Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-09-2007, 13:46
[CJ1A 1.3] Ulubiona kontrolka CE
Autor Wiadomość
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2006, 22:32   

witam
chce wreszcie wymienic kontrolke CE, bo mi zgasła (nie zapala sie przy odpalaniu) i nie wiem jaką kupić
czy to jest duży problem z jej wymianą?
czy coś zlego mogło się stac z samym koputerem?
pozdro :)
_________________
Michał Kraków
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2006, 23:03   

Nie pamiętam oznaczenia tej żarówki, mogę to sprawdzić jutro. Wymiana jest prosta i wykonasz ją sam w 15 minut. Potrzebne narzędzia: 1 wkrętak krzyżakowy
1. Wymontować zegary z deski.
Opuszczasz kierownicę na maks w dół - będzie wygodniej. Wykręcasz dwa wkręty w "suficie" zegarów. Ściągasz czarną osłonkę. Może się delikatnie blokować, bo ma dodatkowe zaczepy. Następnie wykręcasz 4 takie same wkręty krzyżakowe (2 na gorze i po bokach) i wyciągasz zegary. I tu mała podpowiedź: wyciągasz najpierw górę tak blisko kierownicy, jak tylko się da, a następnie obracasz wskazówkami do góry i przekładasz dół przez wystające na dole mocowania. I masz zegary w ręku. Tak naprawdę opis jest bardziej skomplikowany niż to w rzeczywistości wygląda.
2. Wymiana żarówki.
Obracasz zegary wskazówkami do dołu i przekręcasz oprawkę żarówki. NIe pomylisz się, bo oprócz tego, że żaróweczka miejści się dokładnie pod symbolem Check Engine, to jest dodatkowo opisana na ścieżce z tyłu zegarów. A propos ścieżek - nie są jakieś super łatwe do uszkodzenia, ale zalecałbym nieco ostrożności. Wymieniasz żarówkę na nową, wkręcasz oprawkę i po sprawie. Przy okazji możesz wymienić resztę żarówek. Po kilkunastu latach nie świecą już jak nowe. Kosz nieduży, a widoki (szczególnie w nocy) ładne, a i satysfakcji z samodzielnej roboty sporo :)
3. Wkładasz zegary na swoje miejsce. Kolejnośc odwrotna do demontażu.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-04-2006, 23:37   

dzieki gregorbu za dokładny opis
jak możesz to podeślij opis do żarówki, bo nie chciałbym jeździc z zegarmi na kolanach i szukać odpowiednich żarówek :mrgreen:
faktycznie, każda samodzielna robota przy mitsu to satysfakcja 8)
no i jasniejsze zegary to byłby duzy plus
pozdro
_________________
Michał Kraków
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2006, 08:53   

W tej chwili nie pamiętam, jaka jest tam dokładnie żarówka, ale na 95% jest to R5. Właśnie te żarówki służą jako kontrolki oraz jako podświetlenie deski (panel nawiewu, klawisze etc.). Oprócz żarówek R5, w zegarach są też montowane żarówki W5W - te są używane do stricte podświetleniania zegarów. Oczywiście możesz zamiast żarówek zastosować diody. Co nieco na ten temat dowiesz się tu
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-04-2006, 23:31   

myysle ze do kontroli CE jedna R5 (czerwona?)
ale ile zarówek 5W5 do zegarów?, wersja z obrotomierzem , jak rozkręce to chciałbym wymienić wszystkie
chyba powinno być jaśniej a na pewno równo oświetlone
pozdro
_________________
Michał Kraków
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2006, 00:07   

Wszystkie żarówki są zwykłe (żółte). Kolory podświetlenia to już kwestia koloru nadruku na folii. Nie mam pewności, ale W5W jest bodaj 6, a R5 - 8. Oczywiście wiele zależy od wyposażenia. Jeśli nie masz halogenów przeciwmgielnych, jedna kontrolka już Ci odpada.
 
 
pyzula
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2006, 21:08   

Czy to możliwe żeby kontolka CE zgasła tak sobie sama (przetoczyłam Colta po kosmicznych dziurach i zgasło :twisted: ), świeciła mi się cały czas i się normalnie przestraszyłam jak zgasła bo to było coś dziwnego :shock: byłam przyzwyczajona do tego że zawsze sie pali! Myślałam nawet że żaróweczka się przepaliła ale nie przed odpaleniem sie świeci i gaśnie później normalnie szok!
 
 
westman
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2006, 00:10   

Tylko jedno mam pytanie. Do jakiedo Boga modlisz się pyzula bo sam bym sprubował? :wink:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2006, 00:15   

Pomodl się do Zoroastry.

A powazniej - to co przydarzyło sie jej jest dowodem na to że jedna wtyczka która jest obluzowana (moim zdaniem) może spowodować tyle problemów.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
pyzula
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2006, 11:08   

No i powtórka z rozrywki świeci się znowu! przedwczesna radość że się samo naprawiło ;(
Moze ktos mi pomoże co z tym zrobić bo na mojego mechanika nie mogę już patrzeć i on zresztą na mnie też bo ta wredna lampeczka nie daje żyć i mi i jemu!
Na początku podejrzewana była sonda i wymieniłam ją był spokój na 2 tygodnie potem znowu, jakiś czujnik coś tam (chyba temperatury jeśli dobrze pamiętam) wymieniony ale stwierdzili że ta nowa sonda tez padła i wymieniłam ja drugi raz i powtórka z rozrywki 2 tygodnie i znowu się świeci, nowy mechanik stwierdził że to nie to i wymienił palec rozdzielacza i kopułke (chyba tak to się nazywa-jestem blondynjka więc nie bardzo się orientuje w tych nazwach) i znowu podobna sytuacja! Juz mam dosyć jeżdzenia i takiego szukania po omacku!
Pomóżcie!
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-05-2006, 11:21   

a jak obstawił pada nowej sondy? mierzył woltomierzem na pracującym silniku, chyba łatwo to zrobić.
te sondy to ja nie wiem jakie robią, 2 tygodnie eehhh...
szkoda, że nie można CJ0 podłączyć do mojego palmtopa... od razu byłoby widać czy to sonda.

Pyzula zapraszam na Japan Tuning Show na giełdę bydgoską - 20 maja, reszta w dziale kujawsko - pomorskie.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
pyzula
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2006, 11:42   

Podobno komputer mu podpowiedział że się jej umarło! Ale czy to była prawda to nie wiem bo się na tym nie znam!
Dlatego musze ufać mechanikom chociaż nie robie tego z radością...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-05-2006, 12:13   

Na 1 stronie napisałem jak odczytać co to za błąd - Pyzula, pytasz znów o to samo, więc co innego można napisać? Podłącz pin nr 1 do nr 4 w złączu OBD2 i kontrolka wymruga Ci jaki to błąd (lub błędy) - krótki opis na mojej WWW (samych błędów, nie sposobu odczytu). Jak odczytasz te wymrugane kody, to pisz tutaj - pomożemy.
Sonda padła po 2 tyg.? - rozumiem, że w ramach gwarancji została wymieniona za darmo?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2006, 12:26   

Krzyzak w Colcie 98 tez wymruga?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-05-2006, 14:46   

Hubeeert napisał/a:
Krzyzak w Colcie 98 tez wymruga?

Też.
Jak masz MUT II czy III, to pokaże dokładne kody OBD2, jak nie, to przez zwarcie 1 pin do masy wymruga kody kontrolka silnika - podobne do tych z ALDL.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.