piszcząca kierownica |
Autor |
Wiadomość |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 20:56 piszcząca kierownica
|
|
|
Od pewnego czasu popiskuje mi kierownica.
Tzn. np.przy manewrowaniu na parkingu kiedy jest cicho w aucie slychac ewidentne tarcie plastiku o plastik.Nie jest to zbyt glosnie aczkolwiek irytujące.Myslalem ,ze to faktycznie ktorys plastik kolumny kierowniczej wydaje taki dzwiek wiec prysnalem naiwnie lekko WD40 ale nic oczywiscie nie pomoglo.Zaciagnalem porady mechanikow i z tego co mowia to podobno "zespół styków" wydaje takie dzwieki i podobno nie zabardzo sie da z tym cokolwiek zrobic.Zanane sa takie przypadki ponoc z innych marek.Jedyna rada jest wymiana calego zespolu co jest totalnie bez sensu jak wszystko jest sprawne.
Moze ktos z Was zauwazyl podobne zjawisko u siebie?A moze ktos wie jak temu zaradzic w inny sposob jak wymiana calego elementu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-01-2008, 21:05
|
|
|
Mialem tak w cifie, pomogło rozebranie boczków kolumny i WD-40 |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
flexa1 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 23:37
|
|
|
mam to samo ale tylko rano jak samochód jest zimny po nagrzaniu piski cichną i jest ok! |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-01-2008, 13:10
|
|
|
Też tak mam w obu GDI i VR4. Szczególnie przy manewrowaniu w miejscu albo z minimalną prędkością. Trzeba sie przyzwyczaić, bo też nie denerwuje wcale aż tak bardzo |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 17:15
|
|
|
Czyli jednak nie jestem odosobniony
To jest niesamowite jak wiele jest mankamentow ktore powtarzaja sie u innych.
Np. takie swisty wiatru,badz przygasajace zegary
flexa1 napisał/a: | mam to samo ale tylko rano jak samochód jest zimny po nagrzaniu piski cichną i jest ok! |
U mnie jest wrecz odwotnie,czym cieplej tym bardzie slychac. |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 07:37
|
|
|
U mnie tez czasem piszczy, ale wogole nie brzmi to jak ocierajace sie plastiki, tylko jakis mechanizm, faktycznie predzej ten zespol stykow, bo to takie nie typowe piszczenie i w zasadzie slyszlne tylko przy szybkim kreceniu kolkiem, stad tez glownie slyszalne przy manewrowaniu. Patrzylem juz z roznych stron na to, zeby wyeliminowac wlasnie tarcie plastikowej obudowy kierownicy i kolumny itp. i to na pewno nie ma nic wspolnego przynajmniej u mnie z plastikami. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 27-10-2008, 22:43
|
|
|
Nie chcę robić nowego tematu to podepnę się tutaj, bo widzę, że nie ma na to rozwiązania.
Stojąc na parkingu i lekko kręcąc kierownica robi takie "łaaaaaaał" - brzmi głupio, ale co poradzić Przypomina to troche jakby pasek od wspomagania, a pojawiło się to przy nalaniu za dużej ilości płynu do wspomagania (mechanik przelał i mówił, ze sam sie ustabilizuje). Oszem drgania z kierownicy zniknęły, ale nadal pojawia się ten dźwięk i co gorsza czasem przy ok. 50km/h skręcając delikatnie czuję mocny opór, a kręcąc w drugą stronę idzie już ze wspomaganiem... |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-10-2008, 23:07
|
|
|
seir napisał/a: | i co gorsza czasem przy ok. 50km/h skręcając delikatnie czuję mocny opór, a kręcąc w drugą stronę idzie już ze wspomaganiem... | masz objawy podobne do nieodpowietrzonego układu kierowniczego
Spróbuj na parkingu przekręcić kierownicą na jedną ze stron np w lewo na maxa i po czym delikatnie odpuść i znowu daj na maxa w lewo i tak ze 3 razy- byle nie za długo trzymać w pozycji max bo możesz zniszczyć pompę
Później całą operację powtórz przy skręcie w prawo.
Jeżeli faktycznie masz zapowietrzony układ to powinno pomóc
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-10-2008, 09:54
|
|
|
Ja mam trochę inny problem. Jak kręcę na parkingu lub robiąc ostry nawrót, daje się słyszeć z układu kierowniczego lekkie stuknięcie przy większym obrocie kierownicą. Stuknięcia występują w tych samych miejscach niezależnie czy kręcę w lewo czy prawo. Głównie bliżej skrajnych położeń. Luzów nie ma, ale wydaje mi się jakby stukała kolumna, na jakimś przegubie. Co to może być? |
|
|
|
 |
Nathan
Mitsumaniak FJMT*

Auto: EA5W 2,5V6 tiptronic '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 88 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-10-2008, 20:18
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jak kręcę na parkingu lub robiąc ostry nawrót, daje się słyszeć z układu kierowniczego lekkie stuknięcie przy większym obrocie kierownicą. Stuknięcia występują w tych samych miejscach niezależnie czy kręcę w lewo czy prawo. |
No właśnie, u mnie jest podobna sytuacja. Luzów na przekładni kierowniczej nie stwierdzono, ale puknięcie jest. Dołączam do pytania poprzednika. |
_________________ *) FJMT = fan japońskiej myśli technicznej
1995-1999 Mazda 626 GC 2.0i
1999-2006 Mazda 626 GD 2.0i
2006-2008 Mazda 626 GW 2.0 ditd
2008- wreszcie wymarzony Gal EA5W 2.5 V6 CH Edition
Masz Galanta? Wpadnij do Galantville: http://galantville.myminicity.com |
|
|
|
 |
|