spryskiwacze |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:03
|
|
|
Ale o jakiej wy koszulce tutaj mówicie bo nie bardzo rozumiem?
Też kiedys zakładałem temat o tych spryskiwaczach ale chyba wtedy nikt nie założył a teraz może coś wyjdzie wkońcu:P
Bardzo chętnie bym to u siebie założył bo o wiele lepsze takie spryskiwacze są. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:18
|
|
|
A czy przy takich końcówkach spryskiwacza jest możliwość regulacji, czy to wszystko jest na stałe zalane w tej obudowie i nie da się tego ustawić. No chyba że to zawsze będzie dobrze pryskało na szybę, bez względu na prędkość samochodu.
Pytam bo pewnie każdy samochód ma inny stopień położenia maski w stosunku do położenia szyby, a końcówki są uniwersalne wkońcu. |
|
|
|
 |
DragStar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:14
|
|
|
mlun - spryskiwacze które kupiłem po włożeniu w otwory w masce luźno się trzymały, musiałem coś zrobić, żeby były sztywno, wymyśliłem sobie, że jak naciągnę plastikową koszulkę w miejsce gdzie są te "skrzydełka" elastyczne na końcówce spryskiwacza to będzie dobrze i tak jest, zwiększyła się średnica i z lekkim oporem wcisnołem w otwory w masce, może jak znajdę chwilkę to zrobię zdjęcia jak to wygląda
kris1980_147 - też się zastanawiałem nad regulacją tego strumienia, jak patrzę na te końcówki to wydaje mi się że nie są regulowane, ale zamontowałem je dopiero wczoraj więc może o czymś nie wiem? Bałem się tam coś pchać żeby nie uszkodzić końcówki tym bardziej że w Cari jest oki. Na postoju strumień spruskuje wyżej, można powiedzieć że trochę powyżej środka szyby, ale nie wiele.Dzisiaj testowałem przy prędkości 100km/h i też jest dobrze, trochę niżej środka szyby, ale ponieważ jest to taka mgiełka to i tak się rozpryskuje po całej szybie więc jest ok. Mam natomiast wątpliwości jak by to było gdyby maska była bardziej pochylona jak np w Space Star? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-01-2009, 19:20
|
|
|
DragStar napisał/a: | też się zastanawiałem nad regulacją tego strumienia, jak patrzę na te końcówki to wydaje mi się że nie są regulowane, | Dzwoniłem do jednego ze sprzedawców: nie są regulowane.
DragStar napisał/a: | Mam natomiast wątpliwości jak by to było gdyby maska była bardziej pochylona jak np w Space Star? | Maska jest bardziej pochylona, ale szyba jest bardziej pionowa, więc pewnie wyjdzie na to samo. Zmierzę kąt między środkiem maski, a środkiem szyby i napiszę ile wynosi. Powinno być OK, bo Citroen C2 ma podobny kąt tak na oko |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 23-01-2009, 21:34
|
|
|
Zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowice na moje oko wszystkie te spryskiwacza wyglądają tak samo, różnią się tylko ceną a na każdej aukcji sprzedawany jest ten sam produkt.
Poza tym wszystkie zupełnie przypadkiem pasują do tych samych modeli samochodów
Pytanie do DragStar. Skoro ty już zamontowałeś to u siebie to powiedz (jako najbardziej obyty w temacie) czy spryskiwacze z poniższych aukcji niczym się nie różnią? Czy może warto zainteresować się którymś szczególniej. Jeśli tak to którym?
Czy te Twoje też miały średnicę (do montarzu) 11mm x 8mm (tak jak widać na jednej z aukcji) ??? Wydaje mi się że wszystkie pasują do otworu w masce o takim rozmiarze.
Swoją drogą jaki wielki otwór jest w Carismie, ja na oko mierzyłem i wyszło mi ok 19mm x 12mm
Aukcja 1
Aukcja 2
Aukcja 3
Aukcja 4
Aukcja 5
Aukcja 6 |
|
|
|
 |
DragStar [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 22:17
|
|
|
cns80 - dzięki za info o regulacji tych końcówek, bo tak jak mówiłem, wyglądały tak jak by nie były regulowane, ale nie byłem pewien i śrubokrętem lekko jeden potraktowałem, bez skutku:-)) dzięki Tobie więcej nie będę:-))
Kris1980_147 - oblukałem te aukcje ale tak samo jak Ty nie widzę róznic, pewnie to to samo, jutro sobota to postaram się pomierzyć otwory i porobić zdjęcia, może pomogą? |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 24-01-2009, 12:17
|
|
|
Cytat: | Kris1980_147 - oblukałem te aukcje ale tak samo jak Ty nie widzę róznic, pewnie to to samo, jutro sobota to postaram się pomierzyć otwory i porobić zdjęcia, może pomogą? |
Super by było.
Jeszcze się wstrzymam z kupnem, ale klamka już zapadła. Uważam że wydatek 40-50 zł na te spryskiwacze napewno się opłaca. Narazie się waham który konkretnie wybrać, czy sugerować się ceną (im tańsze tym gorsze) czy wziąść który popadnie. |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 24-01-2009, 12:51
|
|
|
Ja już kupiłem, komplet za 31 zł z tego co pamiętam. W poniedziałek powinny przyjść, więc we wtorek spróbuje założyć. Zobaczymy co i jak. Na aukcji faktycznie wszystkie wyglądają identycznie. Ja zamówiłem najtańsze - tylko uwaga na niektórych aukcjach jest cena od sztuki, a na innych za komplet. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-01-2009, 14:47
|
|
|
Faktyczeni to po 15-20zł za sztuke a po 40-45 za komplet.
Trzeba się będzie niedługo zaopatrzyć chyba wkoncu w ten wynalazek. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 24-01-2009, 15:28
|
|
|
kkriss napisał/a: | Ja już kupiłem, komplet za 31 zł z tego co pamiętam. W poniedziałek powinny przyjść, więc we wtorek spróbuje założyć. Zobaczymy co i jak. Na aukcji faktycznie wszystkie wyglądają identycznie. Ja zamówiłem najtańsze - tylko uwaga na niektórych aukcjach jest cena od sztuki, a na innych za komplet. |
Napisz jak wyglądał montaż. Też byłbym chyba zainteresowany bo jedna dziurka już ma pewnie kamień i kiepsko sika. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-01-2009, 21:04
|
|
|
Chłopaki, powoli. Z tego co słyszałem i czytałem na tym forum to spryskiwacze te są z Citroena C3. W serwisie Citroena kosztują one ok 7zł sztuka . Więc radzę raczej tam zajrzeć |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2009, 23:56
|
|
|
To ja zadam pytanko. Dziś zdjąłem spryskiwacze z maski. Jutro mam zamiar zdjąć spryskiwacz tylnej szyby, ale, czy jest tam "rezerwa" kabelka od płynu, czy jest na styk? Jeśli jest na styk, to muszę zdjąć podsufitkę? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2009, 00:10
|
|
|
Piwor, jeżeli chodzi o tylny spryskiwacz to nie musisz zdejmować całej podsufitki.
Ja ostatnio u siebie wymieniałem dyszę z tyłu (Carisma 2004) i zdjąłem tylko listwę na końcu podsufitki lekko odchyliłem podsufitkę (tak aby jej nie złamać) i wyciągnełem dyszę.
Jeżeli chodzi o przewód to po rozłączeniu go od dyszy spokojnie wystarcza aby wyciągnąć go przez otwór w dachu i połączyć z nową dyszą.
Jedyne co może Ci się przytrafić to przewód może się wypiąć z zatrzasku (pomiędzy podsufitką a dachem w środku samochodu), ale nie ma z tym problemu, bo jak już podepniesz nową dyszę i ją "zatrzaśniesz" w dziurze od góry to potem przewod można wpiąć odchylając podsufitkę. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2009, 09:30
|
|
|
Colto, poczęstowałbym punkcikiem, ale nie mam jak. Dzięki serdeczne za pomoc, dziś się tym zajmę i dam znać, jak przebiegła operacja. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|