Wymiana amorków przód |
Autor |
Wiadomość |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-01-2009, 13:51 Wymiana amorków przód
|
|
|
Witam, tak się przymierzam pomału do wymiany i zastanawia mnie co jeszcze należy przy okazji wymienić, takie sprawy na 100%. gumy, osłony itp
Który z tych elementów należy bezsprzecznie wymienić wraz z amorkami? Bez zabawy czy jest zużyte czy też nie.
A może jakieś sugestie, uwagi z doświadczenia?
Każda pomoc mile widziana. |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-01-2009, 19:04
|
|
|
Gumy odbojowe i osłone amortyzatora, jeśli już naprawdę chcesz wymienić coś wiecej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 15-01-2009, 16:39
|
|
|
odboje i oslony to napewno
warto sie zastanowic czy nie wymienic tez lozyska u gury makpersona przy nowszym i twrdszym amorze jesli jest tam jakis minimalny luz to go po wymianie uslyszysz
a powiedz nad jaka firma amorkow sie zastanawiasz bo tez mi sie szykuje wymianka i jaki to koszt jesli juz cos ustaliles
[ Dodano: 15-01-2009, 16:46 ]
nie wiem jak jest w galu ale w mazdzie przy kazdej wymiance amorkow zaleca sie wymiane rowniez calej gory makpersona
poprzedni wlascicel oszczedzil sobie a mi amortyzator do srodka wlazl dobrze ze stylu i przy malej predkosci |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:30
|
|
|
win_p napisał/a: | odboje i oslony to napewno
warto sie zastanowic czy nie wymienic tez lozyska u gury makpersona przy nowszym i twrdszym amorze jesli jest tam jakis minimalny luz to go po wymianie uslyszysz
a powiedz nad jaka firma amorkow sie zastanawiasz bo tez mi sie szykuje wymianka i jaki to koszt jesli juz cos ustaliles
|
generalnie będę się skłaniał ku polecanych na forum Kayabach Excel, dopiero się rozglądam bo to temat na przyszły miesiąc, z tego co co już ustaliłem to muszę szykować 190 pln za sztukę w IC, no i właśnie nie wiem czy się pchać w wymianę łożysk od razu, bo jakby nie patrzeć to podwoi koszt tej operacji - 170-180 pln za sztukę.
Muszę to sobie jeszcze przekalkulować, ale z drugiej strony jak rozbiorę i się okaże że któreś z łożysk się kwalifikuje do wymiany..., właśnie po czym poznać zużycie tych łożysk? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:30
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | właśnie po czym poznać zużycie tych łożysk? |
Najlepszym i najprostrzym sposobem unieś kola i obracaj każde z nich po kolei, słuchając wydobywający się szum. Głośna praca kół jezdnych, stukot i wzrastający szum, wycie obracającego się koła szczególnie przy niektórych prędkościach jazdy
przytłumione odgłosy tarcia metalicznego |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:35
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | właśnie po czym poznać zużycie tych łożysk? |
Najlepszym i najprostrzym sposobem unieś kola i obracaj każde z nich po kolei, słuchając wydobywający się szum. Głośna praca kół jezdnych, stukot i wzrastający szum, wycie obracającego się koła szczególnie przy niektórych prędkościach jazdy
przytłumione odgłosy tarcia metalicznego |
To raczej sposob diagnozy lozyska piasty a nie mcpersona. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:43
|
|
|
axg napisał/a: | To raczej sposob diagnozy lozyska piasty a nie mcpersona. |
O kurde moja pomyłka miałam umieścić w innym temacie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 15-01-2009, 23:13
|
|
|
Hmmm, może też wymienię przód i tył... W sumie tak
Potrzebuje w tym waszej pomocy. Ktoś wspomniał o Kayaba. Znalazłem:
Adres do sklepu
Kayaba L/P PRZÓD / gazowe
Kayaba L/P TYŁ / gazowe
Co jeszcze jest przydatne przy wymianie amortyzatorów (nie pytam np. o wahacze tylko sam zestaw resorów: gumki, osłony, odboje itp.) |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2009, 23:20
|
|
|
nie lepiej olejowe ? |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 15-01-2009, 23:29
|
|
|
miziek napisał/a: | nie lepiej olejowe ? |
Nie wiem czy KYBA robi olejowe, ale i tak bym wybral gazowe. Sa sztywniejsze i... nie ciekna jak juz sie zuzyja |
_________________
 |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 16-01-2009, 00:59
|
|
|
Mirek Jurek napisał/a: | miziek napisał/a: | nie lepiej olejowe ? |
Nie wiem czy KYBA robi olejowe, ale i tak bym wybral gazowe. Sa sztywniejsze i... nie ciekna jak juz sie zuzyja |
i nawet jak sa zuzyte to jezdzisz ze swidomoscia ze wszycho jest ok
swoja droga nigdy nie zastanawialem sie nad tym jakie wybrac z tego co wiem to gazowe maja byc niby lepsze
a moze ktos mial kiedys okazje porownac takie amorki
ktore lepiej sie zachowoja i dluzej wytrzymuja na polskich drogach |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-01-2009, 09:07
|
|
|
Na przód polecane są amorki olejowo-gazowe popularnie zwane KYB Exel G (341141) najlepiej sprawdzają się w naszym zawieszeniu. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 16-01-2009, 13:34
|
|
|
Czekoladko, a pod 2.5V6 muszą być inne amortyzatory, prawda? Te już są dopasowane?
Jeszcze jedno pytanie. Jakie sprężyny, osłony itp. części trzeba/warto zakupić? |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:36
|
|
|
seir napisał/a: | Czekoladko, a pod 2.5V6 muszą być inne amortyzatory, prawda? Te już są dopasowane?
Jeszcze jedno pytanie. Jakie sprężyny, osłony itp. części trzeba/warto zakupić? |
bylo wyzej chyba... |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:51
|
|
|
Jest napisane, że trzeba, ale nie ma konkretnych firm/wymiarów |
|
|
|
 |
|