drzenie kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
andrewm
Nowy Forumowicz
Auto: space runner 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: ---
|
Wysłany: 07-02-2009, 01:55 drzenie kierownicy
|
|
|
Podczas hamowania z wiekszych predkosci pow 120Km/h daje sie odczuc drzenie kierownicy, zawieszenie jest OK nie ma luzow na koncowkach ani na stabilizatorach, na przegladzi powiedzieli ze na maglownicy pojawil sie luz. Jakie jest prawdopodobienstwo ze to wspomniana maglownica? Prowadzi sie dobrze nie ma efektu sciagania ani tzw myszkowania.
Bede wdzieczny za sugestie i rady |
|
|
|
 |
MMC
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 + Smart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-02-2009, 11:12
|
|
|
Miałem coś takiego u siebie w Toyocie, jak się okazało była to kwestia opon, ale nie wiem jak w tym przypadku. |
|
|
|
 |
andrewm
Nowy Forumowicz
Auto: space runner 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: ---
|
Wysłany: 07-02-2009, 11:39
|
|
|
opony byc moze ale zauwazylem ze (jesli juz niue jestem przewraziwiony ) ze jest niewielki luz na ukladzie kierowniczym i delikatnie stuka. Byc moze ze ten niewielki luz wraz z oponami daja taki efekt. co do opon to tez ciekawe zjawisko: opoa zimowa i niewazne jakie cisnienie nawet 2.3 BAR jest ugieta jak by bylo za niskie cisnienie.
Juz niedlugo wiosna to sprawdze na letnich
Mam pytanie odnosnie zywotnosci takiej maglownicy mozliwe ze autko z 94r moze miec juz tak wypracoana? Wiadomo wszystko zalezy od eksploatacji a moje ma 4x4 i mam odejrzenia ze poprzedni wlasciciel traktowal je jako mocno wyczynowe |
|
|
|
 |
MMC
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 + Smart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-02-2009, 13:16
|
|
|
Jeżeli chodzi o magiel może być już trochę wypracowany, zwłaszcza jeżeli mówimy o terenówkach i SUV-ach, sprawdziłbym również wyważenie kół, jak wymieniałem w Colcie z alu na stalowe w zimie, okazało się, że mam odklejone dwa ciężarki na alu, w stalowych się przybija to nie ma problemu. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2009, 21:10
|
|
|
Jeśli kierownica drży przy hamowaniu tylko z większych prędkości to masz słabej jakości klocki hamulcowe, wymień klocki np. na Ferrodo Premier i po problemie. Druga ewentualność to zbyt cienkie tarcze hamulcowe. Opony raczej nie mają z biciem podczas hamowania nic wspólnego, efekt bicia przy złej oponie byłby raczej stały. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
toes [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 08:48
|
|
|
nie wyciska i nie chowa Ci się cylinderek w zacisku hamulca, sprawdź oba zaciski z przodu jeden z nich jest zapieczony |
|
|
|
 |
andrewm
Nowy Forumowicz
Auto: space runner 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: ---
|
Wysłany: 09-02-2009, 20:45
|
|
|
Dzieki za zainteresowanie
Odnosnie kol i opon to racja warto sprawdzic,
co do klockow i cylinderkow to cylinderki sa czyste i pracuja bez problemow, klocki nowe jakies japonskie ale nie pamietam dokladnie jakie. Tarcze moim zdaniem tez wyladaja OK
mam wlasciwie 2 pytania
1. Jaka powinna byc min grubosc tarczy z przodu (tarcze wentylowane jak u wszystkich MSR)
2. Czy na drzenie kierownicy moga miec wplyw tylne tarcze (te odbiegaja lekko od idealu ) wydaje mi sie ze nie, poniewaz dziala korektor sily hamowania czyli praktycznie cala sila hamowania przenoszona jest na przednie kola ale tylko mi sie wydaje |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2009, 14:39
|
|
|
Andrewm, jesli objaw wystepuje tylko przy hamowaniu to bedzie raczej kwestia zwiazana z tym podzespolem auta. Moim zdaniem albo masz "krzywko" zjechane klocki albo (i raczej stawiam na to), masz pokrzywione tarcze. Na samochodzie nawet po zdjeciu kola nie mozna dokladnie sprawdzic ogladaja jak i czy w ogole tarcza jest krzywa. Grubosc tarcz tez nie ma juz takiego znaczenia. Przy dzisiejszej jakosci czesci eksploatacyjnych mozna przy ostrym hamowaniu rozchartowac nawet calkiem gruba i swieza tarcze a to prowadzi do odksztalcenia. Efekt jest taki jak opisujesz.
Proponuje oddac tarcze do "zabielenia" - delikatnego zeszlifowania, wyrownania. Jesli objaw ustapi to masz problem z glowy. Niestety tylko na jakis czas bo bicie po jakims czasie wroci a wtedy pozostaje zanabycie nowych tarcz i dobrze by bylo nowych klockow. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
andrewm
Nowy Forumowicz
Auto: space runner 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: ---
|
Wysłany: 06-03-2009, 01:30
|
|
|
Niestety ale musze powrocic do tematu, klocki jak juz wczesniej pisalem, nowe KASHIYAMA tarcze tez "raczej" OK a mozliwe jest ze to ABS ??? Co prawda nie slychac pompy od ABS ale czy jest taka ewentualnosc ??? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2009, 15:29
|
|
|
andrewm napisał/a: | Niestety ale musze powrocic do tematu, klocki jak juz wczesniej pisalem, nowe KASHIYAMA ta |
Adaho_krak napisał/a: | eśli kierownica drży przy hamowaniu tylko z większych prędkości to masz słabej jakości klocki hamulcowe, wymień klocki np. na Ferrodo Premier i po problemie. |
KASHIYAMA to shit. W Eclipsie przy hamowaniu z większej prędkości na początku było uczucie że auto się zaraz rozleci, a później KASHIYAMA nie hamowały.
Na ferrodo problem z głowy.
andrewm napisał/a: | a mozliwe jest ze to ABS ??? |
Nie możliwe. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
andrewm
Nowy Forumowicz
Auto: space runner 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: ---
|
Wysłany: 08-03-2009, 22:24
|
|
|
Dzieki za info, jak juz pisalem wczesniej mam juz kola zaodoptowane z carismy, wiec teraz czekam cieplejszych dni i wymiana jak sytuacja sie nie zmieni to zainwestuje w dobre klocki. |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 09-03-2009, 16:26
|
|
|
koledzy słusznie wspomnieli o tarczach, klockach i oponach... bo od tego zazwyczaj się zaczyna...
...ALE... jeżeli wyżej wspomniane elementy są ok to
prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na przyczynę tych drgań...
stawiam na końcówki drążków kierowniczych, bądź wspomniany przez Ciebie magiel...
(raczej są to końcówki, ewentualnie drążki...)
doświadczyłem tego samego w moim galu...
i też się zastanawiałem co to może być...
i kolega mnie oświecił... dał mi podnośnik i powiedział jak nie wierzysz to sprawdź
dodam że na sterze ten luz nie był wyczuwalny...
po opisaniu dolegliwości wahacze raczej wykluczam bo są ciut inne objawy... |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
ronetto
Forumowicz

Auto: space runner 1,8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-04-2009, 22:01
|
|
|
ja juz to przerabialem , mialem to samo , po wymianie tarcz problem znikl.
pamietaj jedynie zeby po czestym hamowaniu jak sie mocno tarcze nagrzeja i jak staniesz na swiatlach nie trzymac nogi na hamulcu bo wtedy nie rowno stygna i sie odksztalcaja . nie kupuj tych tanszych bo kupisz jeszcze raz jak ja , teraz mam spokoj |
_________________ moja gwiezdna maszyna przed zakupem |
|
|
|
 |
toes [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2009, 09:00
|
|
|
w moim przypadku nie był zapieczony cylinderek lecz dolna śruba w zacisku zardzewiała w środku i przez to nie hamował dolną częścią, objawy - duże drgania kierownicy podczas hamowania |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27-04-2011, 22:48
|
|
|
Witam
mam taki sam problem jak kolega tj drżenie kierownicy a raczej udeżenia w pedał hamulca i kierownicę podczas hamowania przy dużych prędkościach. Nie ma znaczeia jakie opomy lato ( nowe) czy zima ( używane) bicie na tarczach mierzony czujnikiem zegarowym to 0,03 mm tarcze grubość 24,50 mm jedna, druga 24,1 mm ( zużyta bardziej od zewnątrz). Klocki ( płaskie równo zebrane) i tarcze maja przejechane może ze 20000 km. Cylinderków nie sprwdzałem ale nie wyglądają na zapieczone.
Jest jeszcze jedna rzecz która pojawiła się z miesiąc temu i sie nasila to strzelanie w lewym przednim kole podczas hamowania i ruszania kiedy przud auta nurkuje i później podczas przyspieszania podnosi się słychać jeden strzał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|