 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
4G18 a dostosowywanie się do liczby oktanowej paliwa |
Autor |
Wiadomość |
zielarzzdoliny [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2005, 09:40 4G18 a dostosowywanie się do liczby oktanowej paliwa
|
|
|
Co powiecie na takie uzasadnienie braku pełnego baku paliwa w odbieranym aucie „Nie dajemy pełnego baku, ponieważ nie wiemy na jakim paliwie ostatecznie klient zdecyduje się jeździć (95 lub 98)” i potem coś na temat tego, że komputer auta „przyzwyczaja” się do paliwa i przy zmianie np. z 98 na 95 trzeba odwiedzić serwis.
Moim zdaniem, jeżeli jakiś układ został stworzony do tego by się „uczyć” to chyba potrafi na bieżąco dostosowywać się do podanego paliwa. Nie ma więc problemu przy zmianach z 98 na 95, a w niektórych markach nawet na 92 i następnie powrót na 98. Warto dodać, że tak naprawdę to kupowana przez nas 95 również miewa czasem więcej a czasem mniej oktanów. A zatem, nie jesteśmy w stanie zapewnić autu paliwa o takim samym składzie jak przy pierwszym tankowaniu. Więc wszystko bzdura nawet na chłopski rozum.
Więc krótkie pytanie:
Czy Lancer z 4G16 ma sensor spalania stukowego (tak to się chyba nazywa) i na bieżąco może korygować mapę zapłonu?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-06-2005, 09:47
|
|
|
To nie do końca tak, pamiętaj, że liczba oktanowa w Polsce jest bardzo umowna, dalej, dwie sondy lambda (Cholerne Euro4!) i tak mają dużo roboty będąc zupełnie czyste i skalując się na różnych paliwach, dalej temperatura wypalenia katalizatora powinna być w miarę stała (inaczej mamy problemy z drożnością) etc, etc, tym samym dealer zrobił dobrze, że cię poinformował a co do paliwa w baku - to Twoja decyzja co zalejesz. U nas robi się dokładnie tak samo.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2005, 13:26 Re: 4G18 a dostosowywanie się do liczby oktanowej paliwa
|
|
|
zielarzzdoliny napisał/a: | „Nie dajemy pełnego baku, ponieważ nie wiemy na jakim paliwie ostatecznie klient zdecyduje się jeździć ( 95 lub 98 )” i potem coś na temat tego, że komputer auta „przyzwyczaja” się do paliwa i przy zmianie np. z 98 na 95 trzeba odwiedzić serwis. |
Moim zdaniem p-i-e-r-d-u, p-i-e-r-d-u (wyluzujcie z tą cenzurą, co?? słowo p-i-e-r-d-u nie jest powszechnie uznanym za niegrzeczne)... Uzasadnienie jest ekonomiczne i tyle. Bak paliwa kosztuje ekstra 200 PLN. Gdy pomnożymy tę kwotę przez liczbę sprzedanych samochodów to nam wyjdzie uzasadnienie... Dla mnie to jest zupełnie normalne, że nie dają baku paliwa z powodu kosztów. Natomiast nienormalne jest takie tłumaczenie salonu. Bo skoro to jest jedyne uzasadnienie, to powinieneś powiedzieć, że w takim razie zgodnie z zasadą jaką przyjęliście (tj, robienie z siebie wzajemnie głupa) decydujesz się na bezołowiową 95 i prosisz o napełnienie baku. |
|
|
|
 |
zielarzzdoliny [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2005, 14:04
|
|
|
Jestem tego samego zdania co fido__. Tylko bałem się tak otwarcie o tym pisać. Jak na ŚP forum MMC ostatnio napisałem, że w Lancerze jest szaro i smutno to nagle postanowili zlikwidować forum.
A na poważnie to jak jest z tym 4G18 sam potrafi się dostosować do liczby oktanowej paliwa? Czy trzeba mu pomóc? |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-06-2005, 14:25 Re: 4G18 a dostosowywanie się do liczby oktanowej paliwa
|
|
|
Fido__ napisał/a: | zielarzzdoliny napisał/a: | „Nie dajemy pełnego baku, ponieważ nie wiemy na jakim paliwie ostatecznie klient zdecyduje się jeździć ( 95 lub 98 )” i potem coś na temat tego, że komputer auta „przyzwyczaja” się do paliwa i przy zmianie np. z 98 na 95 trzeba odwiedzić serwis. |
Moim zdaniem p-i-e-r-d-u, p-i-e-r-d-u (wyluzujcie z tą cenzurą, co?? słowo p-i-e-r-d-u nie jest powszechnie uznanym za niegrzeczne)... Uzasadnienie jest ekonomiczne i tyle. Bak paliwa kosztuje ekstra 200 PLN. Gdy pomnożymy tę kwotę przez liczbę sprzedanych samochodów to nam wyjdzie uzasadnienie... Dla mnie to jest zupełnie normalne, że nie dają baku paliwa z powodu kosztów. Natomiast nienormalne jest takie tłumaczenie salonu. Bo skoro to jest jedyne uzasadnienie, to powinieneś powiedzieć, że w takim razie zgodnie z zasadą jaką przyjęliście (tj, robienie z siebie wzajemnie głupa) decydujesz się na bezołowiową 95 i prosisz o napełnienie baku. |
Nie masz racji, po prostu. Możesz mi wierzyć (z resztą w końcu nieco mnie znasz i chyba masz świadomość, że nie robię głupich oszczędności) że nie jest podyktowne tylko przyczynami ekonomicznymi a ja stosuję tę samą zasadę.
pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2005, 15:08 Re: 4G18 a dostosowywanie się do liczby oktanowej paliwa
|
|
|
Jackie napisał/a: |
Nie masz racji, po prostu. Możesz mi wierzyć (z resztą w końcu nieco mnie znasz i chyba masz świadomość, że nie robię głupich oszczędności) że nie jest podyktowne tylko przyczynami ekonomicznymi a ja stosuję tę samą zasadę.
pozdrawiam |
Mogę nie mieć racji Jacku (choć akurat tutaj uważam, że mam). W takim wypadku - jeśli kompletnie nie ma znaczenia kwestia ekonomiczna - powinieneś pytać klienta z jaką benzyną życzy sobie odebrać auto. Przecież nikt tego nie robi, bo by musiał zwyczajnie drożej sprzedawać samochody. Obaj wiemy jakie są marże, z tym, że Ty wiesz lepiej.
Ja rozumiem, że nie każdemu klientowi można powiedzieć wprost, że nie dostaje baku paliwa gdyż to kosztuje, bo jeszcze mógłby się obrazić. Ale z drugiej strony nie należy robić z klienta idioty mówiąc mu, że robimy to w trosce o jego dobro, a raczej dobro jego nowej zabawki.
Moim zdaniem sprzedawca powinien mówić, że takie są standardy producenta i już. Bez namydlania głowy głupotami. IMHO czynnik ekonomiczny jest tutaj pierwszorzędny.
p.s. no offence Jacku. U Ciebie samochody kupuje się z naprawdę dużą przyjemnością. Mówię więc ogólnie, w kontekście autora pierwszego postu. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-06-2005, 15:13
|
|
|
a co sie dzieje gdy np. klient jest ze zgorzelca i do pokonania ma ilestam km i chce aby odebrane auto bylo zatankowane na full, jakim paliwem zalejecie??
i wg mnie oczywiscie lepszym wyjasnieniem tego czemu w nowych autach jest tak malo paliwa byloby to ze sie starzeje a nie wiadomo kiedy auto zostanie sprzedane i ile bedzie stalo |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-06-2005, 23:24
|
|
|
Ekonomia ekonomią ale praktyka mówi, że ten sposób postępowania jest słuszny. W kilkunastu przypadkach, kiedy klient nie został poinformowany, że w pierwszym okresie eksploatacji nie powinno się stosować eóżnych paliw zapalał sie "Check Engine". Nasze paliwa i tak są, powiedzmy, różne, nie ma potrzeby dokładać jeszcze dodatkowej różnicy bo może to skutkować jak wyżej. Co do marż - są dziadowskie ale na szczęście nie aż tak
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2005, 14:01
|
|
|
Troszkę obok tematu.
Mam katalog Volvo pochodzący z czasów gdy w S/V 40 montowano silnik GDI (oznaczany przez nich 1.8i). O ile do wszystkich pozostałych benzyniaków, nawet tych mocno wysilonych Volvo zalecało paliwo 95, a dopuszczało 91, to w przypadku 1.8i zalecało 98 i nie dopuszczało odchyłek w dół. Czy w Mitsu są takie same oficjalne zalecenia? |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2005, 14:01
|
|
|
może to nie w temacie mitsu, ale znajomy miał bardzo ciekawy przypadek.
bodajże 3 czy 4 lata temu kupił Fiata Marea Weekend, i odbierał go spod fabryki Fiata w tychach.
poinformowano go że w baku jest na tyle paliwa żeby dojechał spokojnie do Tych i zatankował na wybranej stacji.
Kolega nie chciał w to specjalnie uwierzyć i od razu zdecydował się na tankowanie na pobliskiej (4 km odległości) stacji.
auto ujechało 800 metrów.
on wkurzony poszedł na stacje, po 50 metrach usłyszał głośny huk... to w jego nowym Fiacie zaparkował dostawczy Star, który nie zmieścił się na drodze (wymijał się z autobusem a marea stała na poboczu).
samochód został sholowany na fiata i naprawiony "na koszt zakładu" ale niesmak pozostał... |
|
|
|
 |
Efa!
Mitsumaniak queen of Off Topic

Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005 Posty: 3528 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2005, 17:42
|
|
|
Alek napisał/a: | Troszkę obok tematu.
Mam katalog Volvo pochodzący z czasów gdy w S/V 40 montowano silnik GDI (oznaczany przez nich 1.8i). O ile do wszystkich pozostałych benzyniaków, nawet tych mocno wysilonych Volvo zalecało paliwo 95, a dopuszczało 91, to w przypadku 1.8i zalecało 98 i nie dopuszczało odchyłek w dół. Czy w Mitsu są takie same oficjalne zalecenia? |
Zalecenia Mitsubishi odnośnie paliwa do GDI to PB95. Można ewentualnie jeździć na 91-oktanowej, ale w Polsce nie sprzedają jej oficjalnie (tu pewnie PB95 nieraz ma i mniej niż 91 o.)... |
_________________ Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2005, 01:00 Re: 4G18 a dostosowywanie się do liczby oktanowej paliwa
|
|
|
zielarzzdoliny napisał/a: | .......Więc krótkie pytanie:
Czy Lancer z 4G16 ma sensor spalania stukowego (tak to się chyba nazywa) i na bieżąco może korygować mapę zapłonu? |
Mam odpowiedź ale dla 4G18: automatycznie dostosowuje się do liczby oktanowej. Mozna lac 95 i wiecej.
Najciekawsze, że można również "awaryjnie" wlac 91. Nie jest to szkodliwe, lecz należy sie liczyć z mniejszymi osiągami. Co by się zgadzało z tym co napisała przedmówczyni
Żródło: Instrukcja Obsługi do Lancera 2004. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2005, 12:08
|
|
|
Z tego co wiem, wszystkie benzynowce sprzedawane w Europie muszą umieć bez problemów funkcjonować także na 91 (jakiś przepis jest). Dlatego zdziwiło mnie zalecenie Volvo w stosunku do GDI. |
|
|
|
 |
|
|