 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
moje problemy z automatem - skrzynia szarpie |
Autor |
Wiadomość |
lukino [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2008, 13:04 moje problemy z automatem - skrzynia szarpie
|
|
|
Niedawno w czasie regeneracji stabilizatorow i podobnych, wyciagnelismy niechcacy poloske ze skrzyni co spowodowalo wyciek oleju ale doszlismy do wniosku ze pomimo straty oleju w skrzyni jest jej pod dostatkiem, kilka miesiecy temu (niewiele przejechane kolo 1000) wymienialem w skrzyni olej, uszczelke i filtr, od tamtej pory skrzynia potrafila szarpac przy zmianie biegow oraz bardzo w momecie przerzucania miedzy R,N,D. Wczesniej nie przylozylem sie do dokladnego zmierzenia poziomu oleju. Na bagnecie wskazywalo ze jest go duzo wiec myslalem ze jest OK. Teraz po jezdzie, na wylaczonym silniku pokazuje w okolicach kreski z napisem HOT.
Kilka dni temu holowalem Galanta Mareckiego i ustawilem sobie L, po kilkuset metrach zaswiecila mi sie kontrolka CheckENGINE, wiec wrocilem do biegu D. Zrobilismy reset komputera i kontrolka sie juz nie swieci, ale:
- podczas przekrecania stacyjki wczesniej dochodzil z prawej strony (jakby ze schowka) dzwiek prawdopodobnie krokowca, teraz go nie ma.
- dosc radyklanie spadla mi moc w czasie przyspieszania.
- skrzynia poszarpuje zarowno w czasie przyspieszania jak i przy jezdzie ze stala predkoscia - tak jakbym popuszczal pedal gazu i znow go przydeptywal. Najbardziej jest to wyczuwalne przy redukcji biegu i przejsciu na wysokie obroty.
- zczytalem TCU i mam blad: 23 - Open Ignition Pulse - wczesniej tego nie robilem wiec nie wiem czy pojawil sie teraz.
Wczoraj bylem w warsztacie co podobno (tak mowia w sieci) nie jest zly, warszawa ul Spokojna kolo Powazek. Mechanik spojrzal tylko na silnik i powiedzial ze moge do niego przyjechac dopiero wtedy kiedy zdeinstaluje gaz, a dokladnie Blosa z dolotu powietrza, pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica. Twierdzi ze to komputer dostaje zle odczyty z przeplywomierza i czujnika wychylenia przepustnicy i zmienia biegi ze zlymi cisnieniami oleju.
Dodam jeszcze ze skrzynia zalana jest Mobilem 220, co zdaje sie tez moze miec wplyw na zachowanie skrzyni. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2008, 11:38
|
|
|
Witam!
Może ma i rację mechanik, a demontaż blosa jest bardzo prosty:luzujesz opaski na końcówkach i wyciągasz blosa - zakładasz tylko gumę dolotową której długość powinna wystarczyć by wejść na przepustnicę i zaciskasz opaskę.blosa przywiąż czymkolwiek by nie spadł. Przełącz silnik na benzynę i jedź da niego. Nie myślę jednak jeśli niczego nie ruszałeś aby TPS sie przestawił czy też śruba regulacyjna przepustnicy. Pomyśl kiedy wymieniałeś filtr gazu, a czy na benzynie masz te same przypadłości ? trudno diagnozować na odległość ja też mam blosa a skrzynię zalewałem naszym hipolem klasy DEXRON II i nic się ze skrzynią nie dzieje a przejechałem już na nim 50 tys km (oczywiście po wymianie)
Jeszcze jedno sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym powietrza do przepustnicy czy gdzieś oś nie syczy przy przegrodzie z lewej strony silnika i jeszcze raz sprawdź jak zachowuje się na benzynie
Pozdrowienia ! |
|
|
|
 |
modrolas
Nowy Forumowicz
Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: białogard
|
Wysłany: 24-11-2008, 19:57
|
|
|
przepływomierz |
|
|
|
 |
|
|