Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lżejszy zamach [ea2a]
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 27-10-2008, 21:27   lżejszy zamach [ea2a]

noszę się z zamiarem wymiany koła zamachowego bo to chyba jest powód nieprzyjemnego, niepłynnego ruszania i zmiany biegów... tak sobie pomyślałem, że może warto by było założyć jakieś lżejsze koło zamachowe... tylko jest jeden problem... wogóle się na tym nie znam... nie wiem czy wogóle do Galanta istnieje "nierzeźbione" lżejsze koło... jeśli tak to czy trudno dostać i ile kosztuje... może ktoś mi coś doradzi... acha i jeszcze zastanawiam się jakie są minusy zastosowania lekkiego zamachu...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2008, 21:57   

pompec, zastosowanie odchudzonego kola zamachowego w najgorszym wypadku moze doprowadzic do tego co w ponizszym linku ;)

odchudzone kolo zamachowe
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-10-2008, 22:45   

Odchudzone to ja miałem w maluchu zebrał mi je facet w krakowie co mi wyważał cały wał z kołem zamchowym, i dociskiem.... lepiej sie wkrecał... a moze tak mi sie wydawało.. hehe, generalnie fajnie jedził bo miałem dolot, gaznik i to sie dało zrobione.. ale to był tylko maluch, ....
Nie wiem czy jest sens próbowac poprawiac japończyków.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 27-10-2008, 23:15   

pompec, jezeli nie płynnie rusza to masz docisk sprzegła wyjechany a nie koło zamachowe.
Wlasnie przy ciężkim kole płynniej ruszysz niż przy lekkim...poprostu ciężkie koło trzyma dłużej moment obrotowy. Miałem ładę z lekkim kołem, i tak jak Marcino pisał, kreciła sie niemiłosiernie, ale pod górkę to już puchła niesamowicie, taka wirówka ale tylko na małe obciążenia...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 28-10-2008, 10:30   

JaGrab3 napisał/a:
pompec, jezeli nie płynnie rusza to masz docisk sprzegła wyjechany a nie koło zamachowe.
sprzęgło zmieniane miesiąc temu (kompletne)
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-10-2008, 10:46   

A jak było przed wymianą sprzęgła? Może coś zrobione źle. A kto Ci je robił? Jakiś zaufany mechanik? Może po prostu zdarł za kompletne, a wymienił tylko tarcze... A może ten zamach jest już odchudzony i dlatego masz takie problemy? Odchudzanie zamachu to nie jest dobry pomysł, zresztą poprzednicy już pisali. Dobranie zamachu to są setki obliczeń, badań. Odpowiednio dobrany moment bezwładności umożliwia płynną pracę w pełnym zakresie obrotów i pod różnym obciążeniem. Tak jak napisał Marcino, japońskich inżynierów się nie poprawia :)
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-10-2008, 12:50   

Jeżeli masz sprawne sprzęgło spokojnie ruszysz przy 1000 obrotach bez przydławienia obrotów - tak mam w 2.0. Przed wymianą sprzęgła ruszyc bez szarpnięcia lub zmulenia to trzeba było dobrze umieć, poprostu sprzęgło nie puszczało równo.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 28-10-2008, 12:52   

Owczar napisał/a:
A jak było przed wymianą sprzęgła? Może coś zrobione źle. A kto Ci je robił?

przed wymianą było to samo... sprzęgło wymieniane było w ASO Mitsubishi al. Jerozolimskie Warszawa... powiedzieli mi, że koło zamachowe jest przegrzane (odbarwione) ale można jeszcze jeździć... ale sprawdzałem przy ruszaniu z ok. 4-5 tys obrotów sprzęgło (nowe) się pali (ślizga)... pozatym z objawów są jeszcze nieprzyjemne wibracje przy ruszaniu i czasem (i to jest właśnie najdziwniejsze) tępy, mało płynny pedał sprzęgła... czasem jest super a czasem bierze nagle i twardo... biegi wtedy zmienia się ciężej i ruszanie i zmiana biegów są niepłynne...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-10-2008, 14:00   

Sprzęgło musi się na pewno dotrzeć i ułożyć ale takie szarpanie przy ruszaniu to nie jest chyba normalne. Czy oni na pewno wymienili Ci docisk? Jeśli to koło zamachowe było przebarwione, może być również zniekształcone. Być może wymiana jest konieczna, ale na koło o fabrycznych parametrach. Wydaje mi się, że serwisanci dali chyba ciała pozostawiając to koło. Jeśli będziesz wymieniał, to nie szukaj żadnych odchudzonych czy jeszcze inaczej modyfikowanych.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-10-2008, 19:19   

pompec, nie wiem czy nie palne glupoty bo nie mam bladego pojecia o Galantach, ale jezeli masz hydrauliczne sprzeglo to sprawdz plyn i dzialanie tego ustrojstwa. U mnie wlasnie plyn, a raczej jego braki byly przyczyna "przypalania sie" sprzegla, szarpniec, problemow z biegami itp.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2008, 19:20   

Moze wysprzęglik żle działa albo ten tłumik co jest na układzie hydrulicznym sprzęgła.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 29-10-2008, 14:32   

mkm napisał/a:
pompec, nie wiem czy nie palne glupoty bo nie mam bladego pojecia o Galantach, ale jezeli masz hydrauliczne sprzeglo to sprawdz plyn i dzialanie tego ustrojstwa. U mnie wlasnie plyn, a raczej jego braki byly przyczyna "przypalania sie" sprzegla, szarpniec, problemow z biegami itp.

takie rzeczy to ja sprawdzałem jako pierwsze... płyn był wymieniany na nowy... poziom trzyma się od paru miesięcy...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-10-2008, 15:03   

Szarpanie przy ruszaniu to prawdopodobnie zerwana poduszka silnika. Ja też tak miałem, wymieniłem poduszkę i przestało szarpać, po jakimś czasie znowu zaczęło, okazało się, że nowa poduszka też się urwała (po 2000km). Po ponownej wymianie szarpanie zniknęło.
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 29-10-2008, 15:48   

viader napisał/a:
Szarpanie przy ruszaniu to prawdopodobnie zerwana poduszka silnika. Ja też tak miałem, wymieniłem poduszkę i przestało szarpać, po jakimś czasie znowu zaczęło, okazało się, że nowa poduszka też się urwała (po 2000km). Po ponownej wymianie szarpanie zniknęło.
to raczej nie takie szarpanie... to jest szarpanie ewidentnie na sprzęgle (nagle bierze) i to nie cały czas... czasem jest malinowo... a czasem nie...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-10-2008, 16:41   

pompec a masz gwarancję na tą naprawę? Ja bym do nich uderzał... Ten przegrzany zamach naprawde może być przyczyną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.