[Carisma] Olej do skrzyni?? |
Autor |
Wiadomość |
selerson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 02-12-2008, 13:33 [Carisma] Olej do skrzyni??
|
|
|
Jaki olej i gdzie należy wlać do skrzyni biegów Cari 1.9TD '98?? I ile?? i co ile należy go wymieniać?
A przy okazji aby nie spamić to gdzie dostanę ramię od prawej wycieraczki gdyż stare mi się na wieloklinie wytarło |
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 13:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 02-12-2008, 18:00
|
|
|
selerson napisał/a: | A przy okazji aby nie spamić to gdzie dostanę ramię od prawej wycieraczki gdyż stare mi się na wieloklinie wytarło |
skontaktuj sie z dylsonem, on nawet jest z Twojego regionu |
|
|
|
 |
ig_or
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 301 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2008, 08:01
|
|
|
Ja sie tu troche wepchne w temat i zapytam....czasami ni zimnym silniku jeszcze są problemy z wrzucaniem biegu (w zasadzie 1 i 2). Olej sprawdzałem i stan jest ok, no i jest ładnie przejrzysty. Czy wymiana oleju w takim wypadku na taki sam, tzn 75W80 ma sens? Czy jest szansa że po wymianie coś się poprawi? |
_________________
" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 03-12-2008, 08:28
|
|
|
twoj problem z probleme z wrzucaniem 1 i 2, moze byc kwestia wyregulowania wodzika na tej srubie miedzy przegubami - gdzie sie wymienia tulejki |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-12-2008, 08:32
|
|
|
Wymiana oleju nie ma najmniejszego sensu. Dwie rzeczy przychodzą mi do głowy w twoim przypadku (jak wiadomo tulejki i olej zmieniał Matejko)
1- poduszki pod silnikiem
2- uszczelnienie sprzęgła
Chociaż wydaje mi się, że uszczelki pompy sprzęgła i wysprzęglika, Matejko też wymieniał. Nie są to synchronizatory, bo nie zgrzyta. Luz na poduszkach silnika mógłby spowodować opuszczenie skrzyni i problemy z wrzucaniem biegów, ale w takim wypadku czuć byłoby wibracje silnika na wolnych obrotach. Trzeba by, też sprawdzić jakie to problemy bo skrzynia w Carismie 1.6 nie jest zbyt precyzyjna. Czy biegi nie wchodzą podczas jazdy, czy na postoju? W jakiej temperaturze? |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 03-12-2008, 12:35
|
|
|
to raczej bedzie kwestia oleju skoro dzieje sie tak tylko przy zimnym silniku. powiem tak , mam cos podobnego u siebie dzieje sie tak w okresie zimowym. Zanim sie wszystko rozgrzeje nizsze biegi cięzko wchodzą. A juz nie wspomne o redukcji z 2 na 1(zeby to zrobic musze hamowac do zera zeby przejechac przez przejad kolejowy).
Nie ruszam tego bo wątpie zeby cos to dało-olej juz wymieniłem i nic.
Dla przykładu, wcześniej miałem escorta i tam olej w skrzyni tak potrafił zgęstniec, że samochód sobie sam jechał i obroty po puszczeniu sprzęgła nawet o jakies 300 obrotów spadały |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 03-12-2008, 15:02
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Chociaż wydaje mi się, że uszczelki pompy sprzęgła i wysprzęglika, Matejko też wymieniał |
nie ruszalem, ale jak mi Ig_or napisal o problemach z biegami to sprawdzil i bylo wszystko ok, wysprzegla takze w porzadku, luzu na poduszkach jak sprzedawalem to nie bylo, jedynie co to moze wolne obroty sa za niskie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
ig_or
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 301 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2008, 15:47
|
|
|
Obroty na jałowym rzeczywiście chyba zbyt niskie - wg wskazań na obrotomierzu to czasami nawet koło 400 - 500. Czy to może powodować również takie zachowanie? Jakie są jeszcze inne konsekwencje tak niskich obrotów? Jak to naprawić/wyregulować?
[ Dodano: 03-12-2008, 18:23 ]
.........ok doczytałem że pierwsza krecha po 0 to jest 500 obr. więc na moje oko obroty jakie mam na jałowym oscylują koło 600 - 700...czy to jest ok? |
_________________
" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2008, 19:05
|
|
|
Powinny być nieco wyższe, jakieś 800. Przynajmniej u mnie już chodzi ładnie wszystko, a wcześniej mi nawet kierownica wibrowała, jak miał niższe. Jeśli komputer ma wyregulowane obroty, to te 100 obrotów możesz dodać poprzez ustawienie przepustnicy (opieram się na wiedzy fachowca z AutoTW). |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|