Sigma problemy z instalacją LPG |
Autor |
Wiadomość |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:10
|
|
|
Marcino napisał/a: | Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle...:) |
w tym co mówisz jest troche prawdy ponieważ gaz musi pokonać mniejszą droge zanim trafi do kolektora i cylindra i łatwiej i precyzyjniej można auto ustawić co do równej długości nie musza być idealnie takie same 1cm r óżnicy nic złego nie zrobi ale ważne by były mozliwie jak najkrótrze. Tak samo wyglada sytuacja z dyszami w kolektorze by też mozliwie blisko wwiercić sie jak najbliżej głowicy |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-01-2009, 23:30
|
|
|
MaNiAcMsR napisał/a: | Marcino napisał/a: | Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle...:) |
w tym co mówisz jest troche prawdy ponieważ gaz musi pokonać mniejszą droge zanim trafi do kolektora i cylindra i łatwiej i precyzyjniej można auto ustawić co do równej długości nie musza być idealnie takie same 1cm r óżnicy nic złego nie zrobi ale ważne by były mozliwie jak najkrótrze. Tak samo wyglada sytuacja z dyszami w kolektorze by też mozliwie blisko wwiercić sie jak najbliżej głowicy |
Dokładnie o tym myślałem. CO do dł to 1 cm faktycznie nie gra roli.:)
POzdro |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-01-2009, 23:58
|
|
|
Jeśli już rozwiązaliśmy problem długości wężyków to nasuwa się kolejne pytanie. Czy kąt pod jaki są wkręcone w kolektor, też może mieć wpływ na strukturę mieszanki?
Łukasz12 dałbyś rade zrobić fotkę swojego reduktora? Chodzi mi o jego podłączenie, A dokładnie o wężyki z podciśnieniami. Bo jak, widać na moim zdjęciu chyba mam coś nie podłączone.
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 28-01-2009, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-01-2009, 07:14
|
|
|
tojak wwiercona ma bardzo istotną role później narysuje jak to ma być ale najwazniejse by skierowana była w kierunku głowicy |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-02-2009, 00:16
|
|
|
Witam wszystkich.
Doszedłem do wniosku że z moimi gazownikami się już nie dogadam. Więc kupiłem kabelek i sami zobaczcie. (nic nie zmieniałem tylko obserwacja)
  
Proszę o sugestie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-02-2009, 10:18
|
|
|
masz bardzo dóże dysze zrób foto jak chodzi na samej benzynie. mapa i mnożnik pokrywają sie ładnie odchyłka może wynosić od-10% do +10% u ciebie nie przekracza 5 wiec jest ok
jak moge doradzić w okienku parametry wyłącz opcje czas błędu ciśnienia.
Zrób foto jak chodzi na samej beni ale po mnożniku widze że są sporo za dóże dysze i wywala ci błąd że wtryskiwacze są max otwarte tak samo bedzie jak bedziesz miał za małe dysze i źle skalibrowana listwe wtryskową |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 01-02-2009, 11:36
|
|
|
Zobacz, co dzieje się z ciśnieniem pod obciążeniem. Wtryski stale otwarte mogą być albo z powodu złej dyszy, albo za niskiego ciśnienia szczególnie przy obciążeniu (reduktor).
Skróć wężyki, jeśli tylko się da - zadbaj o ich równą długość. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-02-2009, 12:45
|
|
|
Dołączam foto na benzynie:

MaNiAcMsR napisał/a: | źle skalibrowana listwe wtryskową |
Zacznę od kalibracji, bo z tego, co pamiętam po wymianie tłoczków (2kkm) u gazownika nic takiego się nie odbyło, a chyba powinno? Zresztą przyrząd już zamówiłem.
pfx napisał/a: | Zobacz, co dzieje się z ciśnieniem pod obciążeniem. |
Błąd wyskakuje przy maksymalnym obciążeniu przy około 5000obr. Ciśnienie na reduktorze spada do około 0,75-0,80bar. Piszę około bo, sprawdzałem to sam. Podczas normalnej jazdy w zakresie 3000obr ciśnienie trzyma się w granicach 0,95 – 1,0bar. Dodam że gazownik przy wymianie tłoczków, skręcił ciśnienie na reduktorze do minimum. Może podnieś ciśnienie na reduktorze do 1,2? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 02-02-2009, 20:26
|
|
|
napewno nie zaszkodzi podniesienie ciśnienia, po drugie początek mapy powinien być w przedziale od 1 do 1,4 u ciebie to 0,8 to znaczy że dysze sa bardzo dóże, przewody od wtrysków powinne być możliwie jak najkrótrze. Przy pełnym obciążeniu ciśnienie na reduktorze nie powinno spaść poniżej 0,9bara. czasy otwarcia wtrysków na benzynie wynoszą ok 3,1ms a jak chodzi na gazie to wtryski mają czasy 3,4ms na samym dole tą żółtą kropke 2 podnieś klikając raz i sprawdzając czy czasy benzynowe dojdą do 3,1ms w razie potrzeby podnieść jeszcze troche |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 04-02-2009, 15:24
|
|
|
Podniesienie ciśnienia samo skróci czasy wtrysków. Da - większą działkę gazu. Wtedy czasy wtrysków staną się krótsze i nie będzie efektu stałego otwarcia wtryskiwacza. Wtryskiwacz gazowy daje w tej chwili za małą działkę stąd czasy wtrysku benzyny rosną w stosunku do pracy na samej beznynie.
Zacznij od podniesienia ciśnienia na listwie. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-02-2009, 22:49
|
|
|
Witam wszystkich.
Więc zacznę od tego że jest lepiej. Kalibracja wtrysków na 0,5mm i podniesienie ciśnienia 1,2bara na reduktorze poskutkowało zmianą mnożnika, po auto kalibracji (pod koniec wyświetlił się błąd o za dużych dyszach)i naniesieniu nowych map, mój problem nadal występował. Więc kolejna auto kalibracja (ale tym razem już bez błędu ) i mapki. Lecz i to nie pomogło. Zacząłem kombinować z mnożnikiem. Pierwszy punkt od lewej z 1,15 na 1,25, drugi punkt z 1,2.na 1,4. Jeszcze raz mapki i szok autko śmiga, żadnych spadków poniżej 700obr. Więc jest nadzieja że będzie dobrze. Pozostaje jeszcze reduktor, który przy max gazie przy 4000obr przerzuca na benzynę. Wywalając błąd „za małe ciśnienie gazu” . Mam do was koledzy jeszcze pytanie odnośnie tych moich korekt czy mogą takie zostać czy trzeba jeszcze coś zmienić?
 
 
Naczytałem się dużo, o zbyt ubogiej mieszance, ale za żadne skarby nie jestem w stanie tego zrozumieć. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to sprawdzić w moim przypadku? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 06-02-2009, 15:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-02-2009, 23:58
|
|
|
[pfx, masz za małe dysze gazowe to widze ale mapa i odchyłak ajest ol ale by miec spokój z max otwarciem wtrysków musisz miec więkrze dysze gazowe |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-02-2009, 20:13
|
|
|
Moje szczęście nie trwało zbyt długo nazajutrz po nocnym postoju problem wraca jak bumerang Kalibracja listwy i podniesienie ciśnienia problemu nie rozwiązało. Jedyny plus jest taki że, wtryski się nie zapętlają. Spróbuję jeszcze z wielkością dysz łukasz12 w swoim Miśku ma z tego co pamięta 1,8 teoretycznie za małe, ale u niego Misiak śmiga. Mam jeszcze pytanie odnośnie dysz. Czy te wkręcone w listwę powinny mieć taki sam wymiar jak te wkręcone w kolektor?. Bo moje w listwie mają wymiar 2.8 a w kolektorze 3.0. Zastanawiam się jeszcze nad trójnikiem mierzącym ciśnienie gazu, czy jego zamontowanie przed filtrem fazy lotnej nie jest błędem montażowym? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-02-2009, 01:08
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Czy te wkręcone w listwę powinny mieć taki sam wymiar jak te wkręcone w kolektor?. Bo moje w listwie mają wymiar 2.8 a w kolektorze 3.0. Zastanawiam się jeszcze nad trójnikiem mierzącym ciśnienie gazu, czy jego zamontowanie przed filtrem fazy lotnej nie jest błędem montażowym? | te w kolektorze nie są kalibrowane w każdym są takie same chyba ok 4mm, 1,8 są za małe na 100% powinne mieć ok 2,2mm a czujnik ciśnienia nie ma znaczenia gdzie jest czy przed filtrem fazy lotnej czy za |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-02-2009, 11:31
|
|
|
Jak patrze na zdjecia wtyskiwaczy gazowych u Łukasza
http://www.polskajazda.pl...233IMG_3519.jpg
to jest wąż zasilajacy listwe od filtra, i na koncu listwy jest znowu waż który odprowadza nadmiar gazu, gdzie on jest podłaczony?
Ja u siebie nie mam tego odprowadzenia....
Oto moje dysze w kolektorze
\Wtryskiwacze
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|