Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Olej do skrzyni??
Autor Wiadomość
selerson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Zelów
Wysłany: 02-12-2008, 13:33   [Carisma] Olej do skrzyni??

Jaki olej i gdzie należy wlać do skrzyni biegów Cari 1.9TD '98?? I ile?? i co ile należy go wymieniać?
A przy okazji aby nie spamić to gdzie dostanę ramię od prawej wycieraczki gdyż stare mi się na wieloklinie wytarło :-X
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fabjan 
Forumowicz

Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 02-12-2008, 13:55   

Odp masz np. tutaj

A tak na przyszłość:

Skarbnica wiedzy i jak z niej korzystać.

Pozdrawiam :)
_________________

Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM)
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 02-12-2008, 18:00   

selerson napisał/a:
A przy okazji aby nie spamić to gdzie dostanę ramię od prawej wycieraczki gdyż stare mi się na wieloklinie wytarło :-X

skontaktuj sie z dylsonem, on nawet jest z Twojego regionu
 
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-12-2008, 08:01   

Ja sie tu troche wepchne w temat i zapytam....czasami ni zimnym silniku jeszcze są problemy z wrzucaniem biegu (w zasadzie 1 i 2). Olej sprawdzałem i stan jest ok, no i jest ładnie przejrzysty. Czy wymiana oleju w takim wypadku na taki sam, tzn 75W80 ma sens? Czy jest szansa że po wymianie coś się poprawi?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 03-12-2008, 08:28   

twoj problem z probleme z wrzucaniem 1 i 2, moze byc kwestia wyregulowania wodzika na tej srubie miedzy przegubami - gdzie sie wymienia tulejki
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-12-2008, 08:32   

Wymiana oleju nie ma najmniejszego sensu. Dwie rzeczy przychodzą mi do głowy w twoim przypadku (jak wiadomo tulejki i olej zmieniał Matejko)

1- poduszki pod silnikiem
2- uszczelnienie sprzęgła

Chociaż wydaje mi się, że uszczelki pompy sprzęgła i wysprzęglika, Matejko też wymieniał. Nie są to synchronizatory, bo nie zgrzyta. Luz na poduszkach silnika mógłby spowodować opuszczenie skrzyni i problemy z wrzucaniem biegów, ale w takim wypadku czuć byłoby wibracje silnika na wolnych obrotach. Trzeba by, też sprawdzić jakie to problemy bo skrzynia w Carismie 1.6 nie jest zbyt precyzyjna. Czy biegi nie wchodzą podczas jazdy, czy na postoju? W jakiej temperaturze?
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 03-12-2008, 12:35   

to raczej bedzie kwestia oleju skoro dzieje sie tak tylko przy zimnym silniku. powiem tak , mam cos podobnego u siebie dzieje sie tak w okresie zimowym. Zanim sie wszystko rozgrzeje nizsze biegi cięzko wchodzą. A juz nie wspomne o redukcji z 2 na 1(zeby to zrobic musze hamowac do zera zeby przejechac przez przejad kolejowy).
Nie ruszam tego bo wątpie zeby cos to dało-olej juz wymieniłem i nic.
Dla przykładu, wcześniej miałem escorta i tam olej w skrzyni tak potrafił zgęstniec, że samochód sobie sam jechał i obroty po puszczeniu sprzęgła nawet o jakies 300 obrotów spadały
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 03-12-2008, 15:02   

wichura1 napisał/a:
Chociaż wydaje mi się, że uszczelki pompy sprzęgła i wysprzęglika, Matejko też wymieniał


nie ruszalem, ale jak mi Ig_or napisal o problemach z biegami to sprawdzil i bylo wszystko ok, wysprzegla takze w porzadku, luzu na poduszkach jak sprzedawalem to nie bylo, jedynie co to moze wolne obroty sa za niskie :?:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-12-2008, 15:47   

Obroty na jałowym rzeczywiście chyba zbyt niskie - wg wskazań na obrotomierzu to czasami nawet koło 400 - 500. Czy to może powodować również takie zachowanie? Jakie są jeszcze inne konsekwencje tak niskich obrotów? Jak to naprawić/wyregulować?

[ Dodano: 03-12-2008, 18:23 ]
.........ok doczytałem że pierwsza krecha po 0 to jest 500 obr. więc na moje oko obroty jakie mam na jałowym oscylują koło 600 - 700...czy to jest ok?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-12-2008, 19:05   

Powinny być nieco wyższe, jakieś 800. Przynajmniej u mnie już chodzi ładnie wszystko, a wcześniej mi nawet kierownica wibrowała, jak miał niższe. Jeśli komputer ma wyregulowane obroty, to te 100 obrotów możesz dodać poprzez ustawienie przepustnicy (opieram się na wiedzy fachowca z AutoTW).
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.