Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Witam wszystkich...!
Autor Wiadomość
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-11-2008, 15:58   

a więc jednak sie myliłem :P .Całkowicie zapomniałem o TPS-ie.
 
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2008, 17:39   

Zaraz zaraz wiec jezeli dobrze rozumiem to trace control i TCL to dwa rozne systemy??? Jakos ciezko mi w to uwierzyc skoro o bydwa wyczuwaja poslizg kol i obydwa redukuja wtedy moc ( pomijam juz w jaki sposob to robia ) to po co nam dwa takie systemy??? I co wogole znaczy skrot TCL ???
 
 
 
Pawel79 
Nowy Forumowicz
Pawel

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0v6 24 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: Konin / Londyn
Wysłany: 19-11-2008, 18:03   

Witam

Z tego co zaobserwowałem u mojej sigmy TCL dziła nastepująco:

Gdy przednie koła stracą przyczepność z podłożem, czujnik ABS-u wykrywa to i "porównuje" to z predkością kół tylnich i następnie wysyła "polecenie" do pompy
ABS-u. Pompa ABS-u pompuje płyn hamulcowy do przednich zacisków, nastepnie zaciski zaciskają klocki hamulcowe na tarczy hamulcowej i to powoduje, że koła przednie mają ciężej się obacać i zmniejsza się ich prędkość obrotowa, wolniej się kręcą i następnie zostaje przywrócona przyczepnośc z podłożem.
TCL poprostu pomaga ruszyć z śliskiej nawierzchni w trakcie zimy ;) i jest przeciwnością ABS-u
I nie jestem przekonany aby TCL kontrolował położenie przepustnicy
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2008, 18:06   

Klego Pawel 79 kontroluje polożenie przepustnicy a możesz spróbować ruszyć na lodzie pełnym gazem i spróbuj wcisnąć pedał gazu nawet do oporu a zdziwisz się że wogóle nie reaguje znam z praktyki !
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 19-11-2008, 18:17   

Wlasnie mam jeszcze pytanie do kolegi Szymona - jakiej firmy i jaki model reduktora ma u siebie?


Sprawdziłem - u mnie jest reduktor ANA 04
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-11-2008, 18:18   

sebi629 napisał/a:
Zaraz zaraz wiec jezeli dobrze rozumiem to trace control i TCL to dwa rozne systemy??? Jakos ciezko mi w to uwierzyc skoro o bydwa wyczuwaja poslizg kol i obydwa redukuja wtedy moc ( pomijam juz w jaki sposob to robia ) to po co nam dwa takie systemy??? I co wogole znaczy skrot TCL ???


Nie są oddzielne tylko po prostu używane w innym momencie - TCL jest do zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu. TRACE za to służy do tego żebyś nie mógł wejść ze zbyt dużą prędkością w zakręt przykładowo dając pedał w podlogę na zakręcie - nie pozwoli ci na zbyt duże dodagnie gazu. To jest swietnie pokazane na filmiku z testu sigmy w top gear.
http://www.youtube.com/watch?v=ZyNkyVUEtW4

[ Dodano: 19-11-2008, 18:21 ]
Szymon82 napisał/a:
Wlasnie mam jeszcze pytanie do kolegi Szymona - jakiej firmy i jaki model reduktora ma u siebie?


Sprawdziłem - u mnie jest reduktor ANA 04


Jakiej firmy to jest ? bo to mało mi mówi ale tymniemniej dzięki
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 19-11-2008, 18:24   

Zdaje się że Universo
 
 
 
modrolas 
Nowy Forumowicz

Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: białogard
Wysłany: 19-11-2008, 20:45   

co do gazu to zwykła instalacja , pedał do końca ! na automacie 200 mil musi zrobić ! z 42 litrów gazu żona robi tą samą trasę i jeszcze jej zostaje na :lol: dwa dni po miescie ale ona setki nie przekroczy
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-11-2008, 09:07   

to nie wiem co z tym spalaniem, pojade na regulacje i zobacze, a co do tcl pisalem ze nie moge nic zmienic otoz dzis rano wsiadam patrze a tam zadna kontrolka sie nie pali przelaczam i sie lux przelacza...! nie wiem o co chodzi, dodam ze deszcz padal, a moze juz mi sie na benzyne przelaczyl, ale wydaje mi sie ze nie, szczerze mowiac to nie wydaje mi sie zeby sam sie przelanczal na benzyne ostatnio jak nie mialem gazu to po prostu mi praktycznie stanal samochod i sie na bank na benzyne nie przelaczyl...zmuszony sam to zrobilem :oops: , musze ta maszyne chyba poznac :)
_________________

 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 20-11-2008, 16:33   

A odpala Ci się check engine?
 
 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 20-11-2008, 16:38   

u mnie jeste tak jak przelaczy sie na gaz to za kilka chwil zapala mi sie ten check engine - ale podobno to jest normalne - bo jak jezdze na benzynie to wszytsko jest ok ... instalacja lavato - sekwencja. spalanie okolo 15 jak sie bawie na miescie to do 20 potrafi :P po trasie do 12 litrow zszedlem bardzo sokojna jazda do 100.
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-11-2008, 16:41   

Slaw napisał/a:
A odpala Ci się check engine?


Tak odpala się na chwileczke...
_________________

 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 20-11-2008, 17:08   

Bardzo możliwe że wyrzuca Ci TCL jak przełączasz na gaz,możliwe że instalacja gazowa jest nieprawidłowo podłączona
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-11-2008, 10:24   

Dziwne z tym check - u mnie sie nie paliw w ogole przy przełączaniu - choć oczywiscie działa - nie tak ze gazownik go odciął czy coś bo takie numery też oczywiscie się robi
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Pawel79 
Nowy Forumowicz
Pawel

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0v6 24 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: Konin / Londyn
Wysłany: 24-11-2008, 20:48   

Witam
Znalazlem pare informacji o TCL-u w j.angielskim
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_AWC
http://www.mitsubishi-mot...history/TCL.asp

jest tam wspomiane troche o hamulcach :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.