Przesunięty przez: Hubeeert 16-09-2007, 13:46 |
[CJ1A 1.3] Ulubiona kontrolka CE |
Autor |
Wiadomość |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2006, 22:32
|
|
|
witam
chce wreszcie wymienic kontrolke CE, bo mi zgasła (nie zapala sie przy odpalaniu) i nie wiem jaką kupić
czy to jest duży problem z jej wymianą?
czy coś zlego mogło się stac z samym koputerem?
pozdro |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2006, 23:03
|
|
|
Nie pamiętam oznaczenia tej żarówki, mogę to sprawdzić jutro. Wymiana jest prosta i wykonasz ją sam w 15 minut. Potrzebne narzędzia: 1 wkrętak krzyżakowy
1. Wymontować zegary z deski.
Opuszczasz kierownicę na maks w dół - będzie wygodniej. Wykręcasz dwa wkręty w "suficie" zegarów. Ściągasz czarną osłonkę. Może się delikatnie blokować, bo ma dodatkowe zaczepy. Następnie wykręcasz 4 takie same wkręty krzyżakowe (2 na gorze i po bokach) i wyciągasz zegary. I tu mała podpowiedź: wyciągasz najpierw górę tak blisko kierownicy, jak tylko się da, a następnie obracasz wskazówkami do góry i przekładasz dół przez wystające na dole mocowania. I masz zegary w ręku. Tak naprawdę opis jest bardziej skomplikowany niż to w rzeczywistości wygląda.
2. Wymiana żarówki.
Obracasz zegary wskazówkami do dołu i przekręcasz oprawkę żarówki. NIe pomylisz się, bo oprócz tego, że żaróweczka miejści się dokładnie pod symbolem Check Engine, to jest dodatkowo opisana na ścieżce z tyłu zegarów. A propos ścieżek - nie są jakieś super łatwe do uszkodzenia, ale zalecałbym nieco ostrożności. Wymieniasz żarówkę na nową, wkręcasz oprawkę i po sprawie. Przy okazji możesz wymienić resztę żarówek. Po kilkunastu latach nie świecą już jak nowe. Kosz nieduży, a widoki (szczególnie w nocy) ładne, a i satysfakcji z samodzielnej roboty sporo
3. Wkładasz zegary na swoje miejsce. Kolejnośc odwrotna do demontażu. |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-04-2006, 23:37
|
|
|
dzieki gregorbu za dokładny opis
jak możesz to podeślij opis do żarówki, bo nie chciałbym jeździc z zegarmi na kolanach i szukać odpowiednich żarówek
faktycznie, każda samodzielna robota przy mitsu to satysfakcja
no i jasniejsze zegary to byłby duzy plus
pozdro |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2006, 08:53
|
|
|
W tej chwili nie pamiętam, jaka jest tam dokładnie żarówka, ale na 95% jest to R5. Właśnie te żarówki służą jako kontrolki oraz jako podświetlenie deski (panel nawiewu, klawisze etc.). Oprócz żarówek R5, w zegarach są też montowane żarówki W5W - te są używane do stricte podświetleniania zegarów. Oczywiście możesz zamiast żarówek zastosować diody. Co nieco na ten temat dowiesz się tu |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-04-2006, 23:31
|
|
|
myysle ze do kontroli CE jedna R5 (czerwona?)
ale ile zarówek 5W5 do zegarów?, wersja z obrotomierzem , jak rozkręce to chciałbym wymienić wszystkie
chyba powinno być jaśniej a na pewno równo oświetlone
pozdro |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-04-2006, 00:07
|
|
|
Wszystkie żarówki są zwykłe (żółte). Kolory podświetlenia to już kwestia koloru nadruku na folii. Nie mam pewności, ale W5W jest bodaj 6, a R5 - 8. Oczywiście wiele zależy od wyposażenia. Jeśli nie masz halogenów przeciwmgielnych, jedna kontrolka już Ci odpada. |
|
|
|
 |
pyzula [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2006, 21:08
|
|
|
Czy to możliwe żeby kontolka CE zgasła tak sobie sama (przetoczyłam Colta po kosmicznych dziurach i zgasło ), świeciła mi się cały czas i się normalnie przestraszyłam jak zgasła bo to było coś dziwnego byłam przyzwyczajona do tego że zawsze sie pali! Myślałam nawet że żaróweczka się przepaliła ale nie przed odpaleniem sie świeci i gaśnie później normalnie szok! |
|
|
|
 |
westman [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 00:10
|
|
|
Tylko jedno mam pytanie. Do jakiedo Boga modlisz się pyzula bo sam bym sprubował? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2006, 00:15
|
|
|
Pomodl się do Zoroastry.
A powazniej - to co przydarzyło sie jej jest dowodem na to że jedna wtyczka która jest obluzowana (moim zdaniem) może spowodować tyle problemów. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
pyzula [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2006, 11:08
|
|
|
No i powtórka z rozrywki świeci się znowu! przedwczesna radość że się samo naprawiło ;(
Moze ktos mi pomoże co z tym zrobić bo na mojego mechanika nie mogę już patrzeć i on zresztą na mnie też bo ta wredna lampeczka nie daje żyć i mi i jemu!
Na początku podejrzewana była sonda i wymieniłam ją był spokój na 2 tygodnie potem znowu, jakiś czujnik coś tam (chyba temperatury jeśli dobrze pamiętam) wymieniony ale stwierdzili że ta nowa sonda tez padła i wymieniłam ja drugi raz i powtórka z rozrywki 2 tygodnie i znowu się świeci, nowy mechanik stwierdził że to nie to i wymienił palec rozdzielacza i kopułke (chyba tak to się nazywa-jestem blondynjka więc nie bardzo się orientuje w tych nazwach) i znowu podobna sytuacja! Juz mam dosyć jeżdzenia i takiego szukania po omacku!
Pomóżcie! |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-05-2006, 11:21
|
|
|
a jak obstawił pada nowej sondy? mierzył woltomierzem na pracującym silniku, chyba łatwo to zrobić.
te sondy to ja nie wiem jakie robią, 2 tygodnie eehhh...
szkoda, że nie można CJ0 podłączyć do mojego palmtopa... od razu byłoby widać czy to sonda.
Pyzula zapraszam na Japan Tuning Show na giełdę bydgoską - 20 maja, reszta w dziale kujawsko - pomorskie. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
pyzula [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2006, 11:42
|
|
|
Podobno komputer mu podpowiedział że się jej umarło! Ale czy to była prawda to nie wiem bo się na tym nie znam!
Dlatego musze ufać mechanikom chociaż nie robie tego z radością... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24346 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-05-2006, 12:13
|
|
|
Na 1 stronie napisałem jak odczytać co to za błąd - Pyzula, pytasz znów o to samo, więc co innego można napisać? Podłącz pin nr 1 do nr 4 w złączu OBD2 i kontrolka wymruga Ci jaki to błąd (lub błędy) - krótki opis na mojej WWW (samych błędów, nie sposobu odczytu). Jak odczytasz te wymrugane kody, to pisz tutaj - pomożemy.
Sonda padła po 2 tyg.? - rozumiem, że w ramach gwarancji została wymieniona za darmo? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2006, 12:26
|
|
|
Krzyzak w Colcie 98 tez wymruga? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24346 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-05-2006, 14:46
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Krzyzak w Colcie 98 tez wymruga? |
Też.
Jak masz MUT II czy III, to pokaże dokładne kody OBD2, jak nie, to przez zwarcie 1 pin do masy wymruga kody kontrolka silnika - podobne do tych z ALDL. |
|
|
|
 |
|