[CB4 1.6] Ciśnienie w cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
vince_81
Mitsumaniak Grzesznik

Auto: Lancer CS9W '07 - Lucjan :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 461 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 10-02-2009, 12:33 [CB4 1.6] Ciśnienie w cylindrach
|
|
|
Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w cylindrach? Silnik 4G92 1.6 16V Lancer 1995. U mnie jest tak :
1 - 7
2 - 7,5
3 - 6,5
4 - 7
Nie znalazłem nic w sieci na ten temat, więc proszę o pomoc... |
_________________ Lancer CS9W '07 2.0 deohace
Galant EA2W '99 (2009-2015)
Lancer CB4A '95 (2008-2009)
Galant E52A '93 (2006-2008 )
A wcześniej były 2 Hondy
02770/KMM
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-02-2009, 12:39
|
|
|
vince_81, ciśnienie powinno być w granicach 11-13 barów. To co jest u ciebie to zdecydowanie za mało. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
vince_81
Mitsumaniak Grzesznik

Auto: Lancer CS9W '07 - Lucjan :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 461 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 10-02-2009, 12:47
|
|
|
Londolut, dzięki za błyskawiczną odpowiedź Czyli dedukuję, że jak do tego dołączę nierówną pracę silnika i branie oleju (nieznaczne, ale jednak...) to z silnikiem kicha...? Czułem po kościach Pytanie tylko, czy bawić się w rozbieranie tego motoru czy od razu szukać innego? |
_________________ Lancer CS9W '07 2.0 deohace
Galant EA2W '99 (2009-2015)
Lancer CB4A '95 (2008-2009)
Galant E52A '93 (2006-2008 )
A wcześniej były 2 Hondy
02770/KMM
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-02-2009, 12:58
|
|
|
vince_81, jeśli zrobisz sobie remont swojego silnika to będziesz wiedział czym jeździsz a jak dobierzesz dobre części zrobisz na tym silniku jeszcze tysiące km.
Czeka cię wymiana uszczelki, pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, przy okazji nowy rozrząd to i uszczelniacze na wale i wałku. Musisz liczyć się z tym, że same części mogą kosztować ok 700-1000PLN + do tego robota z 500PLN.
Co do silnika, rzadko masz możliwość sprawdzenia tego silnika przed kupnem, czyli kupując nowy silnik musisz wliczyć koszty kupna silnika + remont jego (nie wiadomo co w nim siedzi) + przekładka czyli ok. 1000PLN więcej niż w przypadku remontu. Możesz kupić taki za 500PLN (na bank do rozbiórki i remontu) albo taki za 2000PLN - tutaj raczej powinieneś mieć możliwość testu bo silnik pewnie jeszcze będzie siedział w aucie.
Ja polecam remont. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
vince_81
Mitsumaniak Grzesznik

Auto: Lancer CS9W '07 - Lucjan :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 461 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 10-02-2009, 13:27
|
|
|
Dzięki londolut , chyba masz rację, jak zrobię, to będę pewny, że silnik jest OK. Myślę, że najpierw go rozłożę, zobaczę jak tam w środku wygląda i wtedy ocenię co będzie lepszym wyjściem. Jak zreanimuję autko to dam znać
Pozdrawiam |
_________________ Lancer CS9W '07 2.0 deohace
Galant EA2W '99 (2009-2015)
Lancer CB4A '95 (2008-2009)
Galant E52A '93 (2006-2008 )
A wcześniej były 2 Hondy
02770/KMM
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-02-2009, 13:36
|
|
|
vince_81, ja w takim samym silniku mam
13
12
12.5
13
Jak z moca? jest mułowaty?
Jesli silnik do sprzedania w dziale sprzedam
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32736
na aucie wiec mozna sprawdzic... Ale remont nie jest zły pomysł. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
puntowicz [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2009, 16:50
|
|
|
Witam.Proponuję przeczytanie postu o temacie "Niskie ciśnienie oleju "mojego autorstwa z 2007 r Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2009, 18:32
|
|
|
wynik sprężania jest bardzo mizerny
powodem tych objawów (sprężanie,branie oleju,nierówna praca) mogą być:
a) zużyte pierścienie tłokowe
moja propozycja:
rozłóż silnik na drobny mak sprawdź jaki jest próg i czy są ślady przytarcia na tulei cylindrowej i jeśli masz możliwość to zmierz wyrobienie, wtedy będziesz wiedział czy trzeba dać do szlifu i jakie pierścienie kupić.
Sprawdź również jak wyglądają panewki i wał czy nie ma przytarcia.
Zrobisz remont i będziesz się cieszył jeszcze długo autkiem |
|
|
|
 |
puntowicz [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2009, 23:26
|
|
|
Witam
Podałem mój post, bo w pewnym sensie był zbieżny z tematem vince_81. W kwestii remontu to w przypadku silnika w moim aucie rozbiórka na detale i wymiana pewnych istotnych części w tym pierścieni nic nie dała.Nie wiem, czym tłumaczyć uzyskany efekt,chyba jedynie niedbałością wykonawcy usługi.Silnik ma przebieg ok.120 000km i w obecnych warunkach pogodowych jest dość chimeryczny,pracuje nierówno tak jakby jeden z cylindrów ( ten on najniższym ciśnieniu sprężania) nie pracował.W zakładzie w dalszym ciągu twierdzą, że zrobili wszystko zgodnie ze sztuką remontu, zachowując maksimum staranności.Mimo ,że coś spieprzyli i to jest oczywiste to odrzucają ewentualną reklamację. Mam iść do sądu? Zakładając sprawę musiałbym mieć niezbite dowody, że popełniono błąd a to wiązałoby się z powołaniem rzeczoznawcy,demontażem silnika itd. Proces byłby kosztowny a wynik wcale nie jednoznaczny.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-02-2009, 16:30
|
|
|
puntowicz napisał/a: | Silnik ma przebieg ok.120 000km | Czyli właśnie się dotarł, wiec powinien chodzić jak marzenie. Ludzie jak Wy możecie wierzyć w takie bajki? |
|
|
|
 |
puntowicz [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2009, 19:14
|
|
|
Nie wiem, do jakich to ludzi apel, bo ja sobie nie muszę niczego udawadniać. Po prostu salon wystawił mi fakturę w dniu zakupu, czyli 13.12.1995r i dopiero teraz uzmysłowiłem sobie ,że może właściciel salonu pojeździł sobie i później cofnoł licznik.Tyle mam do powiedzenia w tej sprawie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
vince_81
Mitsumaniak Grzesznik

Auto: Lancer CS9W '07 - Lucjan :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 461 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 12-02-2009, 21:00
|
|
|
rosomak1983, Lancer jest zamulony straszliwie, czasem mam wrażenie, że taczki bym nie wyprzedził... no i bardzo nierówno pracuje. Od poczatku miałem problemy z tym autem. Wymieniłem już połowę osprzętu silnika, a dopiero teraz "olśniło" mnie żeby sam motor sprawdzić Uuuuuch, wszystko byłoby inaczej, gdybym Galanta nie rozbił... Dzięki za link, poważnie myślę o łyknięciu tego silnika
Pozdrawiam |
_________________ Lancer CS9W '07 2.0 deohace
Galant EA2W '99 (2009-2015)
Lancer CB4A '95 (2008-2009)
Galant E52A '93 (2006-2008 )
A wcześniej były 2 Hondy
02770/KMM
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 12-02-2009, 21:57
|
|
|
vince_81 napisał/a: | Lancer jest zamulony straszliwie, |
alć 4g92 to zwawiutki silniczek
lancetoty to wdziczne autka ale masz troche przemeczonego...
vince_81 napisał/a: | Dzięki za link, poważnie myślę o łyknięciu tego silnika |
hehe nie ma za co |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|