[CA5A 1.8] - pomysł |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2008, 16:47 [CA5A 1.8] - pomysł
|
|
|
Mam taki pomysł tylko nie wiem czy to w ogóle ma szanse zadziałać...
Mianowicie chce zrobić coś takiego:
- przelotowy wydech - (to już mam)
- modyfikacja dolotu - (stożek+ rura i takie tam - do zrobienia)
- wtryskiwacze od eclipsa - paczka powinna przyjść do weekendu
nie chodzi mi o podniesienie mocy jedynie o poprawę kultury pracy silnika w górnych partiach obrotów
czy sądzicie że to ma szanse zadziałać czy jestem w błędzie?
tylko nie piszcie że nie ma sensu montować stożka i takich tam. Wiem jak powinno się to zrobić, poza tym to tylko na testy... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 18-12-2008, 17:34
|
|
|
shortybmx, po pierwsze to gratki, już myślałem że go nie poskładasz
Wydech i stożek pomijam bo to zadziała na pewno bo nie ma opcji, żeby dwie rury nie działały Przy stożku i przelocie bardziej oczekiwał bym poprawy akustycznej części 4G93 niż przyrostu mocy. Co do wtrysków to może nie do końca zadziałać bo czasy ich otwarcia wysterowane od komputera mogą być nie wystarczające, żeby wtryski podały wachę z pełną parą |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2008, 23:22
|
|
|
shortybmx napisał/a: | - modyfikacja dolotu - (stożek+ rura i takie tam - do zrobienia) |
Zacznij od wstawienia świńki zamiast przepływki:) |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2008, 23:41
|
|
|
londolut napisał/a: | Co do wtrysków to może nie do końca zadziałać bo czasy ich otwarcia wysterowane od komputera mogą być nie wystarczające, żeby wtryski podały wachę z pełną parą |
wtryski z eclipsa mają większa średnicę więc w tym samym czasie otwarcia powinny podac odrobinę więcej paliwa (komputer steruje tylko otwarte/zamknięte a czasy powinny być podobne jak przy standardowych)
Stożek zapewni trochę większy dopływ powietrza, co w sumie powinno dać dobry efekt
wiecej paliwa, więcej powietrza w tym samym czasie
przelotowy wydech ułatwi odprowadzenie spalin
tak sobie to wymyśliłem
jak zrobię to dam znać czy to cokolwiek dało
ale jakby ktoś wiedział teoretycznie że to nie ma sensu to proszę o info |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 18-12-2008, 23:48
|
|
|
shortybmx, jedź się zhamić przed i po operacji. wtedy będzie jasne czy coś to dało
Co do shortybmx napisał/a: | Stożek zapewni trochę większy dopływ powietrza | Większy dopływ powietrza będzie jeśli powietrze, które jest wciągane przez filtr jest jak najzimniejsze. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-12-2008, 00:12
|
|
|
A mnie się zawsze wydawało że przekrój i długość układu dolotowego jest tak dobrana aby zapewnić doładowanie dynamiczne czyli to aby nawet to jak tłok zaczyna iść do góry dalej rozpędem powietrze dostawało się to cylindra. Dlatego niektóre silniki mają zmienny układ dolotowy w zależności od obrotów przełaczają się na krótki lub długi. Podobnie sprawa się ma z układem wylotowym i modyfikacje tego typu powinny być przeprowadzane razem ze miana krzywek bo innaczej mogą przynieść odmienny efekt to znaczy spadek mocy. Ale może ja się nie znam. Tak samo jak odkręcenie całkiem układu wylotowego powoduje spadek mocy. Ponieważ tutaj rozpeczone powietrze wylatujące z cylinda wysysa jeszcze część gazów już po tym jak tłok osiągnie najwyższy punkt.
Krzychu |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2008, 08:36
|
|
|
bardzo mądrze gadasz Krzychu
po to właśnie założyłem ten temat żeby mądrzejsi ode mnie się wypowiadali
ja jestem przeciwnikiem poprawiania fabryki, ale jak to się mówi nie można dyskutować o czymś czego się nie spróbowało.
Co do układu wydechowego dodam że wyciąłem katalizator bo był zapchany, poza tym mam nowy katalizator i jak się okaże że cały zabieg nic nie dał albo co gorsza zepsuł osiągi to wracam co serii
ewentualnie ktoś ma może pomysł albo może już robił jakieś małe modyfikacje na 4G93?
jakby co proszę o porady |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-12-2008, 17:53
|
|
|
zastanawiam sie nad sensownoscia wtryskow??? gdzies wyczytales ze seryjne dzialaja na 100% i nie beda wyrabiac???
bo nie slyszalem do tej pory o aucie zeby przy drobnych przerobkach nie wydawaly juz wtryski |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2008, 08:09
|
|
|
co do wtrysków to wymieniam bo moje są zepsute.
Nie obrażając, poprzedni właściciel tego auta był IDIOTĄ!!!!!!
Jak auto zaczęło gorzej jeździć to .. założył gaz... ku@#a!!!!
co najgorsze on ten samochód na gazie odpalał .... zabić to mało...
w skutek tych wszystkich akcji wtryski są niestety zepsute więc pomyślałem że przy okazji tych wszystkich rzeczy to sprawdzę jak to będzie działać na wtryskach od eclipsa...
dziś będę tersował stożek, bo wczoraj zrobiłem już mocowanie do przepływki, dziś tylko to założę i sprawdzę czy to coś zadziała czy nie ... |
|
|
|
 |
dyzio007 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2008, 19:00
|
|
|
ja sie nieznam ale dopóki jest przepływka zasie tyle powitrza ile dostanie sie przez te male dziurki w niej czy dasz stozek czy nic to i tak raczej nic nie da, co do wtryskow sadze ze moze byc nie dokonca ok bo moze zaczac ci go zalewac lub powodowac zle spalanie za duzo paliwa za mało powitrarza jesli juz tak zmontujesz ten zestaw proponuje ecu mastera i strojenie wtedy efekt napewno bedzie zadowalający. |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2008, 09:03
|
|
|
Wczoraj zrobiłem tym autem ok 200km
dawno nie miałem takiej radochy, wstawiłem tylko stożek, wtryski jeszcze do mnie nie przyszły.
Stożek kupiłem w zasadzie do innego auta ale chciałem przetestować jak to działa w mitsu, przeczytałem mnóstwo tematów na ten temat i chciałem sprawdzić...
powiem jedno warto!!!!
zostawiłem seryjny dolot (w końcu to tylko testy) a różnica w prowadzeniu auta jest naprawdę duża.
Po testuje jeszcze trochę i opisze bardziej co jest na plus a co na minus. |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 30-12-2008, 20:56
|
|
|
Stożek fajna sprawa..Świetnie pod maską wygląda.
Broń Panie Boże, wtrysków nie zmieniaj na te z eclipsa.
Niemal na pewno zepsujesz prawidłowy AFR=14.75.
Pomimo iż niewielkie podniesienie ilości paliwa w stosunku do
powietrza AFR=12 da kilkuprocentowy wzrost mocy, nieliczyłbym na
przypadkowe wstrzelenie się w tę wartość .Ale podobno cuda się zdażają
[ Dodano: 30-12-2008, 20:59 ]
No chyba że tak jak mówi Dyzio007-strojenie |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 30-12-2008, 23:23
|
|
|
Na twoim miejscu bardzo uważnie obserwowałbym temperaturę silnika i oleju po takich modyfikacjach. No i dawaj znać jak to chodzi. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|