Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer RalliART
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2009, 20:36   

Tych zapasów brakuje już od 20 lat. Od zawsze straszą że braknie węgla, ropy, gazu wszystkiego. A jednak dalej jest. A jak braknie ropy gazu niedługo potem też. To nie jest wyjście.

Ps. Nie róbmy OT bo temat woda.

Krzychu
 
 
marci_NOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 21
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 11-01-2009, 00:07   

krzychu napisał/a:
Z tego co widzę MIVEC to określenie bardzo płynne nie precyzuje czy zmienia się tylko wyprzedzenie czy także głębokość wychylenia, a także nie precyzuję czy są 2 zmiany czy 3 zmiany. Mówi tylko że silnik ma zmienne fazy rozrządu. I zgadza się vTec czy VVTi czy VANOS to jest po prostu określenie zmiennych faz w innych markach chodź chodzi o to samo systemy różnią się w szczegółach. Silniki na Japonie mają jakąś inną specyfikację i przykładów można mnożyć gdzie moc z danej pojemności jest dużo wyższa niż w europejskich odpowiednikach.

Krzychu


Nie do końca.. zarówno V-tec jak i MIVEC oraz odpowiednie systemy w innych markach to systemy zmiennych faz rozrządu - zmienia się zarówno kąt wyprzedzenia, głębokość wychylenia jak i czas otwarcia zaworów. Faktycznie nie jest doprecyzowana liczba zmiennych faz...

Co do silnika dostosowanego do gazu - nie twierdzę, że mój został do niego przeznaczony ale spójrzcie na wykresy - instalacja naprawdę się sprawdziła :-)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-01-2009, 09:29   

Gdzieś widziałem że w nowym Lancerze silnik 1,5 ma tylko zmianę wyprzedzenia (brak zmiany głębokości wychylenia wzoru) ten 1,8 ma także zmianę wychylenia. Oba to MIVEC jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.

Krzychu
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2009, 09:59   

krzychu napisał/a:
Gdzieś widziałem że w nowym Lancerze silnik 1,5 ma tylko zmianę wyprzedzenia (brak zmiany głębokości wychylenia wzoru) ten 1,8 ma także zmianę wychylenia. Oba to MIVEC jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.

Silniki serii 4A9 (1.3 i 1.5) maja zmienne fazy rozrządu na wałku rozrzadu zaworów ssących.
Silniki serii 4B1 czyli 1.8, 2.0 i 2.4 mają zmienne fazy rozrządu na obu wałkach. Zmienia się tylko moment otwarcia zamknięcia zaworów. Czasoprzekrój krzywek jest niezmienny, skok zaworów nie zmienia się.
Stare 2.4 4G69 ma MIVEC gdzie zmieniają się fazy, czas otwqarcia zaworów i skok zaworów ssących.
Teraz w Mitsu prawdziwy MIVEC jest w silniku 6G75 czyli 3.8V6 w nowym Pajero.
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-01-2009, 10:02   

A silniki od EVO np. 4G63 nie miały zmiennego skoku? I ten nowy?

Krzychu
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2009, 10:07   

krzychu napisał/a:
A silniki od EVO np. 4G63 nie miały zmiennego skoku? I ten nowy?

Nie miały i nie mają. Nowe Evo ma silnik 4B11 z MIVECem jak w każdym Lancerze 1.8 (Oczywiście ciut inaczej jest sterowany)
_________________

 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 10:37   

tomekrvf napisał/a:
...Czasoprzekrój krzywek ....


Ciekawe sformułowanie :wink:

Pozdrawiam
 
 
marci_NOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 21
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 11-01-2009, 20:50   

Doczytałem co nieco i faktycznie Krzychu - masz rację - niezłe zamiesenie z tym MIVEC ;-)

MIVEC może oznaczać:
- zmianę kąta wyprzedzenia na zaworach ssących (seria 4A9)
- zmianę kąta wyprzedzenia na zaworach ssących i wydechowych (seria 4B1)
- zmianę kąta wyprzedzenia, wzniosu i czasu otwarcia zaworów ssących (6B3)
- zmianę kąta wyprzedzenia, wzniosu i czasu otwarcia zaworów ssących z tą różnicą, że na "wolnej" fazie zawory ssące na każdym z cylindrów mają taki sam czas otwarcia ale różny wznios (mój 4G69)

jeżeli pominąłem jakąś wariację, to napiszcie proszę

Pozdro
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-01-2009, 21:23   

Nie rozumiem tego ostatniego to co przy stałych obrotach mają ten sam czas ale w zależności od cylindra inne wzniosy?? Coś chyba nie tak sformułowane.

Krzychu
 
 
marci_NOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 21
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 11-01-2009, 22:06   

sorry - faktycznie można było jaśniej ;-)

Chodziło mi o to, że na każdym z cylindrów mamy po dwa zawory ssące i te oto dwa zawory mają różny wznios (jeden ma mniejszy drugi większy) i tak oczywiście dzieje się na każdym cylindrze :-) Powyższa sytuacja dotyczy jednak tylko "wolnej" fazy, gdyż na tej ostrzejszej oba zawory zachowują się tak samo.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-01-2009, 22:24   

Skoro dość mocno to zwietrzyłeś może obadasz ten temat przyda się ludzią na przyszłość.

http://forum.mitsumaniaki...57f823dc#408512

Bo osobiście kiedyś szukałem informacji na temat silników i na takie szczegółowe informacje nie trafiłem.

Krzychu

Ps. zamiast "wolnej fazy" używał bym innego sformułowania np. "faza rozrządu na niskich obrotach" chodź to też dalekie od ideału określenie.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2009, 23:05   

jaceksu25 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
...Czasoprzekrój krzywek ....


Ciekawe sformułowanie

No dobra. Precyzyjniej byłoby gdybym napisał czasoprzekrój zaworów IN lub EX.
Teraz OK? :D
_________________

 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2009, 19:26   

Jako ze dosc dlugo jezdzilem honda to moge cos na ten temat powiedziec. Pierwsze co mnie drazni to nie v-tec tylko VTEC. Zaleznie od silnika mial rozni sterowanie walkami , SOHC na dolotowych, DOHC dolotowych i wylotowch mial sterowanie walkami. Dodatkowo wlaczalo sie to skokowo, zaleznie od predkosci obrotowej silnika. Oczywiscie kryteriow bylo wiecej, samochod musial sie poruszac, miec odpowiednia temperature i cos tam jeszcze. Byly rowniez VTEC-E ktore potrafily jezdzic na ubogiej mieszance dodatkowo. Aktualnie honda stosuje juz system plynnych fac rozrzadu I-VTEC.
dzialanie VTEC
dzialanie i-VTEC
porownanie VTEC MIVEC VVTI
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2009, 18:13   

tomekrvf napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
...Czasoprzekrój krzywek ....


Ciekawe sformułowanie

No dobra. Precyzyjniej byłoby gdybym napisał czasoprzekrój zaworów IN lub EX.
Teraz OK? :D



:occasion5: :D
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 12-02-2010, 23:34   

Nie widze nigdzie tematu o nowym Ralliarcie wpisze sie tutaj:

Jak wiadomo wyglada tak samo jak Evo ma slabsze hamulce (2 tloczkowe przod) slabszy silnik (ta sama jednostka co evo) 240 koni i 343 Nm

Dzis mialem okazje pojezdzic i potestowac takowego lancerka.

Z tego co mnie najbardziej ubodlo to duze opoznienie skrzyni.

Nawet w trybie sport zanim elektronika sie polapie ze pedal ma juz w podlodze mija 1-2 s i samochod zaczyna przyspieszac a dopiero po jakiejs chwili czuc ze to jest ponad 200 koni
Podobnie z przyspieszeniem z powiedzmy 60... chwile trwa zanim skrzynia zrzuci bieg i zacznie ciagnac jak na taka moc przystoi....
Co prawda nie tetowalem go upalajac, ale przy normalnym starcie z pod swiatel potrzebuje on dobrej chwili zeby sie pozbierac w sobie.( nie znam skrzyni automatycznych na tyle dobrze zeby pozwolic sobie na ruszania z gazem w podlodze zdejmujac lewa noge z hamulca [wychodze z zalozenia ze to moze ubic sprzeglo] fajnie jak ktos by mi napisal co mozna zrobic spokojnie w tym aucie bez szansy na urwanie albo upalenie czegos

Skrzynia pracuje bardzo przyjemnie jesli chodzi o odczucia, nie czuc praktycznie zamian ale kolega przyjaral sprzeglo w 5 minut nie upalajac auta.

Staralem sie polatac bokami na sniegu ale nie moglem wylaczyc elektroniki i jak juz udalo mi sie wywalic tylek elektronika mnie wyprostowala (co moglo sie skonczyc nurkowaniem w zaspie).... Wlaczony mialem tryb tarmac + sport

Silnik brzmi bardzo przyzwoicie nie jest glosny ale w srodku przy trybie sport jak dokreca sie w okolico 7k km slychac bylo juz dosc wyraznie mruczenie al enie uciazliwe.

System audio niby na wypasie dobrej firmy ale wykonczenie tapicerkai plastiki tragedia. Subwoofer szybko pokazal co jest zle spasowane i tandetnej jakosci pomimo ze sluchalismy muzyki normlanej i na poziomie standardowego usytkownika.

Na koncu rzecz ktora by mnie wkoncu zgubila. Brak kluczyka - pilot jako elektroniczny klucz. przy zapalonym silniku zabranie pilota nie gasi silnika ale za to samochod sam potrafi sie zamkac jak stoi i kluczyk jest w srodku.... jesli cos takiego przytrafilo by mi sie np na parkingu gdzi eniechcacy domknelem drzwi jestem pozamiatany... ale to pewnie juz wiekszosc nowych miskow :)

Chetnie potestowal bym go na suchym asfalcie bo w tych warunkach sprawdzilem sobie tylko spront do 140 i troszke ostrych manewrow na parkingu.

Za te pieniadze troche malo oferuje ten samochod niby niewiele mniej od evo ale nie mam porownania do takowego... Gdyby bylo mnie stac nawet na 3 takie nie kupil bym ani jednego.....
120k to stanowczo za duzo za to co daje.....
Silnik w utrzymaniu bedzie tak samo drogi jak evo a evo to to nie jest .....
(bycmoze zmienie zdanie jak bede mial okazje poupalac go na suchym torze- co pewnei nigdy nie nastapi :) )
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.