Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie carismy 1,8 GLX benz/gaz
Autor Wiadomość
MotyF 
Forumowicz


Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 147
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-12-2008, 16:47   

Odpalasz auto. Ustawiona jest sekwencja tak, że pali zawsze na benzynie a po złapaniu tem lub danych obrotów i temp przełącza się na gaz. Podczas jazdy możesz się "ręcznie" bawić czy gaz czy benzyna. Możesz także palić na gazie. Jak widzisz dowolność w każdym calu.
_________________
symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ...
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2008, 17:01   

Nie ważne jakim autem jeździcie to zawsze trzeba odpalać na bence i gasić na niej :!: Powodem jest to iż silniki samochodowe są przystosowane do spalanie mieszanki paliwowo - powietrznej. Problemem gaszenia silnika na gazie jest to iż owy gaz zostaje w układzie (silniku) i musi gdzieś ulecieć. Z racji tego że to gaz znajdzie najmniejszą szczelinę której standardowe paliwo nie mogło by znaleźć i tam będzie uchodziło. W skutek tego może uszkodzić m in. uszczelniacze, uszczelkę pod klawiaturą, głowicę itd. Poza tym nawet w układach sekwencyjnych zalecane jest przejechanie się kawałek na benzynie z uwagi na pompkę paliwka aby się nie zatarła. Wiem, wiem. Nie którzy bojlerowcy mówią że podczas pracy na gazie pompa pracuję ale po co sobie robić kolejne wydatki :wink:

Nie jeździe za dużo bo mi gazu w kuchence zabraknie :badgrin:
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 07-12-2008, 17:54   

marcin84k napisał/a:
czy to znaczy ze na sekwencji nie ma wyboru na czym sie chce jechac?? tzn jak bym chcial i mial ochote na bardziej ekstramalna jazde i moj wybór by padł na benzyne,,, to nie ma takiej możliwości przy sekwencji??
na sekwencji zawsze będziesz odpalał na benzynie, nie masz możliwości odpalenia na gazie.
Na gaz przełączy się dopiero gdy złapie odpowiednią temp. a w czasie jazdy możesz dowolnie przełączać miedzy gazem a benzyną
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 08-12-2008, 18:15   

siwek napisał/a:
marcin84k napisał/a:
czy to znaczy ze na sekwencji nie ma wyboru na czym sie chce jechac?? tzn jak bym chcial i mial ochote na bardziej ekstramalna jazde i moj wybór by padł na benzyne,,, to nie ma takiej możliwości przy sekwencji??
na sekwencji zawsze będziesz odpalał na benzynie, nie masz możliwości odpalenia na gazie.
Na gaz przełączy się dopiero gdy złapie odpowiednią temp. a w czasie jazdy możesz dowolnie przełączać miedzy gazem a benzyną


Na gazie (przy instalacji sekwencyjnej)można odpalić silnik ale tylko w trybie awaryjnym i raczej przy dodatniej temp. otoczenia - w każdej instrukcji obsługi instalacji gazowej ten tryb jest opisany.
 
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 08-12-2008, 21:14   

daroslo napisał/a:
siwek napisał/a:
marcin84k napisał/a:
czy to znaczy ze na sekwencji nie ma wyboru na czym sie chce jechac?? tzn jak bym chcial i mial ochote na bardziej ekstramalna jazde i moj wybór by padł na benzyne,,, to nie ma takiej możliwości przy sekwencji??
na sekwencji zawsze będziesz odpalał na benzynie, nie masz możliwości odpalenia na gazie.
Na gaz przełączy się dopiero gdy złapie odpowiednią temp. a w czasie jazdy możesz dowolnie przełączać miedzy gazem a benzyną


Na gazie (przy instalacji sekwencyjnej)można odpalić silnik ale tylko w trybie awaryjnym i raczej przy dodatniej temp. otoczenia - w każdej instrukcji obsługi instalacji gazowej ten tryb jest opisany.



Racja, u mnie też można awaryjnie odpalić auto na gazie (sekwencja).
Nie jest to zalecane, ale jakby doszło do takiej sytuacji, że na Pb nie odpala to można na LPG odrazu
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 09-12-2008, 17:33   

Wydaje mi się że mówimy o każdorazowym odpalaniu a nie o awaryjnym....

Po to jest zrobiona sekwencja by nie katować silnika zimnego gazem...
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
vrilya 
Nowy Forumowicz

Auto: była-Carisma 1.8GLS A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-12-2008, 18:22   

A ja mam jeszcze jedno pytanko, odnosnie pojemnosci zbiornika z gazem. Tak wzialem sobie wszystkie papierki, homologacje itp i doczytalem sie ze zbiornik ma pojemnosc 39litrow, a stopien napelnienia to 80%, czyli 31.2 litra. Rozumiem ze jest to ta 'rezerwa' bezpieczenstwa stosowana w zbiornikach gazowych, tylko ze maksymalna ilosc gazu jaka udalo mi sie zatankowac to 22litry... Z czego to wynika?
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 11-12-2008, 20:38   

hmmm to czemu zatankowałeś tylko 22 litry to nie wiem, a to że pojemność wynosi 39 litrów a zatankowac można max 80% to ze względów bezpieczeństwa - powłoka powietrzna.

spróbuj jeszcze raz wyjezdzic wszystko do zera i zatankuj do pelna i sprawdz czy na pewno tankuje tylko 22 litry
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 12-12-2008, 20:06   

Nie wiem czy wszystkie butle są takie same, ale w poprzednim samochodzie z gazem (zwykła instalacja - nie sekwencja) też na początku wchodziło mi stosunkowo mało. Pojechałem do zakładu gdzie go montowałem i gazownik powiedział, aby wszystko wyjeździć i jak już nie będzie jechał na LPG (pusty zbiornik) to przyjechac do niego na Pb, a on zrobi co trzeba.
Tak też uczyniłem. Wyjeździłem wszystko i pojechałem do niego.
Gazownik wykręcił wielozawór i dostał się do środka butli. Tam jest taki pływak, który pilnuje aby nie zatankować za dużo gazu. Pływak jest zamontowany na takim ramieniu. Gazownik poprostu przygiął to ramię w odpowiednią stronę. Powiedział, że jak dalej będę niezadowolony to powtórzyć całą operację jeszcze raz i przyjechac do niego, to podegnie jeszcze bardziej i wówczas będzie wchodziło jeszcze więcej LPG do butli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.