Przesunięty przez: akbi 28-09-2007, 15:25 |
katalizator Lancer |
Autor |
Wiadomość |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2005, 13:04 katalizator Lancer
|
|
|
witam
Wczoraj spod samochodu zaczął dobiegać dźwięk jakbym ciągnął wydech za sobą.
Wydaje mi się ze to cos z katalizatorem. metaliczny dźwięk dochodzi ze środka układu wydechowego, jakby coś metalowego w środku latało. Stało sie tak po lekkim rajdzie
czy ktoś sie orientuje co to moze byc?
Pozdrawiam |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-12-2005, 20:55
|
|
|
Możliwe że to właśnie środek katalizatora sie wysypał. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 01-12-2005, 21:37
|
|
|
Wejdz pod fure i uderz w katalizator. Jak uslyszysz ze cos tam lata w srodku tzn ze to katalizator. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-12-2005, 08:31
|
|
|
Na podstawie moich doświadczeń.
Najpierw odpadła z 2 zaczepów osłona tłumika końcowego - nad tylną puchą w fabrycznym tłumiku jest taka blacha - trzyma się na 4 spawach, u mnie trzymała na 2 i dzwoniła. Urwałem ją a potem i tak musiałem tłumik zmienić.
Potem przegniła taka opaska, która spinała osłony wydechu między złączką elastyczną a katalizatorem. To kupiłem opaskę za 1.50 zł i zamontowałem i jest spokój od 2 lat.
Ale możliwe, że coś się upaliło w środku tłumika, chociaż prędzej będzie to coś n zewnątrz. Pewnie masz jeszcze oryginalny, który tak 10-12 lat wytrzymuje i właśnie zaczynają się problemy jak u mnie. |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2005, 20:41
|
|
|
jutro wlaze pod fure to polookam. jestem pewien ze to z okolic katalizatora. popukam, posłucham, rozkręce, powącham i sie zobaczy. calkiem mozliwe ze to ta uszczelka bo auto ma ślady ze mogło w nim coś przegnić (prawie napewno stało w wilgoci - to Holandia przeciez - a to ze stalo nieruszane to wiem)
A jak posypał sie katalizator to moze wysypać z niego i zrobić moze strumienice??
hehe pare koni więcej??
|
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 02-12-2005, 22:16
|
|
|
Mozesz wyawlic to co jest w srodku (podobno jest rakotworcze) i wstawic spowrotem - nie bedziesz mial problemow z przegladami.
Mozesz tez wstawis srtumienice ale na polepszenie osiagow nie licz - mozesz miec problemy na przeglądzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2005, 14:20
|
|
|
jak sie ściemni to jade do kumpla do warsztatu (od ponad miesiaca śmigam na białych tablicach - 2 razy juz policja mnie złapała)
A z przeglądami to nie problem potrzebuje tylko dowód rej.
jutro napisze co i jak
Pozdro @LL
[ Dodano: 04-12-2005, 13:10 ]
jednak katalizator
odkręciłem, wysypalem, reszte rozbiłem i tez wysypalem i zamontowałem spowrotem.
problem z głowy |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
ZiAZiK [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 14:36
|
|
|
Witam Mitsumaniaków, nie lubie zbytnio odgrzewać tematów ale nie chce także zaśmiecać forum...
Ogólnie chciałem podpytać o wspomnianą tu (i nie tylko tu) strumienice, na forum jest kilka wypowiedzi sprzecznych bo jedni chcą wstawić strumienice zamiast kata i to robią podsumowując że jest lapiej a inni piszą ze nie warto, że efekt bedzie odwrotny od zamierzonego i że np: "Strumiennice wstawia się wtedu jak dodasz dużo kucy do autka poto aby zwiększyć wylot spalin z którymi nieradi sobie fabryczny katalizator w innych przypadkach możesz tylko pogorszyć osiągi i zwiększyć spalanie."
Chciałbym żeby ktoś to realnie podsumował bo nie wiem czy warto się w to bawić.
a sprawa która jest niemal postanowiona to basowy tłumik końcowy
http://moto.allegro.pl/it...asowy_nowy.html
http://moto.allegro.pl/it..._najtaniej.html
http://moto.allegro.pl/it...zewka_2x80.html
takie opcje rozważam i nie wiem co najbardziej bedzie pasowało do mojego srebrnego sedana...
w przypadku podwójnej końcówki myślałem o odcięciu jednej od puszki i przeciągnieciu jednej rury by mieć końcówki po 2 stronach... ale troche jestem niezdecydowany i napewno jakaś opinia lub porada mnie bardziej ukierunkuje. może ktoś z Was robił coś podobneggo
wiem tylko że dla opcji podwójnych końcówek nawet po jednej stronie trzeba bedzie poszerzyć wycięcie w zderzaku na końcówkę wydechu |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-01-2009, 15:12
|
|
|
a jezdziles autem z takim wydechem na dluzsza mete ?
jest fajnie przez pierwsze 2 tygonie ... pozniej czy chcesz czy nie chcesz w kabinie slyszysz buuuuuuczenie ... generalnie niepraktyczne
ja osobiscie odradzam |
|
|
|
 |
ZiAZiK [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 15:57
|
|
|
Powiem że jechałem takim autem 1000km z niemiec, Astra Bertone i miała podobny owalny jak wysłałem w linku i nie buczała na wysokich obrotach tylko na niskich. i to mi sie podobało a żeby konkretnie buczało musiał by być zapewne remus a na to sie nie czaje no i druga sprawa że ten basowy wydech musiałby zagłuszyć mi 1000W JBL'a
a jak sprawa wyglada z tą strumienicą?? poprawia coś czy szkodzi?? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 31-01-2009, 09:39
|
|
|
ZiAZiK napisał/a: | a jak sprawa wyglada z tą strumienicą?? poprawia coś czy szkodzi?? |
Ani nie szkodzi, ani nie poprawia nic. Na wyższych obrotach ładniejszy dźwięk słychać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|