Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator a spalanie - Colt CJ0
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-02-2007, 21:23   

na luzie u mnie wygląda tak:

min to 0.13 a max 0.66V
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
drozek
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 18:31   

Moj wykres byl podobny tylko bardziej regularny. Dopytalem sie, byl to wykres napiecia sondy, napiecie nie spadalo do 0 a do tych prawidlowych okolo 0.2V. Podobno wykres drugiej sondy powinien byc staly, na poziomie okolo 0.8V, czy tak rzeczywiscie powinno byc :?:

Moglbym zrobic maly zabieg i zrobic jakis uklad ktory to napiecie by na tym poziomie przytrzymal. Zeby sprawdzic czy na pewno to spalanie to wina katalizatora. Tylko,ze na elektryce i elektronice to sie prawie nic nie znam :(
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 18-12-2008, 22:06   

Witam Serdecznie.

Podłącze się pod ten temat w sprawie mojego problemu z katalizatorem.

Mam kolta CJ0 1.3 16v z 2003 roku. Świeci mi sie kontrolka błędu "check engine". Pojechałem do serwisu aby podpiąc pod komputer, powiedziano mi że to błąd katalizatora, jest do wymiany bo najprawdopodobniej może byc przytkany. Pojechałem do tłumnikaża i okazało się że samochód jest wyposażony w dwa katalizatory, i w dwie sondy ale to wiedziałem. Pierwszy jak mi powiedział jest razem z kolektorem. Po odkręceniu rury okazało się że jest pusty, wydmuchało z niego bebechy. cały układ jest taki 1 sona 1 katalizator, 2 sonda i 2 katalizator. I tu jst prośba czy ktoś może wie co w takiej sytuacji zrobi czy pusty katalizator nie przeszkadza nie generuje błędów, bo może tez tak by ze bebechy z pierwszego zapchały drugi kataliztor, tłumnikaża polecił mi albo przespawa 2 sonde za 2 katalizator i ewetualnie wymienic 2 katalizator albo wykręci 2 sonde i "podwiesci". Czy to bedzie dobre rozwiązanie. Bo wymiana pierwszego ponoc jest praktycznie nie mozliwa ponieważ katalizator i kolekor to całoś nierozerwalna i jedynie to serwis i orginał. A czy same puste puszki nie bedą powodowały generowani błędu jak teraz w tym przybadku błąd katalizatora?

Toszkę się rozpisałem ale chciałem dobrze wszystko ując.
 
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2008, 22:45   katalizator

Ja jeżdżę już kilka lat bez katalizatora i spalanie w mieście (na gazie) oscyluje między 9-11 litrów na 100 km. Bez katalizatora autko ma lepsze przyspieszenie i jak by większy moment obrotowy (odczuwalne zaraz po wycięciu katalizatora) i nigdy mi się kontrolka nie zapaliła od silnika. W nowym autku (Lancer 2004r też wytnę katalizatory) i polecam wszystkim.
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2008, 00:06   

ja mam jakies mega spalanie u siebie w 1,3 CJ... :(


lacznik elastyczny na wydechu wymieniony....co jescze moze byc powodem? cewka? (da sie ja jakao sprawdzic?) nie chce juz wydawac kasy na to auto "w ciemno"
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 21-12-2008, 01:03   

A kolega ma taki układ: sonda 1 katalizator (kataizator wraz z kolektorem) sonda 2 a za nia katalizator 2.i nie chodzi mi o spalanie tylko jak rozwiazac problem ktory opisalem wyzej.
 
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2008, 23:59   katalizatory

Możesz kupić używany kolektor z katalizatorem. Ciekaw jestem czy ten błąd wyskakuje z powodu braku 1 katalizatora czy może masz gdzieś przerwę w obwodzie sond lambda (np uszkodzony kabel). Ja od niedawna mam Lancera z roku 2003 i mam taki sam układ, sonda lambda, katalizator, sonda lambda i znowu katalizator i chcę usunąć oba katalizatory aby dodać mocy. Wg mnie tego katalizatora spaliny nie wydmuchały, musiał go ktoś wybebeszyć. Sprawdź sondy i daj znać.
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 22-12-2008, 13:59   

Powiem Ci tak, pierwszą sonde sprawdzałem napiecie i jest ok, drugiej nie sprawdziłem, teraz bardzo nie mam jak bo jest wykręcona to i tak właściwego napiecia pewnie nie pokaże. Jak byłem u tłumnikarza to spytałem sie że może ktos go wytłukł, powiedział mi że to raczej niemożliwe sruby były zapieczone grzał je palnikiem. druga jest taka sprawa że podczas jazdy zmienił sie dzwiek teraz chodzi głosniej niz 3 miesiące temu jak go zakupiłem. Dzisiaj zwróciłem uwagę troszke chyba stracił na mocy tak jak bebechy pierwszego przytkały drugi katalizator. A i jeszcze jedna sprawa jak podwiesił mi tą sonde to po resecie kompa kontrolka dopiero zaświeciła mi sie po przejechaniu 160 km zawsze sie zapalała po 40 a raz po 60 km. I jestem w kropce bo nie ma osoby tak modrej żeby powiedziała jak wyjś najlepiej z tej sytuacji. jak wcześniej pisałem w serwisie koleś po podpieciu pod orginalny komputer MUT II powiedział że jest błąd katalizatora, a po podpieciu pod nieorginalny komp u mechanika wyskoczyło mu "zbyt krótkie grzanie I katalizatora" chodzi o to że zaszybko sie nagrzewa.
 
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 16:59   katalizatory

Co masz na myśli pisząc że tłumikarz "podwiesił sondę? Wkręcił ją na swoje miejsce? Czy sondę masz dalej wykręconą? Po drugie: skoro miałeś wykręconą sondę to musiał chodzić głośniej bo spaliny wychodziły tamtym otworem. Co do zbyt krótkiego wygrzewania sondy to komputer sterujący ją wygrzewa wg zaprogramowanego czasu i w tym czasie pomiar z sondy nie jest brany pod uwagę przy sterowaniu silnikiem. Po wygrzaniu sondy zaczyna pobierać z niej informacje, wiec skoro tobie wyświetlił błąd za krótkie grzanie sondy to może oznaczać że po wygrzaniu nie pokazywała składu spalin bo była wykręcona, dlatego komp rozpoznał usterkę za krótkie wygrzewanie.

[ Dodano: 22-12-2008, 17:00 ]
Jaki masz przebieg tego Colta?
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 22-12-2008, 22:23   

tzn tak sonda została wykrecona, a w jej miejsce zostala wkrecona zaslepka, po drugie chodzilo o grzanie katalizatora nie sondy, colcik ma przebieg aktualny 104000 km
 
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 22:47   katalizatory

Dlaczego wykręciłeś sondę??
Wkręć ją z powrotem, zrób reset kompa i powinno być dobrze. Druga sonda nie widzi spalin i dlatego pokazuje błąd.
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 27-12-2008, 11:29   

Sonde wykrecił tłumnikarz, ponieważ zrobił tak juz w paru autkach i nie było dalej problemu. Polecił i mi takie rozwiązanie wcześniej jak była wkręcona wyskakiwał błąd po przejechaniu zaledwie 40 km, natomiast po wykręceniu kontrolka zapaliła sie po ok 160 km.
 
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-12-2008, 11:45   

ziutek napisał/a:
Sonde wykrecił tłumnikarz, ponieważ zrobił tak juz w paru autkach i nie było dalej problemu.


Ech.... druciarstwo. Jeśli sonda jest niesprawna, należy ją wymienić, a nie wykręcać i zaślepiać jej otwór. Tym bardziej, że kupno sondy to nie jest wysoki wydatek.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 27-12-2008, 16:27   

To nie jest błąd sondy, tylko jak wyzej napisałem błąd katalizatora. A nowy katalizator z kolektorem kosztuje w serwisie 3000 pln

[ Dodano: 28-12-2008, 19:07 ]
Chciałem dodac że dzisiaj po pokonaniu około 80 km kontrolka zgasła, prawdopodobnie zapali sie poraz kolejny po pokonaniu kolejnego dystansu, Nie wiem dokładnie jak postapic, czy wyciac drugi katalizatr bo jest najprawdopodobniej przydkany bebechami z pierwszego (auto stracilo na dynamice) wstawic I katalizator tzn jak mi powiedzial tlumnikaz "wstawke" (koszt 380 pln + robocizna, katalizator jest razem z kolektorem i pozostaje tu serwis koszt około 3000) wkrecic z powrotem 2 sonde. czy by to bylo dobre rozwiazanie aby ponownie nie wyskakiwal blad.
 
 
 
Xiao7 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Clot 1,3 CJO 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-06-2009, 13:31   

Wysokie spalanie może być przyczyną wielu czynników. Jedną z nich jest sonda lambda. Uszkodzona sonda przełącza komputer w trym „bezpieczny” a ten tryb ma w sobie stałe wartości doboru mieszanki co przyczynia się do większego zużycia. Inną sprawa jest wykrywanie przez sondę zbyt dużej ilość tlenu w spalinach co przyczynia się przekazaniu komputerowi do zwiększenia ilość wtryskiwanego paliwa, a to owocuje też większym zużyciem. Właśnie coś takiego posiada moje autko, przyczyną większej ilości tlenu na sądzie jest pęknięty kolektor wylotowy (właśnie dziś wykrył to znajomy mechanik). Strumień spalin zasysa powietrze przez szczelinę co przyczynia się do złych odczytów sondy. Może również przyczyniać się do chwilowych spadków mocy, szczególnie przy nagłym odpuszczeniu gazu a później przyciśnięciu (komputer nie wie co z tymi odczytami w tym momencie zrobić więc dłużej myśli nad tym, w ostateczności otwiera przepustnice i daje paliwko) a takie skoki mogą przyczyniać się do uszkodzenia katalizatora.

Katalizator jak i strumienica w seryjnym układzie wylotowym i/lub bez przeróbek silnika tylko utrudniają odprowadzanie spalin co przyczynia się do dławienia mocy silnika. Nie są bezpośrednią przyczyną zwiększonego zużycia paliwa. No chyba że mowa o nieprawidłowym ich działaniu lub o większym ciężarze auta bezpośrednio wywołanym samą ich obecnością.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.