[MSS 1.6] HAMULCE Brak wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-01-2009, 17:03 [MSS 1.6] HAMULCE Brak wspomagania
|
|
|
Witam,
Wczoraj podczes powrotu z pracy (zapiszczal mi pasek- nie wiem czy to ma jakies znaczeniu) i po czym nie mialem wspomagania hamowania. Po paru wcisnieciach hamulca bylo wszystko ok i tak przez caly dzien. Dzisiaj rano sytuacja sie powtarza. Znajomy mowil zeby sprawdzic jakis wezyk podcisnienia ? Co ewentualnie jeszcze moze byc przyczyna i gdzie konkretnie znajduje sie ten wezyk ?
Pozdrawiam
Lukasz921 |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-02-2009, 09:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vaciok
Forumowicz vaciok

Auto: MSS 1.3 1999r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 76 Skąd: tarnowskie góry
|
Wysłany: 25-01-2009, 17:14
|
|
|
Gumowy wężyk łączy serwo układu wspomagania z kolektorem ssącym. Może być dziurawy i spada podciśnienie w samym serwie - brak wspomagania. Możesz mieć również luźny cały układ wspomagania (serwo z pompą). Jest on przykręcony dwoma lub czterema nakrętkami od środka samochodu (trzeba je dokręcić). Serwo wspomagania pod pokrywą ma quadringi gumowe, które czasami doszczelniają układ dopiero po sztywnym przykręceniu do podłoża. Chwyć za pompę hamulcową i spróbuj szarpnąć gwałtownie czy wyczujesz luz. |
|
|
|
 |
mialczynski17 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 21:16
|
|
|
Ja też mam identyczny problem, co rano muszę kilka razy ruszyć hamulcami żeby było wspomaganie. Pytałem się też mechanika, powiedział że może być jakiś paproch w zaworkach w serwo. To możliwe? Czy skomplikowane jest samemu rozebrać i przeczyścić serwo? |
|
|
|
 |
vaciok
Forumowicz vaciok

Auto: MSS 1.3 1999r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 76 Skąd: tarnowskie góry
|
Wysłany: 26-01-2009, 08:47
|
|
|
Trzeba odkręcić pompę hamulcową od serwa najlepiej nie ruszając przewodów. Później od wewnątrz auta odkręcić klewis, który łączy trzpień sterujący serwa z pedałem hamulca. Następnie odkręcamy dwie nakrętki mocujące serwo. Mając serwo w ręku zdejmujemy pokrywę poprzez odgięcie śrubokrętem zagnieceń. Po zdjęciu pokrywy wyciągamy metalowy rygiel i teraz możemy wyjąć zespół tłokozaworu z zaworem gumowym. Trzeba przeczyścić cały tłokozawór jak i kanał podciśnienia (ta plastikowa tuba), a następnie lekko przesmarować smarem takim, który nie niszczy gumy.
Również może być uszkodzona membrana gumowa, ale wtedy jedynie co możemy zrobić to ją zakleić (zwulkanizować). Niestety nie da się ją wyjąć bez uszkodzenia serwa. |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-01-2009, 15:15
|
|
|
Witam,
A czy normalne jest falowanie obrotow podczas naciskania pedalu hamulca (samochod zaparkowany na wolnych obrotach) ?
Pozdr
Lukasz921 |
|
|
|
 |
|