Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma problemy z instalacją LPG
Autor Wiadomość
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-01-2009, 22:10   

Marcino napisał/a:
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle...:)


w tym co mówisz jest troche prawdy ponieważ gaz musi pokonać mniejszą droge zanim trafi do kolektora i cylindra i łatwiej i precyzyjniej można auto ustawić co do równej długości nie musza być idealnie takie same 1cm r óżnicy nic złego nie zrobi ale ważne by były mozliwie jak najkrótrze. Tak samo wyglada sytuacja z dyszami w kolektorze by też mozliwie blisko wwiercić sie jak najbliżej głowicy
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-01-2009, 23:30   

MaNiAcMsR napisał/a:
Marcino napisał/a:
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle...:)


w tym co mówisz jest troche prawdy ponieważ gaz musi pokonać mniejszą droge zanim trafi do kolektora i cylindra i łatwiej i precyzyjniej można auto ustawić co do równej długości nie musza być idealnie takie same 1cm r óżnicy nic złego nie zrobi ale ważne by były mozliwie jak najkrótrze. Tak samo wyglada sytuacja z dyszami w kolektorze by też mozliwie blisko wwiercić sie jak najbliżej głowicy


Dokładnie o tym myślałem. CO do dł to 1 cm faktycznie nie gra roli.:)
POzdro
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-01-2009, 23:58   

Jeśli już rozwiązaliśmy problem długości wężyków to nasuwa się kolejne pytanie. Czy kąt pod jaki są wkręcone w kolektor, też może mieć wpływ na strukturę mieszanki?
Łukasz12 dałbyś rade zrobić fotkę swojego reduktora? Chodzi mi o jego podłączenie, A dokładnie o wężyki z podciśnieniami. Bo jak, widać na moim zdjęciu chyba mam coś nie podłączone.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 28-01-2009, 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-01-2009, 07:14   

tojak wwiercona ma bardzo istotną role później narysuje jak to ma być ale najwazniejse by skierowana była w kierunku głowicy
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-02-2009, 00:16   

Witam wszystkich.
Doszedłem do wniosku że z moimi gazownikami się już nie dogadam. Więc kupiłem kabelek i sami zobaczcie. (nic nie zmieniałem tylko obserwacja)

Proszę o sugestie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-02-2009, 10:18   

masz bardzo dóże dysze zrób foto jak chodzi na samej benzynie. mapa i mnożnik pokrywają sie ładnie odchyłka może wynosić od-10% do +10% u ciebie nie przekracza 5 wiec jest ok
jak moge doradzić w okienku parametry wyłącz opcje czas błędu ciśnienia.
Zrób foto jak chodzi na samej beni ale po mnożniku widze że są sporo za dóże dysze i wywala ci błąd że wtryskiwacze są max otwarte tak samo bedzie jak bedziesz miał za małe dysze i źle skalibrowana listwe wtryskową
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 01-02-2009, 11:36   

Zobacz, co dzieje się z ciśnieniem pod obciążeniem. Wtryski stale otwarte mogą być albo z powodu złej dyszy, albo za niskiego ciśnienia szczególnie przy obciążeniu (reduktor).
Skróć wężyki, jeśli tylko się da - zadbaj o ich równą długość.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-02-2009, 12:45   

Dołączam foto na benzynie:

MaNiAcMsR napisał/a:
źle skalibrowana listwe wtryskową

Zacznę od kalibracji, bo z tego, co pamiętam po wymianie tłoczków (2kkm) u gazownika nic takiego się nie odbyło, a chyba powinno? Zresztą przyrząd już zamówiłem.
pfx napisał/a:
Zobacz, co dzieje się z ciśnieniem pod obciążeniem.

Błąd wyskakuje przy maksymalnym obciążeniu przy około 5000obr. Ciśnienie na reduktorze spada do około 0,75-0,80bar. Piszę około bo, sprawdzałem to sam. Podczas normalnej jazdy w zakresie 3000obr ciśnienie trzyma się w granicach 0,95 – 1,0bar. Dodam że gazownik przy wymianie tłoczków, skręcił ciśnienie na reduktorze do minimum. Może podnieś ciśnienie na reduktorze do 1,2?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-02-2009, 20:26   

napewno nie zaszkodzi podniesienie ciśnienia, po drugie początek mapy powinien być w przedziale od 1 do 1,4 u ciebie to 0,8 to znaczy że dysze sa bardzo dóże, przewody od wtrysków powinne być możliwie jak najkrótrze. Przy pełnym obciążeniu ciśnienie na reduktorze nie powinno spaść poniżej 0,9bara. czasy otwarcia wtrysków na benzynie wynoszą ok 3,1ms a jak chodzi na gazie to wtryski mają czasy 3,4ms na samym dole tą żółtą kropke 2 podnieś klikając raz i sprawdzając czy czasy benzynowe dojdą do 3,1ms w razie potrzeby podnieść jeszcze troche
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 04-02-2009, 15:24   

Podniesienie ciśnienia samo skróci czasy wtrysków. Da - większą działkę gazu. Wtedy czasy wtrysków staną się krótsze i nie będzie efektu stałego otwarcia wtryskiwacza. Wtryskiwacz gazowy daje w tej chwili za małą działkę stąd czasy wtrysku benzyny rosną w stosunku do pracy na samej beznynie.
Zacznij od podniesienia ciśnienia na listwie.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-02-2009, 22:49   

Witam wszystkich.
Więc zacznę od tego że jest lepiej. Kalibracja wtrysków na 0,5mm i podniesienie ciśnienia 1,2bara na reduktorze poskutkowało zmianą mnożnika, po auto kalibracji (pod koniec wyświetlił się błąd o za dużych dyszach)i naniesieniu nowych map, mój problem nadal występował. Więc kolejna auto kalibracja (ale tym razem już bez błędu :?: ) i mapki. Lecz i to nie pomogło. Zacząłem kombinować z mnożnikiem. Pierwszy punkt od lewej z 1,15 na 1,25, drugi punkt z 1,2.na 1,4. Jeszcze raz mapki i szok autko śmiga, żadnych spadków poniżej 700obr. Więc jest nadzieja że będzie dobrze. Pozostaje jeszcze reduktor, który przy max gazie przy 4000obr przerzuca na benzynę. Wywalając błąd „za małe ciśnienie gazu” . Mam do was koledzy jeszcze pytanie odnośnie tych moich korekt czy mogą takie zostać czy trzeba jeszcze coś zmienić?


Naczytałem się dużo, o zbyt ubogiej mieszance, ale za żadne skarby nie jestem w stanie tego zrozumieć. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to sprawdzić w moim przypadku?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 06-02-2009, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-02-2009, 23:58   

[pfx, masz za małe dysze gazowe to widze ale mapa i odchyłak ajest ol ale by miec spokój z max otwarciem wtrysków musisz miec więkrze dysze gazowe
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-02-2009, 20:13   

Moje szczęście nie trwało zbyt długo nazajutrz po nocnym postoju problem wraca jak bumerang Kalibracja listwy i podniesienie ciśnienia problemu nie rozwiązało. Jedyny plus jest taki że, wtryski się nie zapętlają. Spróbuję jeszcze z wielkością dysz łukasz12 w swoim Miśku ma z tego co pamięta 1,8 teoretycznie za małe, ale u niego Misiak śmiga. Mam jeszcze pytanie odnośnie dysz. Czy te wkręcone w listwę powinny mieć taki sam wymiar jak te wkręcone w kolektor?. Bo moje w listwie mają wymiar 2.8 a w kolektorze 3.0. Zastanawiam się jeszcze nad trójnikiem mierzącym ciśnienie gazu, czy jego zamontowanie przed filtrem fazy lotnej nie jest błędem montażowym?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-02-2009, 01:08   

wojtas021180 napisał/a:
Czy te wkręcone w listwę powinny mieć taki sam wymiar jak te wkręcone w kolektor?. Bo moje w listwie mają wymiar 2.8 a w kolektorze 3.0. Zastanawiam się jeszcze nad trójnikiem mierzącym ciśnienie gazu, czy jego zamontowanie przed filtrem fazy lotnej nie jest błędem montażowym?
te w kolektorze nie są kalibrowane w każdym są takie same chyba ok 4mm, 1,8 są za małe na 100% powinne mieć ok 2,2mm a czujnik ciśnienia nie ma znaczenia gdzie jest czy przed filtrem fazy lotnej czy za
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-02-2009, 11:31   

Jak patrze na zdjecia wtyskiwaczy gazowych u Łukasza
http://www.polskajazda.pl...233IMG_3519.jpg

to jest wąż zasilajacy listwe od filtra, i na koncu listwy jest znowu waż który odprowadza nadmiar gazu, gdzie on jest podłaczony?

Ja u siebie nie mam tego odprowadzenia....
Oto moje dysze w kolektorze

\Wtryskiwacze
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.