Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-01-2009, 11:12
Moc Nowy outlander
Autor Wiadomość
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 10-02-2009, 21:31   

tak - po podniesieniu mocy ma problem - ale to chyba nie sprzęgło - w czwartek będę wiedział dokładnie i opiszę sprawę w tamtym wątku....
co do elektroniki - to piszę bo wiem !!!!!!!! PSA lata na denso , w outlanderku jest bosch w najnowszym wydaniu ( 16) - ponadto turbo jest też japońskie ( o tym się rozpisywały gazety przy okazji testów) - także nie jest to plotka...

[ Dodano: 10-02-2009, 21:51 ]
jeszce jedno dodam - i mam nadzieję że ktoś to potwierdzi znający temat- silnik PSA 2.2 jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji w ostatnim czasie , bardzo dynamiczny, cichy i bardzo ekonomiczny - pod tym względę deklasuje konkurencję ( test toyoty awensis i citroena c6 - wydanie AŚ chyba z marca) - w tym artykule wiele zarzucono cytrynie , ale silnik wg. testujących był o kilka półek wyżej od toyotowskiego 2.2 d-cat..... sam osobiście znam mechanika z cytryny i potwierdza ze c6 z 2.2 ma problemy z elektryką - ale NIE silnika!!!! ABS, podnioszenie szyb, błedne komunikaty o air bagu - ale przecież to nie ma nic wspólnego z silnikiem. myślę że japończycy spr. silnik przed zakupem i jest on godny polecenia. moim prywatnym zdaniem silnik VW (dodam że jestem przciwnikiem tej marki i uważam ją za przereklamowaną) sam sobie wystawia opinię na forum - branie oleju, ubywający płyn chłodniczy, przestarzały wtrysk i ta kultura pracy :( - w moim outku spytam - CO TO JEST? mam 17 tyś. olej,- zszedł do połowy stanu na miarce - nic nie dolewane gdzie powinien na dotarciu trochę łyknąc , zero ubytków innych płynów "ustrojowych" - fakt mam problem z tz. "uślizgiem" - ale na własne życzenie ( + 95Nm , + 42KM )- tuning. jeszcze jedno wspomnę - producent podał moc 156KM i 355Nm - dlaczego jesli to taki lipny silnik to wyszło na hamowni 161 Km i 368Nm - chyba to o nim dobrze światczy...
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2009, 23:25   

jmgmotocykle napisał/a:
PSA lata na denso , w outlanderku jest bosch w najnowszym wydaniu ( 16)

Outlander dostał wszystko z PSA. Zwróć uwagę na przewody pod maską. Wiązka silnikowa jest zrobiona po francusku czyli dużo przewodów w takim samym kolorze które odróżnia się poprzez napisy na przewodach.
jmgmotocykle napisał/a:
ponadto turbo jest też japońskie ( o tym się rozpisywały gazety przy okazji testów) - także nie jest to plotka...

Nie wierz pismakom. 2.2 w Outlanderze ma turbinę VGT Garrett GT17B. Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia.
_________________

 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2009, 00:43   

jmgmotocykle napisał/a:
przestarzały wtrysk
Tez nie jestem fanem VW ale powiedz mi co rozumiesz przez przestarzaly wtrysk? Z tego co mi jest wiadomo to pompowtryski sa bardziej zaawansowane technologicznie od CR, tyle ze maja problem z zmieszczeniem sie z normami spalin a koszt udoskonalania tej techniki jest zbyt wysoki.
jmgmotocykle napisał/a:
producent podał moc 156KM i 355Nm - dlaczego jesli to taki lipny silnik to wyszło na hamowni 161 Km i 368Nm - chyba to o nim dobrze światczy...
380 Nm podaje producent.

[ Dodano: 11-02-2009, 00:45 ]
krzychu napisał/a:
A sprzęgło Ci nie ślizga? A z tą elektroniką od japonców to mi się wydaje że to dobra plotka jest taka sama plotka jest że do 2.0 w Lancerze od VW też dają swoja elektronikę jakoś w to nie wierzę.

Krzychu
Akurat jest inne oprogramowanie, co zreszta widac w danych technicznych (- 10 Nm). Ba, nawet box pod silnik VW nie chodzi w outlanderze ;)
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-02-2009, 11:58   

Cytat:
zmieszczeniem sie z normami spalin a koszt udoskonalania tej techniki jest zbyt wysoki.
bez komentarza
Cytat:
380 Nm podaje producent.
mogłem się pomylić - dane podawałem z glowy - spr. wykres i napiszę jeszcze raz
z tomekrvf nie będę dyskutował gdyż widze że gość zna temat i wie "co w trawie piszczy" - ja nie posiadam tak dużej wiedzy....
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2009, 12:18   

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
zmieszczeniem sie z normami spalin a koszt udoskonalania tej techniki jest zbyt wysoki.
bez komentarza


No akurat to jest prawda. VW nie opłaca się dalej wspierać droższej technologii.

Krzychu
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-02-2009, 19:31   

jmgmotocykle napisał/a:
branie oleju, ubywający płyn chłodniczy, przestarzały wtrysk i ta kultura pracy
bez przesady... mam 25kkm, ciężką nogę i na razie ani oleju nie dolewałem, ani tym bardziej płynu chłodnicznego.
Dlaczego wybrałem 2,0? Specjalnie się wybrałem Outkiem na jazdę testową 10km aby jechać na tym samym odcinku co wcześniej Cytryną. Zużycie przy 2,2HDI na komputerze było o 50% wyższe przy znacznie wyższej kulturze pracy i przyspieszeniach. 14,5l/100km na komputerze to mnie przerażało. W Outku było niecałe 9.
Ali-En napisał/a:
pompowtryski sa bardziej zaawansowane technologicznie od CR, tyle ze maja problem z zmieszczeniem sie z normami spalin
tu akurat nie prawda w kwesti norm spalin, silniki VW z PD aby zmieścić się w EUR4 nie muszą mieć DPF, a CR i owszem. Tyle, że PD stosował tylko koncern VW, natomiast CR uważany jest za bardziej perspektywiczną technologię - dającą większe możliwości rozwoju za mniejsze pieniądze - zwłaszcza innych firm (np. Bosch, który robi instalacje wtrysku dla wielu firm).
tomekrvf napisał/a:
Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia.
O tym nie wiedziałem - mądra rzecz.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 12-02-2009, 19:49   

niewiem jak wyszło ci takie kosmiczne spalanie , a w 2.0 tak małe - jedyne wyjaśnienie to 2.2 zupełnie zimny, a 2.0 już oblatany i rozgrzany. mam 2.2 i moje spalanie - trasa 7,6-8,5 , a miasto 8,2-9,8 - nigdy nie spalił mi ponad 10 l. ( chyba że odcinki 1-3 km i koniec podróży - wtedy faktycznie pokazuje 13-16 ) - ale to nie jest wynik który może by brany pod uwagę...
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 12-02-2009, 20:05   

Mój w trasie średnio spala 7-8.0 przy stałej 120 kmh i zapiętym tempomacie. Przy 90 kmh około 6,5-7.0. W mieście nigdy nie przekroczyłem jeszcze 9,5 l/100km.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 12-02-2009, 20:14   

mam ciężką nogę - dla przykładu moja żona jak mi oddaje miśka do mam spalanie 6,2 - dla mnie fenomen - tak poprostu nie umiem :(
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-02-2009, 16:29   

jmgmotocykle napisał/a:
niewiem jak wyszło ci takie kosmiczne spalanie
jeszcze mało widziałeś. Popatrz sobie na moją średnią i porównaj ze średnią moderatora. Nie wiem jak HISZPAN to robi
jmgmotocykle napisał/a:
jedyne wyjaśnienie to 2.2 zupełnie zimny, a 2.0 już oblatany i rozgrzany
obydwa były ciepłe.
jmgmotocykle napisał/a:
miasto 8,2-9,8 - nigdy nie spalił mi ponad 10 l.
nawet w 2.0 czasami mam więcej :twisted: , ale staram się mniej spieszyć :)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 13-02-2009, 19:03   

rezon napisał/a:
jmgmotocykle napisał/a:
miasto 8,2-9,8 - nigdy nie spalił mi ponad 10 l.
nawet w 2.0 czasami mam więcej :twisted: , ale staram się mniej spieszyć :)

czyli to twój ma mega spalanie.... trochę sie dziwię bo sąsiad ma 2.0 i też nigdy nie spalił pow. 10 (nie piszę o jeżdzie start-stop)
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 13-02-2009, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-02-2009, 20:50   

jmgmotocykle, wrzuciłeś do jednego worka wypowiedź swoją i rezona - poprawiłem ;) (no chyba, że tak miało być :roll: )

jmgmotocykle napisał/a:
czyli to twój ma mega spalanie.... trochę sie dziwię bo sąsiad ma 2.0 i też nigdy nie spalił pow. 10 (nie piszę o jeżdzie start-stop)
Ponad 10 też spali. Jadąc naprawdę ostro (gwałtowne przyśpieszania i hamowania, częste redukcje, itp.) na trasie pokazał mi się wynik 10,5 l. Czas przejazdu różnił się może o 10-12 minut w porównaniu do "ecodrivengu", ale średnia przy tym drugim spada mi grubo poniżej 7l.
I nie mówię tu też o jeździe na autostradzie. W ubiegłym roku trasa Rijeka-Budapeszt-Miszkolc wyszła mi pod 11l przy prędkości około 170km/h (160 według GPS ustawione na tempomacie).
Inną sprawą są warunki na drodze. Dziś np. za cholerę nie mogłem zejść poniżej 7.2 (zaspy, błoto pośniegowe, dużo powolnych TIR-ów, no i 4WD lock zapięte przez połowę trasy). Jak zobaczyłem jaką mam średnią, to przez kilkanaście km próbowałem specjalnie jechać oszczędnie, zwracając na to większą uwagę, ale bezskutecznie :doubt:

[ Dodano: 13-02-2009, 20:53 ]
P.S. Zrobiliśmy małe OT i albo zakończmy dyskusję na temat spalania, albo przenieśmy ją do innego tematu. Nie chciałbym sam sobie dawać ostrzeżenie ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 13-02-2009, 20:58   

Cytat:
no i 4WD lock zapięte przez połowę trasy)

? mam pytanie - czy uważacie że naprawdę jest lepiej jechac na tym napędzie w skrajnie "ślizkich" warunkach skoro większy moment jest przenoszony na tylnią os? przecież w takich warunkach lepiej jechac na napędzie na przód lub automacie (4wd) - mylę się?
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2009, 22:33   

jmgmotocykle napisał/a:
czy uważacie że naprawdę jest lepiej jechac na tym napędzie w skrajnie "ślizkich" warunkach skoro większy moment jest przenoszony na tylnią os? przecież w takich warunkach lepiej jechac na napędzie na przód lub automacie (4wd) - mylę się?

To zależy od preferencji użytkownika. Ja swoją padaką często latam na zblokowanym centralnym dyfrze jak jest śnieg na drodze. Tyle że ja mam prawdziwy napęd na 4 koła i prawdziwą blokade dyfra. :D
_________________

 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-02-2009, 22:39   

Tyle, że Ty Tomku chyba nie masz możliwości włączenia trybu "auto" :?:
Albo śmigasz na 2WD albo 4WD - zgaduję ;)
jmgmotocykle, póki śniegu dosypało najlepiej samemu zrobić test na jakimś pustym parkingu. Parę pachołków (czytaj np. butelek po wodzie) i po kolei: 2WD, 4WD AUTO, 4WD LOCK. Gdyby ktoś spróbował - czekamy na wyniki takiego testu :D
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.