powyzej max mocy gorzej...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-10-2008, 14:53   

Ale powyżej 4 tys obrotów to diesel przestaje przyspieszać, a przy 4,2-4,3 wskazówka przestaje sie posuwać na przód np. na 3-cim biegu. W benzynowych silnikach granica jest odcięcie ;) więc potrafią dużo więcej się rozkręcić niż moc maksymalna.

rezon - z tym największy fun i doładowana beznyna bym polemizował. Jeśli ktoś chce fun to ogólnie doładowane bezyny się mniej kręcą (mają niżej moment i moc). No i kwestia psychologiczną przejechać sie do odcięcia na turbodoładowanej bezynie a wolnosącej to 2 różne rzeczy bo potem można sobie otworzyć maskę i zobaczyć czerwoną turbinkę.

Krzychu
Ostatnio zmieniony przez krzychu 27-10-2008, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-10-2008, 14:56   

Robson86 napisał/a:
Jezdzac dieslem powinienes wiedziec
jeżdżę dieslem, ale po pierwsze jest to mój pierwszy turboklekot, a po drugie na benzynach przeganiałem ok. 800kkm - może więcej, więc o wiele lepiej znam zapach benzyny niż ON - oraz zalety i wady obydwu. Dlatego spór o wyższości benzyny nad dieslem i odwrotnie uważam za bezsensowny. O tym, że TDI może być sportowy to polecam uwadze osiągi Audi Q7 V12TDI, ale jego cena jest bardziej xtrm niż osiągi.
Robson86 napisał/a:
powinienes wiedziec ze powyzej 4000obr/min
wiem, ale przełożenia skrzyń są zupełnie inne, podobnie jak i tempo wkręcania się na obroty, więc porównywanie samych obrotów takie tu, takie tam - też jest bez sensu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2008, 15:21   

Wywołano mnie nie-wprost do odpowiedzi :)

krzychu,
- jeśli chodzi o silniki benzynowe to miałem okazję jeździć paroma, poczynając od malutkiego 1.2, przez 1.3 w obecnym Mitsu, jakieś średnie 1.6 i 1.8 w Focusie, P405, P406, Astrze, Vectrze, Golfie, potem 2.0 w C5 i Lagunie, 2.5 w Vectrze B, 2.8 w Suzuki Vitara. Jakiś przekrój zatem był. Jedyne, w czym się dobrze czułem, to 2.5 w Vectrze, a dwulitrowa Laguna była znośna.

Póki co, po przejechaniu 110kkm dieslem - zdecydowanie opowiadam się za tym rozwiazaniem. Właśnie z powodu 280Nm pod stopą.

Robson86,
Cytat:
benzyniakiem redukujesz bieg aby byly obroty max momentu obrotowego i bez problemu wyprzedzasz

tak, to prawda że moment jest wtedy max. A ile on wtedy wynosi?

Oczywiście że chętnie posłuchałbym 2.5 V6 w drodze do pracy i z powrotem. Benzyna jest fajna, o ile jest duża.

Dyskusja o wyższości benzyny nad dieslem będzie chyba taka, jak o BN i Wielkanocy. :)
_________________
michalp
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-10-2008, 15:57   

michalp napisał/a:
jak o BN i Wielkanocy.
dokładnie
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-10-2008, 16:25   

michalp napisał/a:
A ile on wtedy wynosi?

mam Ci teraz wymieniac wszystkie silniki benzynowe i przy jakich obrotach osiagaja jaki max moment obrotowy :?:
Pozdroo

[ Dodano: 27-10-2008, 16:28 ]
michalp napisał/a:
Benzyna jest fajna, o ile jest duża.

W przypadku samochodow nie liczy sie tak bardzo moc czy pojemnosc tylko stosunek mocy do masy :wink:
Mow co chcesz ale jak poprzednie auto czyli Laguna 2 dci stala poraz ktorys tam z rzedu w serwisie dostalem jako zastepczak clio 1,6 110km. I to auto nie jednemu mocniejszemu silnikowi w wiekszym aucie (na torze zeby nie bylo) by wklepalo.
Wiec dalej wychodze z zalozenia ze na kazdy dany samochod trzeba patrzec indywidualnie. Nie kupilbym przykladowo Avensisa 2 w silniku 1,6 bo to duzo za malo. Masa auta jest za duza by ten silnik radzil sobie dobrze z tym samochodem, (natomiast juz 1,8-2,0 bym spokojnie kupil :) ) ale juz np Clio z silnikiem 1,6 110KM czy Colta z silnikiem 1,5 109KM jak najbardziej bym wybral.

na marginesie:
rx-8 niby 1,3 a jak zamiata :) corolla ts wolnossaca ofkors 1,8 tez swietnie jezdzi, znane silnik Mitsubishi 1,6 o mocy 160km, moze jeszcze bardziej wyslawione 1,6-1,8 V-tec Hondy 160-170km i wszystko wolnossace :P
ehh az lezka sie w oku kreci :twisted:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
  Wysłany: 27-10-2008, 18:32   

Za forum.streetracing.pl:

10 przykazań dla Diesla - ver 1.2

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie
bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste,
łącznie z opałem, by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem
ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i
alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie
boisz.

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym
silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego
potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby
sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie
wnet zafastrygujesz.

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a
wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem
niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem
syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi
paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać
będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku.

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura
dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem
niźli za panną latanie z gołym kuta..m

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i
kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w
powietrze pompować zacznie.

8 ) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci
powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest
porwany, wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj
się by świezy był zawsze w klekocie.

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy
wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle
do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą
w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć
traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego
że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele... Kochaj
zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka, TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf
miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali
wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Antyey 
Mitsumaniak


Auto: BMW x1 xdrive20d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 111
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2008, 05:20   

I w sumie racja. Nie ma co dyskutować - jeden lubi silniki, drugi diesel'e :twisted: Ok, ok... żartowałem :D Czy benzyna, czy diesel - kwestia indywidualnych preferencji. Ja ze swojej strony dodam, że niewiele miałem okazji do jeżdżenia diesel'ami, a z tych które się trafiły tylko jedną wspominał miło - ale to za całokształt auto + silnik, bo było ta A6 2.0TDI S-line multitronic :finga:
_________________
"... Nasz mały, chorobliwie duszny kraj... "

BMW X1 xdrive20d
Mitsubishi Outlander Instyle 2.4 CVT MY09 (poszedł ]:->)
Subaru Legacy 30th Anniversary Edition 2.2 MY99 (sprzedany :( )
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2008, 08:22   

niesety wiekszosc osob z forum jesli miala jakas stycznosc z dieslem to byly to diesle z lat 90tych i ta im wiedza zostala w glowie nie dopuszczajac czegokolwiek innego do swojej swiadomosci.
dopiero spotkanie na trasie otwiera im oczy :D :D ale szkoda tym zasmiecac tematu grzeska ktory mam nadzieje wybierze DiD'a 8)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-10-2008, 09:05   

arturro, współczuję Ci :)
Jak czytam te brednie o kręceniu małego diesla do 4-5 tyś to już wiem że piszący nie ma pojęcia o istnieniu:
- skrzyni biegów
- krzywej mocy
- krzywej momentu obrotowego
- paru innych drobiazgach

krzychu napisał/a:
Jak jezdzisz spokojnie bezynka do 3,5-4 tys czyli jak sie jezdzie spokojnie a wydarzy sie jakas nieoczekiwana sytulacja na drodze (np z przeciwka za zakretu wylania sie wairat 150km/h) to zawsze masz margines bezpieczesntwa ze ciagniesz to 7-7,5
A to mnie poprostu dobiło. Kolego !!! Zanim ty z 3,5 tyś do 7 tyś dojdziesz w benzynie to:
1. diesel już dawno odjedzie, ew. zmieni bieg na wyższy (nie na niższy)
2. "ten wariat 150km/h" będzie już za tobą ;)

krzychu, po przeczytaniu twojego posta mogę śmiało założyć że kiedy zbliżasz się dieslem do TIR'a na 4 to do wyprzedzania wrzucasz 3, kręcisz 4,5 tyś i narzekasz że nie jedzie. Ja do wyprzedzania wrzucam 5 i ciągnę na 2,2-2,8 obrotów :)

[ Dodano: 28-10-2008, 09:16 ]
Robson86 napisał/a:
W przypadku samochodow nie liczy sie tak bardzo moc czy pojemnosc tylko stosunek mocy do masy
Drobne sprostowanie. Do przyśpieszania służy moment obrotowy nie moc. Czyli do wyprzedzania/przyśpieszania liczy się stosunek momentu obrotowego do współczynika oporu powietrza i masy.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-10-2008, 09:24   

krzychu napisał/a:
tym największy fun i doładowana beznyna bym polemizował. Jeśli ktoś chce fun to ogólnie doładowane bezyny się mniej kręcą (mają niżej moment i moc
chyba nie wiesz o czym piszesz. Przejedź się doładowaną benzyną to będziesz wiedział jak zwija asfalt. A turbina po to jest aby była czerwona, bo zgodnie z 3 przykazaniem zabójczy dla niej jest bardziej PSJ niż ciężka praca - oczywiście pod warunkiem schłodzenia po pracy. Doładowane benzyny mają moment i moc niżej ale tak płasko (np. 2,5-5,0 tys obr/min) o czym niedoładowane tylko marzą. Gdyby było tak jak piszesz to auta typu Outlander TUrbo, Cayenne Turbo czy 911 Turbo w ogóle by nie powstawały - po co budować coś co pali 25-40% więcej, a wygląda tak samo.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 28-10-2008, 09:47   

Jak zawsze wasza dyskusja idzie w las a drzew coraz więcej.
Tego sporu jeszcze nikt nie rozwiązał i nie rozwiąże jedni bronią swoją benzynę inny swojego TDI.
Kiedyś wieczorem na prawie pustej trasie stawałem w szranki z TOLEDO TDI 150KM (z pogańskiego kraju) i powiem wam że na samym starcie pojawiał się problem bo gościu mnie blokował do 3 biegu a musiałem zachować odległość ale jak wchodziła 3-jeczka to te 150KM stawało sie starą szkapą, Cari nie ustępowała a wręcz przejmowała władzą nad drogą i tak do magicznej prędkości którą określił producent :wink: .
Więc nie przesadzajcie z tą potęgą momentu obrotowego.
Tak samo wielokrotnie złoiłem TDI w A... czy VW ale nie o to chodzi w tej dyskusji i prosze nie naśladować poczynań moich.

Jak bym dzisiaj miał wybierać to pewnie głowa by mnie rozbolała bo lubią benzynkę ale i chciał bym jeździć tanio co przemawia za Dieslem.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-10-2008, 10:08   

Student napisał/a:
Cari nie ustępowała
to jest potęga -200kg - też masz GDI.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-10-2008, 10:16   

Panowie!
Chciałbym zauważyć, że kolega Grześku założył temat DiD vs Mivec
Prosiłbym więc o opinie, ewentualnie porównania tych konkretnych silników, bo to, że dla jednych V12 TDI jest lepsze od V8 HEMI a dla innych zupełnie na odwrót nijak się ma do jego wyboru :doubt:

O wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi (czytaj: benzyny nad dieslem ;) ) niejeden już pisał i dalej każdy ma swoje zdanie.

P.S. Wrzucone do szukajki "benzyna vs diesel" daje 27 stron znalezionych postów - :roll: bądź tu mądry :rolleyes:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.