Witam wszystkich...! |
Autor |
Wiadomość |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-11-2008, 15:58
|
|
|
a więc jednak sie myliłem .Całkowicie zapomniałem o TPS-ie. |
|
|
|
 |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2008, 17:39
|
|
|
Zaraz zaraz wiec jezeli dobrze rozumiem to trace control i TCL to dwa rozne systemy??? Jakos ciezko mi w to uwierzyc skoro o bydwa wyczuwaja poslizg kol i obydwa redukuja wtedy moc ( pomijam juz w jaki sposob to robia ) to po co nam dwa takie systemy??? I co wogole znaczy skrot TCL ??? |
|
|
|
 |
Pawel79
Nowy Forumowicz Pawel
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0v6 24 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: Konin / Londyn
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:03
|
|
|
Witam
Z tego co zaobserwowałem u mojej sigmy TCL dziła nastepująco:
Gdy przednie koła stracą przyczepność z podłożem, czujnik ABS-u wykrywa to i "porównuje" to z predkością kół tylnich i następnie wysyła "polecenie" do pompy
ABS-u. Pompa ABS-u pompuje płyn hamulcowy do przednich zacisków, nastepnie zaciski zaciskają klocki hamulcowe na tarczy hamulcowej i to powoduje, że koła przednie mają ciężej się obacać i zmniejsza się ich prędkość obrotowa, wolniej się kręcą i następnie zostaje przywrócona przyczepnośc z podłożem.
TCL poprostu pomaga ruszyć z śliskiej nawierzchni w trakcie zimy i jest przeciwnością ABS-u
I nie jestem przekonany aby TCL kontrolował położenie przepustnicy |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:06
|
|
|
Klego Pawel 79 kontroluje polożenie przepustnicy a możesz spróbować ruszyć na lodzie pełnym gazem i spróbuj wcisnąć pedał gazu nawet do oporu a zdziwisz się że wogóle nie reaguje znam z praktyki ! |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:17
|
|
|
Wlasnie mam jeszcze pytanie do kolegi Szymona - jakiej firmy i jaki model reduktora ma u siebie?
Sprawdziłem - u mnie jest reduktor ANA 04 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:18
|
|
|
sebi629 napisał/a: | Zaraz zaraz wiec jezeli dobrze rozumiem to trace control i TCL to dwa rozne systemy??? Jakos ciezko mi w to uwierzyc skoro o bydwa wyczuwaja poslizg kol i obydwa redukuja wtedy moc ( pomijam juz w jaki sposob to robia ) to po co nam dwa takie systemy??? I co wogole znaczy skrot TCL ??? |
Nie są oddzielne tylko po prostu używane w innym momencie - TCL jest do zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu. TRACE za to służy do tego żebyś nie mógł wejść ze zbyt dużą prędkością w zakręt przykładowo dając pedał w podlogę na zakręcie - nie pozwoli ci na zbyt duże dodagnie gazu. To jest swietnie pokazane na filmiku z testu sigmy w top gear.
http://www.youtube.com/watch?v=ZyNkyVUEtW4
[ Dodano: 19-11-2008, 18:21 ]
Szymon82 napisał/a: | Wlasnie mam jeszcze pytanie do kolegi Szymona - jakiej firmy i jaki model reduktora ma u siebie?
Sprawdziłem - u mnie jest reduktor ANA 04 |
Jakiej firmy to jest ? bo to mało mi mówi ale tymniemniej dzięki |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:24
|
|
|
Zdaje się że Universo |
|
|
|
 |
modrolas
Nowy Forumowicz
Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: białogard
|
Wysłany: 19-11-2008, 20:45
|
|
|
co do gazu to zwykła instalacja , pedał do końca ! na automacie 200 mil musi zrobić ! z 42 litrów gazu żona robi tą samą trasę i jeszcze jej zostaje na dwa dni po miescie ale ona setki nie przekroczy |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-11-2008, 09:07
|
|
|
to nie wiem co z tym spalaniem, pojade na regulacje i zobacze, a co do tcl pisalem ze nie moge nic zmienic otoz dzis rano wsiadam patrze a tam zadna kontrolka sie nie pali przelaczam i sie lux przelacza...! nie wiem o co chodzi, dodam ze deszcz padal, a moze juz mi sie na benzyne przelaczyl, ale wydaje mi sie ze nie, szczerze mowiac to nie wydaje mi sie zeby sam sie przelanczal na benzyne ostatnio jak nie mialem gazu to po prostu mi praktycznie stanal samochod i sie na bank na benzyne nie przelaczyl...zmuszony sam to zrobilem , musze ta maszyne chyba poznac |
_________________
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-11-2008, 16:33
|
|
|
A odpala Ci się check engine? |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 20-11-2008, 16:38
|
|
|
u mnie jeste tak jak przelaczy sie na gaz to za kilka chwil zapala mi sie ten check engine - ale podobno to jest normalne - bo jak jezdze na benzynie to wszytsko jest ok ... instalacja lavato - sekwencja. spalanie okolo 15 jak sie bawie na miescie to do 20 potrafi po trasie do 12 litrow zszedlem bardzo sokojna jazda do 100. |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-11-2008, 16:41
|
|
|
Slaw napisał/a: | A odpala Ci się check engine? |
Tak odpala się na chwileczke... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-11-2008, 17:08
|
|
|
Bardzo możliwe że wyrzuca Ci TCL jak przełączasz na gaz,możliwe że instalacja gazowa jest nieprawidłowo podłączona |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-11-2008, 10:24
|
|
|
Dziwne z tym check - u mnie sie nie paliw w ogole przy przełączaniu - choć oczywiscie działa - nie tak ze gazownik go odciął czy coś bo takie numery też oczywiscie się robi |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Pawel79
Nowy Forumowicz Pawel
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0v6 24 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: Konin / Londyn
|
|
|
|
 |
|