 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rolki paska wielorowkowego |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2008, 02:17
|
|
|
tutaj trochę fotek jak to wygląda http://www.vr4stealth.com/serpentine.htm
i tutaj, jak bede miał okazję popatrzę która rolka jest która ale o ile dobrze się orientuję to na oko w polsce dostępna jest ta mniejsza z tych 2. co do wyważenia to nie rozumiem pytania, a montuje się je na takie same śruby wiec powinny pasować. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 28-11-2008, 09:49
|
|
|
Generalnie chodziło mi ot że jeśli jest większa i mniejsza rolka to chyba nie jest to przypadek. Większa kręci się wolniej - mniejsza szybciej - to oczywiste. Ponadto większa ma większą średnicę więc układa pasek pod innym kątem na kolejnej rolce (trzymam się zdjęć które podałeś - świetna sprawa tak na marginesie). Pytanie zatem jak zachowa się pasek, kiedy wstawimy 2 mniejsze ?
Co do tej rolki, która jest do kupienia MD308882 to ona ma szerokość 27 mm czyli mniej niż te stare - pytanie czy to nie jest cecha dyskwalifikująca, żeby zastosować jako zamiennik ?
sprawdziłem w tym katalogu.
http://www.precisionparts...%20Brochure.pdf
[ Dodano: 29-11-2008, 01:38 ]
Tymczasowa propozycja jaką otrzymałem jest taka - dwie małe rolki plus krótszy pasek - 5K.
Lukasz: Jako ciekawostkę powiem, ze napisałem do faceta, do którego strony zamieściłeś linka, i odpowiedział że nie rekomenduje takiego rozwiązania, argumentując że konstruktorzy nie robią niepotrzebnych rzeczy i że przy mniejszej rolce prowadzącej, pasek może być za luźny.
Nie neguje to rozwiązania z krótszym paskiem, mam tylko wątpliwość dlaczego w takim razie nie zastosowano od poczatku - oryginalnie krótszego paska, skoro w Pajero tak jest, zresztą z tym silnikiem...
[ Dodano: 10-12-2008, 16:09 ]
Zeznam co następuje:)
Otóż te rolki z allegro, okazało się, niestety nie pasują. Sa za wąskie w stosunku do szerokości paska, no i mają inną średnicę. Zastosowanie paska 5K z kolei jest niezasadne ze względu na siły jakie będą działać - taka diagnoza mechanika.
Kupiłem w Jueseju oryginalne, ale i tak taniej niż serwisu albo z holandii. |
|
|
|
 |
|
|