spalanie carismy 1,8 GLX benz/gaz |
Autor |
Wiadomość |
MotyF
Forumowicz

Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 147 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-12-2008, 16:47
|
|
|
Odpalasz auto. Ustawiona jest sekwencja tak, że pali zawsze na benzynie a po złapaniu tem lub danych obrotów i temp przełącza się na gaz. Podczas jazdy możesz się "ręcznie" bawić czy gaz czy benzyna. Możesz także palić na gazie. Jak widzisz dowolność w każdym calu. |
_________________ symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ... |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2008, 17:01
|
|
|
Nie ważne jakim autem jeździcie to zawsze trzeba odpalać na bence i gasić na niej Powodem jest to iż silniki samochodowe są przystosowane do spalanie mieszanki paliwowo - powietrznej. Problemem gaszenia silnika na gazie jest to iż owy gaz zostaje w układzie (silniku) i musi gdzieś ulecieć. Z racji tego że to gaz znajdzie najmniejszą szczelinę której standardowe paliwo nie mogło by znaleźć i tam będzie uchodziło. W skutek tego może uszkodzić m in. uszczelniacze, uszczelkę pod klawiaturą, głowicę itd. Poza tym nawet w układach sekwencyjnych zalecane jest przejechanie się kawałek na benzynie z uwagi na pompkę paliwka aby się nie zatarła. Wiem, wiem. Nie którzy bojlerowcy mówią że podczas pracy na gazie pompa pracuję ale po co sobie robić kolejne wydatki
Nie jeździe za dużo bo mi gazu w kuchence zabraknie |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 07-12-2008, 17:54
|
|
|
marcin84k napisał/a: | czy to znaczy ze na sekwencji nie ma wyboru na czym sie chce jechac?? tzn jak bym chcial i mial ochote na bardziej ekstramalna jazde i moj wybór by padł na benzyne,,, to nie ma takiej możliwości przy sekwencji?? | na sekwencji zawsze będziesz odpalał na benzynie, nie masz możliwości odpalenia na gazie.
Na gaz przełączy się dopiero gdy złapie odpowiednią temp. a w czasie jazdy możesz dowolnie przełączać miedzy gazem a benzyną |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 08-12-2008, 18:15
|
|
|
siwek napisał/a: | marcin84k napisał/a: | czy to znaczy ze na sekwencji nie ma wyboru na czym sie chce jechac?? tzn jak bym chcial i mial ochote na bardziej ekstramalna jazde i moj wybór by padł na benzyne,,, to nie ma takiej możliwości przy sekwencji?? | na sekwencji zawsze będziesz odpalał na benzynie, nie masz możliwości odpalenia na gazie.
Na gaz przełączy się dopiero gdy złapie odpowiednią temp. a w czasie jazdy możesz dowolnie przełączać miedzy gazem a benzyną |
Na gazie (przy instalacji sekwencyjnej)można odpalić silnik ale tylko w trybie awaryjnym i raczej przy dodatniej temp. otoczenia - w każdej instrukcji obsługi instalacji gazowej ten tryb jest opisany. |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:14
|
|
|
daroslo napisał/a: | siwek napisał/a: | marcin84k napisał/a: | czy to znaczy ze na sekwencji nie ma wyboru na czym sie chce jechac?? tzn jak bym chcial i mial ochote na bardziej ekstramalna jazde i moj wybór by padł na benzyne,,, to nie ma takiej możliwości przy sekwencji?? | na sekwencji zawsze będziesz odpalał na benzynie, nie masz możliwości odpalenia na gazie.
Na gaz przełączy się dopiero gdy złapie odpowiednią temp. a w czasie jazdy możesz dowolnie przełączać miedzy gazem a benzyną |
Na gazie (przy instalacji sekwencyjnej)można odpalić silnik ale tylko w trybie awaryjnym i raczej przy dodatniej temp. otoczenia - w każdej instrukcji obsługi instalacji gazowej ten tryb jest opisany. |
Racja, u mnie też można awaryjnie odpalić auto na gazie (sekwencja).
Nie jest to zalecane, ale jakby doszło do takiej sytuacji, że na Pb nie odpala to można na LPG odrazu |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 09-12-2008, 17:33
|
|
|
Wydaje mi się że mówimy o każdorazowym odpalaniu a nie o awaryjnym....
Po to jest zrobiona sekwencja by nie katować silnika zimnego gazem... |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
vrilya
Nowy Forumowicz
Auto: była-Carisma 1.8GLS A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-12-2008, 18:22
|
|
|
A ja mam jeszcze jedno pytanko, odnosnie pojemnosci zbiornika z gazem. Tak wzialem sobie wszystkie papierki, homologacje itp i doczytalem sie ze zbiornik ma pojemnosc 39litrow, a stopien napelnienia to 80%, czyli 31.2 litra. Rozumiem ze jest to ta 'rezerwa' bezpieczenstwa stosowana w zbiornikach gazowych, tylko ze maksymalna ilosc gazu jaka udalo mi sie zatankowac to 22litry... Z czego to wynika? |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:38
|
|
|
hmmm to czemu zatankowałeś tylko 22 litry to nie wiem, a to że pojemność wynosi 39 litrów a zatankowac można max 80% to ze względów bezpieczeństwa - powłoka powietrzna.
spróbuj jeszcze raz wyjezdzic wszystko do zera i zatankuj do pelna i sprawdz czy na pewno tankuje tylko 22 litry |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 12-12-2008, 20:06
|
|
|
Nie wiem czy wszystkie butle są takie same, ale w poprzednim samochodzie z gazem (zwykła instalacja - nie sekwencja) też na początku wchodziło mi stosunkowo mało. Pojechałem do zakładu gdzie go montowałem i gazownik powiedział, aby wszystko wyjeździć i jak już nie będzie jechał na LPG (pusty zbiornik) to przyjechac do niego na Pb, a on zrobi co trzeba.
Tak też uczyniłem. Wyjeździłem wszystko i pojechałem do niego.
Gazownik wykręcił wielozawór i dostał się do środka butli. Tam jest taki pływak, który pilnuje aby nie zatankować za dużo gazu. Pływak jest zamontowany na takim ramieniu. Gazownik poprostu przygiął to ramię w odpowiednią stronę. Powiedział, że jak dalej będę niezadowolony to powtórzyć całą operację jeszcze raz i przyjechac do niego, to podegnie jeszcze bardziej i wówczas będzie wchodziło jeszcze więcej LPG do butli. |
|
|
|
 |
|