Płyn hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 12-05-2006, 11:10 Płyn hamulcowy
|
|
|
Witam
Kumpel sprzedal ostatnio autki i dal mi plyn hamulcowy co mial w bagazniku. Jest to dot-4 jakies 0,4l w butli 0,5l. Data produkcji IX 2004 jak dobrze pamietam z butelki i napisane trwałość 3 lata. Mowil ze jakies 9 miesiecy to wozil. Moge to wlac na roczek czy kupic w sklepie. Z kasa teraaz krucho tym bardziej ze przeglad mnie czeka do 20. V wiec wolalbym ten wlac a za jakies czas wymienic. Hamulce troche oslably - peal mi glebiej wchodzi niz kiedys wiec to moze tylko wina plynu. Nie wymienialem jeszcze po kupnie. No i w sumie taki ze sklepu tez nie wiadomo ile na polce stal...
I takie pytanko w kwestii technicznej ale odnosnie Colta C50. Da rade bez sciaganie kol wymienic plyn i odpowietrzyc uklad? Jaka jest jego pojemnosc? Aha i jeszcze jedno. Jak jest wspomaganie hamulcow to silnik mam odpalic czy na zgaszonym odpowietrzac? Jest jakas roznica? Moze byc na odpalonym? Jade w gory z kobieta i tam mam zamiar wymienic wiec jak bedzie pompowac to chyba lepiej na odpalonym zeby nie musiala mocno cisnac...
No i mam nadzieje ze dot-4 sie nadaje i moge mieszac z dot-3 bo taki chyba tam jest. Taki do sprzegla wlalem
Dziekuje za uwage
ps. gdzie oddac przepracowany plyn hamulcowy? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2006, 13:15
|
|
|
Dot4 jest śmiesznie tani - 10 zł za pół litra. Potrzebujesz ok. 0.6 litra, więc zostanie jeszcze na przepłukanie i sprzęgło. Ja bym tego nie lał - na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Jak długo stał i był słabo zamknięty, to nabrał wody i będzie DD. Hamulace mogły się zwyczajnie zetrzeć - stąd głębiej wchodzi pedał.
Możesz zmieniać nie zdejmując kół, ale musisz mieć kanał - inaczej ciężko będzie, szczególnie z tyłem. Przód można robić skręcając kierą. Zmieniasz na wyłączonym silniku, odpowietrzasz też. 3 z 4 bym nie mieszał - nie wiem, czy są skutki uboczne, ale przy tak niskiej cenie bym nie ryzykował. |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2006, 14:34
|
|
|
brodzky, Krzyzak dobrze godo i taka jest prawda. Skorka nie warta wyprawki a jeszcze mozna sobie klopotow narobic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2006, 20:24
|
|
|
Zmieszanie DOT3 z DOT4 zaowocuje "zważeniem się" płynu hamulcowego - zrobi się taka fajna "kaszka" i zablokują Ci się hamulce - ćwiczyłem sam na własnej osobie.
Jedyną radą było płukanie układu denaturatem a gdy skończyłem (6godzin)śmierdziałem jak żul koniakiem faszystą. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2006, 21:21
|
|
|
płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są ze sobą mieszalne, tylko po co to robić?
Są na bazie glikoli i generalnie różnią się temp. wrzenia
przecież na zbiorniczku płynu jest wytłoczony napis np.: tylko DOT4
DOT5 ma silikon i on spowoduje "zważenie się" mieszanych płynów. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2006, 21:22
|
|
|
BodoV6 jak stało się to co opisywałem nie było jeszcze DOT 5 ani DOT5.1.
Zmieszałem 3 z 4 i qoopa. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2006, 06:11
|
|
|
OK, no to w temacie.Ja u siebie nie mam pojecia jaki jest plyn Zamierzam wymienic, wiec co zalac do CJO?Od razu mowie ze nie jestem rajdowcem, tylko zwyklym poczciwym kierowca |
|
|
|
 |
swireek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2006, 10:47
|
|
|
No to ja sie podłacze do tego tematu.Do colcika CAO jaki plynik ? |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2006, 11:36
|
|
|
swireek napisał/a: | Do colcika CAO jaki plynik ? | DOT3 lub DOT4. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-05-2006, 12:27
|
|
|
mozna tez wlac 5.1 byle nie 5, dot3,4,5.1 - te plyny sie nie roznia niczym oprocz wyzszej temperatury wrzenia |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2006, 12:14
|
|
|
he he - Matejko - DOT5.1 z reguły jest jaśniejszy |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 15-05-2006, 15:32
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | he he - Matejko - DOT5.1 z reguły jest jaśniejszy |
w smaku tez pewnie lepszy |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 17-05-2006, 00:02
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Zmieszanie DOT3 z DOT4 zaowocuje "zważeniem się" płynu hamulcowego |
BodoV6 napisał/a: | płyny DOT3, DOT4 i DOT5.1 są ze sobą mieszalne |
No to w koncu jak jest?
Jesli jest tak jak mowi Hubeert to troche to skomplikowane:
1. strzykawka wyciagnac z pojemnika
2. reszte wypompowac z ukladu (4 kola odpkrecic przykrecic)
3. wlac denaturat
4. przepompowac przez uklad
5. wlac DOT-4
6. odpowietrzyc
Jesli moge mieszac to tylko punkty 1, 4, 5, 6
Jak usunac denaturat? Nie zepsuje mi plynu hamulcowego? Jakies tam krople zostana przeciez w ukaldzie musalbym sprezonym powietrzem przedmuchac.
Hmm dzisiaj malo braklo a nie mialbym czego odpowietrzac. O dziwo jak kopnalem w pedal to az mi zablokowalo przod ale moze to przez to, ze zimowki i cieplo... Rozgrzany pret w D4 jeuopom z przyciemnianymi swiatlami! (bilans to uszkodzona prawa felga i poldogrzmotowy plastik na lewym blotniku i zlozone lusterko ufff) |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|