Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Zimny silnik, Kopci na niebiesko.
Autor Wiadomość
ARTURCARI98TD
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2008, 23:32   

Z tego so pamietam bo to bylo jakies 2 lata temu to kopcil na zimnym ale jak juz sie nagrzal to tak jakby wracalo do normy ale czy wtedy na cieplym dymil tego juz nie pamietam Najlepiej sprawdzic PASEK i odrazu ZAPLON czy jest dobrze ustawinoy
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2008, 19:57   

............kąt wtrysku no tak może to być,......wtrysk z czujnikiem wzniosu.....może być,.......czujnik położenia wału wału....może być,.......czujnik temp czynnika chłodz. może być.....kiepskie paliwo ...może być........słaby rozrusznik ...może być........złe luzy zaworowe .....może być, pęknięta głowica ...też może być...... Sprawdza się trywiały najmniej kosztowne i łatwe w diagnostyce ...taka jest zasada i wydaje mi się że na forum większość użytkowników jest tego samego zdania. Pozdrawiam i proponuję działać a nie zadawać pytania. pozdro Darek
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2008, 16:20   

No więc, jak zaproponował kolega Carisma1 zacząłem działać. Objeździłem mechaników i u jednego z nich zostawiłem. Niestety autko nie jest zrobione. Mechanik nie wie co może być. A wiem że w dieslach jest dobry. Nawet wyprzedzenie troszkę zapłonu nie pomogło i dalej jest kicha... Więc jak panie Carisma1 czy mogę znów zadawać pytania? Bo zawsze myślałem, że forum właśnie do tego służy.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2008, 07:32   

OK, luzy zaworowe sprawdził ten ,,dobry spec" o diesli?.......SPRÓBUJ PODPOMPOWAĆ RANO PRZED ODPALENIEM pomką reczną paliwko...zobacz czy pomoże
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-07-2008, 23:21   

Może czas wymienić uszczelniacze zaworowe i sprawdzić czy turbawka nie cieknie olejem :P
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kuladencer 
Forumowicz
SZEDSEX


Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: gryfów slaski
Wysłany: 26-07-2008, 10:54   

ja mam chyba to samo niestety :/ z rana kopci na niebiesko, smierdzacym dymem, bardzo nierówne obroty, mozna powiedziec ze rzuca silnikiem :/ bylem wczoraj w serwisie renault(dosyc konkretny warsztat) i powiedzieli ze najprawdopodobniej czujnik pompy paliwowej czy cos w ten desen, ale nie moga tego sprawdzic na kompie. zapala mi sie dodatkowo nieraz kontrolka z namalowanym silnikiem:/ za nowy czujnik chca chba 1200zł ale mowiz ze moze bys smialo jakis z reno 19. myslicie ze to moze byc to ??

i nie chyba nie tyrkocze tak jak zawsze przy grzaniu swiexc:/
_________________

 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 31-07-2008, 22:29   

mam pewne dodatkowe spostrzeżenie na ten temat:
otóż doświadczalnie zatankowałem trochę biodiesla (bioester) i samochód normalnie jeździ na tym ( tylko inny zapach z wydechu :) ) ale po ostudzeniu silnika szczególnie rano gdy zapalałem to przez chwilę nierówno pracował i kopcił na niebiesko i to dośc mocno przez dłuższą chwilę. teraz znów wróciłem do normalnego ONa i nie dymi i równiutko pracuje zaraz po odpaleniu. Może więc spróbujcie sobie jakiegoś lepszego paliwa zalać po uprzednim wyjeżdżeniu do zera wcześniejszego?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
pan_michal 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma, 1.9 TD sedan, 99/00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-12-2008, 12:08   

odnosnie tego kiepskiego zapalania i dymku to przypadkiem moze to byc wina gorszej jakosci paliwa? czy wogole cari jest wrazliwa na paliwo gorszej jakosci itp?

ups, nie zauwazylem tego wczesniejszego posta o paliwie ;) tak wogole tez mam taki problem z tym zapalaniem na "zimnie" (jezeli mozna nazwac tym zimnem temp ok 5-6 stopni.

p.s. witam wszystkich :)
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2008, 19:30   

Odkręć przewody od świec a potem je przemierz. U mnie to było przyczyną. A świece są połączone w pary więc pomiary wychodziły ok. Jeszcze jedno:na zimnym silniku po zgaśnięciu lampki od grzania świec poczekaj 4-6 sek do zapłonu. Wtedy świeca rozgrzewa sie do max. Pozdrawiam
 
 
kuladencer 
Forumowicz
SZEDSEX


Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: gryfów slaski
Wysłany: 07-12-2008, 12:34   

mi kopcił na niebiesko i sie dławił przy niesprawnym zaworze kata wtrysku, po wymianie jak reką odjął :biggrin:
_________________

 
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2008, 15:54   

W tym modelu świece zawsze są włączane tylko , w zależności od temperatury, raz dłużej raz krócej. Mój miał takie same objawy przy 3 świecach padniętych...
 
 
NaMigi
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 00:09   

Ja mam dokładnie takie same objawy. Zacznę od wymiany świec. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a koszty nie są jakieś kosmiczne.
 
 
tbrodka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX, 1,9TD, 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-12-2011, 14:33   

W temacie - objawy podobne, najpierw obdzwoniłem warsztaty, wersje od regeneracji turbiny po wymianę rozrządu, w końcu jeden konkretny powiedział: "Powiem coś dopiero jak zobaczę i podłączę". Zobaczył, podłączył, dwie świece do wymiany (po jednej z każdej pary). Poprzednio wymieniałem świece 8 miesięcy wcześniej, ale ponoć jakieś badziewne były. i wiecie co? Pomogło :) I przy okazji gość ostrzegł mnie przed kilkukrotnym podgrzewaniem świecami przy zapalaniu - w ten sposób najszybciej można je spalić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.