Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
<<<Denerwujące szarpanie>>> |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-12-2008, 13:05
|
|
|
Z tą podmianką Ecu nie jest tak hop siup. Z tego co się orientuje jest on zmontowany pod radiem dość głęboko. Wymontowanie, przełożenie, sprawdzenie, może zająć kilka dobrych godzin, jak nie cały dzień. Podmianka ECU będzie chyba ostatecznością. W nowym roku postaram się, sprawdzić pod względem elektrycznym(tzn. miernikiem), poszczególne podzespoły (silniczek krokowy, TPS, VIC). Co dziwne ECU nie pokazuje żadnych błędów. Tak jak było to wcześniej (Błąd 62).Teraz będę miał świąteczny wyjazd do rodzinki około 300km. Może po trasie pokaże się ten błąd. Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2008, 13:48
|
|
|
syski napisał/a: | Zauważ że śrubki na tps ie masz pomalowane aby ich nie ruszać bo to są ustawienia fabryczne przestawienie tps a powinno być ustawiane z pomocą kompa bo zmieniają się parametry danych płynących do ecu. |
TPS się ustawia bezproblemowo bez pomocy komputera
syski napisał/a: |
Jeśli na pewno przestawiłeś ten krokowiec z prawej strony o ząbek i nić się nie działo i wróciłeś nim do punktu wcześniej ustawionego... |
tam nie ma krokowego - jest to zwykły silnik pr.stałego napędzający poprzez przekładnię ślimakową (przekładnia 1:40) otwieranie/zamykanie dłuższego/krótszego dolotu.
przy obrotach ponad 4k dolot się skraca.
syski napisał/a: | to powiem ci że ja się raz zabrałem za tps a przestawiając go ale nie miało to wtedy wpływu na wysokie obroty bo przyczyna była inna |
1. TPS "mówi" ECU że kierowca zdjął nogę z gazu
2. Przekształca wychylenie przepustnicy na napięcie
syski napisał/a: | ... tps ie nie myślę żeby aż był wytarty bo tam naprawdę nie ma się co psuć |
przecież to jest jak potencjometr w starym radiu - robiąc głośniej słychać trzaski w pewnym najbardziej używanym zakresie...
Po zdjęciu wtyczki z TPS omomierzem analogowym - nie cyfrowym - należy sprawdzić płynność zmian rezystancji na stykach 3/4.
ale się rozpisałem |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 21-12-2008, 14:07
|
|
|
podepne sie ,u mnie szarpie ale tylko na rozgżanym silniku ,na gazie na 2 biegu w zakresie 1200-1700 obr/min (jawne wypadanie zaplonów )przymierzam sie do wymiany kabli i świec bo na wejściu na świece jest rdza i nie przewodzi napięcia . Na benzynie to nie występuje pozdrawiam .Co do uszkodzonego TPS w poście wyżej to nie zgodze sie z diagnozą ....ale sprawdzić można |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-12-2008, 14:28
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Z tą podmianką Ecu nie jest tak hop siup. Z tego co się orientuje jest on zmontowany pod radiem dość głęboko. Wymontowanie, przełożenie, sprawdzenie, może zająć kilka dobrych godzin, jak nie cały dzień. Podmianka ECU będzie chyba ostatecznością. W nowym roku postaram się, sprawdzić pod względem elektrycznym(tzn. miernikiem), poszczególne podzespoły (silniczek krokowy, TPS, VIC). Co dziwne ECU nie pokazuje żadnych błędów. Tak jak było to wcześniej (Błąd 62).Teraz będę miał świąteczny wyjazd do rodzinki około 300km. Może po trasie pokaże się ten błąd. Pozdrawiam. |
Pod radiem nie ma ECU. Kolego osobiście trzymałem ECU w rękach więc wiem gdzie siedzi. Pod radiem jest konkretnie komputer "użytkowy" zwany ETACS - oświetlenie, alarm itd. i ewentualnie komputer skrzyni automatycznej. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 21-12-2008, 14:32
|
|
|
ECUjest obok schowka z prawej strony samochodu kolega wyżej ma absolutną racje |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-12-2008, 14:34
|
|
|
"...i w ogóle łukasz dba o nas jak ojciec najlepszy" |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-12-2008, 14:40
|
|
|
Ok. pomyliłem się. Ale znajduje się tam jeszcze jakaś czarna skrzynka przypominająca komputer (może to komputer od wentylacji)
[ Dodano: 21-12-2008, 14:42 ]
ps. U mnie kable i świece nowe. Co wcale nie oznacza że z nimi wszystko ok. Może kable są wadliwe, czym objawia się wypadanie zapłonu? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2008, 20:08
|
|
|
Kolego BodoV6 w tej chwili zupełnie zachwiałeś wiarę we mnie w to co mówił mi elektryk który naprawiał mi (w postaci wymiany na cały) inny) kolektor ssący po strzale gazu. No i jak by co teraz muszę szukać innego, a w okolicy jakaś posucha w elektryków oby sigma sprawowała się jak najdłużej bez awarii.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-12-2008, 20:43
|
|
|
Witam kolegów, dzisiaj kolejny dzień walki z poszrpywaniem silnika w niskich zakresach obrotowych. Jak doradzał kolega BodoV6 Zajrzałem do TPS ( dodaje ze nie miałem omomierza i nie jestem elektromechanikiem, tylko zwykłym użytkownikiem miśka). Potencjometr był ustawiony w skrajnym położeniu. Ustawiłem go w pozycji środkowej, i próba, szok nie szarpie od 1500 do 2500 Obr/min żadnego gwałtownego szarpnięcia. Nareszcie jakiś postęp. (zobaczymy rano na zimnym)
Chciałbym podziękować wszystkim mitsumaniakom, którzy doradzali mi jak rozwiązać ten problem. W grupie siła.
PS nie poprzestanę na tym spróbuje skołować omomierz(może ktoś podpowie jak zrobić to krok po kroku) i sprawdzić płynność potencjometru.
Pozdrawiam |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 27-12-2008, 16:00
|
|
|
witam kolegów !jeśli sprawdziłeś płynność wskazań TPS i jest wszystko OK to wróc do ustawień fabrycznych TPS ,bo w przeciwnym razie możesz nie mieć funkcji hamowania silnikiem oraz ECU może nie widzieć biegu jałowego |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2008, 08:52
|
|
|
Ustawianie TPS:
1. Zdejmujemy kostkę elektryczną
2. Pod śrubkę od regulacji minimalnego położenia przepustnicy wkładamy szczelinomierz 0,7mm
3. Luzujemy śrubki, które trzymają TPS
4. Podłączamy multimetr ustawiony na mierzenia rezystancji do dwóch dolnych pinów w czujniku TPS
5. Obracamy czujnikiem aż multimetr pokaże zwarcie.
6. Dokręcamy śrubki i wyjmujemy szczelinomierz
7. Sprawdzamy czy dalej te piny są zwarte
8. Podpinamy elektrykę
9. Po sprawie. I cieszymy się Sigmą.
Opis ze zdjęciami na stronie Krzyżaka http://mitsubishifan.webpark.pl/
dane naprawcze i regulacyjne/ wolne obroty 4G13/4G9x |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 30-12-2008, 14:07
|
|
|
Podepnę się do wątku. Występuje u mnie dość dziwny objaw przy hamowaniu silnikiem - przy odjęciu nogi z gazu samochód przestaje przyspieszać ( to normalny objaw ), ale zwalnianie jest jakby dwu etapowe - najpierw zwalnia delikatnie, a potem mocniej jakby był na jakiejś "gumowej linie" mówiąc obrazowo. Samochód zawlnia najpierw powiedziałbym normalnie, a po chwili mocniej - czy może mieć to jakiś związek z TPS em? Bo jak mówi kolega BodoV6 TPS "mówi" ECU że kierowca zdjął nogę z gazu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 30-12-2008, 18:29
|
|
|
W moim przypadku po dokładnym sprawdzeniu, regulacjach, przywróceniu ustawień fabrycznych TPSu. Wydaje mi się, że wszystko jest tak jak należy. (szarpanie silnika ustało)
Nawiązując jednak do postu kolegi Szymona.
Mam kilka pytań odnośnie twojego miśka: automat czy manual?, benzyna czy LPG?(robi tak samo na benzynie i gazie?) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 30-12-2008, 19:05
|
|
|
Manual z lpg ale objaw mam wrażenie nie znikał gdy jeździłem na benzynie. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 30-12-2008, 19:48
|
|
|
Musimy wyjaśnić jeszcze jedną rzecz. Hamowanie silnikiem zaczyna się w momencie, gdy puścimy pedał gazu a kończy się, gdy wciśniemy sprzęgło. Objaw gwałtownego spadku obrotów podczas hamowania silnikiem, czy podczas wciskania sprzęgła?
W moim przypadku na benzynie jest wszystko w porządku. Lecz na gazie, gdy wciskam sprzęgło(ostatnia faza hamowania silnikiem) obroty gwałtownie spadają do 500 i momentalnie wchodzą na 800. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|