 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Zapomnialem wymienic olej |
Autor |
Wiadomość |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:53
|
|
|
rosomak1983, przy wymianie oleju schodzi co ma zejsc ze srodeczka dlatego sie go wymienia ;p, co do czyszczenia to tylko przy ewentualnyc pomylkach w gestosci oleju czy nawet wymianie na inna firme ale i tak nie ma takiej potrzeby.Ja robilem u siebie czyszczenie na poczatku jak go kupilem po starym wlasicicielu bo defakto nie wiedzialem co lał ale tylko raz.Nie badzmy tacy nadgorliwi, silniki przetrzymaja wszystko - kolega METODA niegdys mial łade samare przed colciakiem i jak wiemy samary nie wychodzily w dieselu...on jednak lał jakas tandete z tesco dla dieseli bo taki mial pod reka i zapieprzala ta łada jak fix ;p |
|
|
|
 |
rs6biturbo [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 18:12
|
|
|
Browar napisał/a: | rosomak1983, przy wymianie oleju schodzi co ma zejsc ze srodeczka dlatego sie go wymienia ;p, co do czyszczenia to tylko przy ewentualnyc pomylkach w gestosci oleju czy nawet wymianie na inna firme ale i tak nie ma takiej potrzeby.Ja robilem u siebie czyszczenie na poczatku jak go kupilem po starym wlasicicielu bo defakto nie wiedzialem co lał ale tylko raz.Nie badzmy tacy nadgorliwi, silniki przetrzymaja wszystko - kolega METODA niegdys mial łade samare przed colciakiem i jak wiemy samary nie wychodzily w dieselu...on jednak lał jakas tandete z tesco dla dieseli bo taki mial pod reka i zapieprzala ta łada jak fix ;p |
Znajomy leje do omegi w benzynie elfa turbo diesla i tak samo, śmiga mu jak fix
Co do zmiany oliwy i pomyłki gęstości mam pytanie trochę podchodzące pod ten temat, lecz trochę też z innej beczki. Auto ma 128k km, do 86k km nie wiadomo co było lane (poprzedni właściciel zza miedzy), dlatego decyzja zmiany na minerał. Wiem, że przy aucie z '96 roku to nie ma za dużego sensu, ale ciekawi mnie, co trzeba zrobić by bez usterek cofnąć z minerała na półsyntetyk? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 09-02-2009, 18:37
|
|
|
Cytat: | co trzeba zrobić by bez usterek cofnąć z minerała na półsyntetyk?
| Widzisz, to nie taka prosta sprawa choć jest łatwiej niż z półsyntetyka na pełen syntetyk lub z minerału na pełen syntetyk (nie powinno się tego robić).
1) Zlej minerał i wymień filtr.
2) Zalej półsyntetyk.
3) Przejedź 1-1,5kkm.
4) Zlej półsyntetyk i załóż nowy filtr.
5) Przejedź 1-1,5kkm.
6) Zlej półsyntetyk i załóż nowy filtr.
7) Zalej półsyntetyk - taki na którym już będziesz jeździł przez 10kkm.
rs6biturbo, pamiętaj żeby nie katować auta. Nie śrubuj go pod czerwone pole ani nie dawaj mu popalić na zimnym silniku. Po odpaleniu z rana na zimno poczekaj przez 10-15sek aż olej się rozprowadzi po silniku.
Pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 20:09
|
|
|
albo przepłukaj silnik dobrym specyfikiem wtedy od razu zmien na ten olej ktory trzeba.Nie wykluczone ze zawory bedziesz musial ustawic - kolega to robil ale rzeznie w silni,u zrobil bo lal olej jaki popadlo...stukały mu zawory dosc glosno nawet na rozgrzanym - zrobil jest ok |
|
|
|
 |
rs6biturbo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2009, 18:18
|
|
|
@Tomek;
Wiem, że jeśli bym to zrobił to zrobiłbym to na własną odpowiedzialność, nikt mi za to nie zwróci Co do takich zabiegów to w historii mojej rodziny jest już doświadczenie z takim czymś. MIanowicie około roku '00 ( miałem wtedy 11 lat xd) zakupiliśmy sprowadzoną fiestę '91 1.1i, po czym wiadomo - trzeba było zmienić oliwę. Jako iż nie mieliśmy gdzie tego zrobić to wiadomo - stacja kontroli pojazdów. W stacji stwierdzono, że katalogowo w tym aucie lany był półsyntetyk, natomiast (co okazało się później) auto w de jeździło na mineralu i wypłukało wszystkie uszczelniacze, etc co kosztowało nas ok. 1.2k pln za skromny remont motoru. Dlatego muszę być w 100% pewny co potrzeba zrobić by ten zabieg był całkowicie nieszkodliwy w przyszłym użytkowaniu mego auta.
@bwr;
Znasz może jakiś polecany specyfik o jakim piszesz ? I czy mógłbyś mi jakoś na pm opisać trochę dokładniej jak przebiegał ten zabieg u Twojego kolegi ?
@both;
Dziękuje koledzy za pomoc |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2009, 18:57
|
|
|
rs6biturbo napisał/a: | Znasz może jakiś polecany specyfik o jakim piszesz ? I czy mógłbyś mi jakoś na pm opisać trochę dokładniej jak przebiegał ten zabieg u Twojego kolegi |
Sluchaj dolewasz tego specyiku do silnika do oleju rozgrzewasz go 10 minet i wylewasz.Pozniej zalewasz nowa oliwe i Git
jaki specyfik?kazdy ktory jest do oczysczania silnika idze do skjlepu moto na pewno ci polaca jaksi dobry, nazwy tamtego nie pamietam jzu sory |
|
|
|
 |
rs6biturbo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2009, 19:45
|
|
|
Browar napisał/a: | rs6biturbo napisał/a: | Znasz może jakiś polecany specyfik o jakim piszesz ? I czy mógłbyś mi jakoś na pm opisać trochę dokładniej jak przebiegał ten zabieg u Twojego kolegi |
Sluchaj dolewasz tego specyiku do silnika do oleju rozgrzewasz go 10 minet i wylewasz.Pozniej zalewasz nowa oliwe i Git
jaki specyfik?kazdy ktory jest do oczysczania silnika idze do skjlepu moto na pewno ci polaca jaksi dobry, nazwy tamtego nie pamietam jzu sory |
pracuje na stacji paliw i mamy takie rozne czarodziejstwa, takze do czyszczenia ukladu chlodzacego, jednak nie mam do tego zaufania (brak jakichkolwiek opinii = brak zaufania )
btw Tomku, jeśli można spytać to co ma na celu (takie rychłe) zlewanie oliwy i zalewanie świeżej ? Nie bardzo rozumiem. |
|
|
|
 |
|
|