Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego L200 krzywo stoi tzn lekko przechylone?
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 18-02-2009, 08:41   

Coś Mi się wydaje że kolega Blekota to tylko kij w mrowisko wkłada i czeka aż go jakaś mrówa w t...k dziabnie.
Cały czas narzeka i narzeka a może by tak spojrzał na swoją L-ke z boku, uśmiechnął sie i powiedział " ale mam zaj.....y samochód. Inny niż ta lanserska Toyota i Nissan".

A jak nie to zawsze można sprzedać i odwiedzić Toyotę :cry: jeżeli nie masz komfortu posiadania pod czaszką.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Blekota
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 08:52   

agresja ? :shock: . Forum jest od tego żeby wygłaszać na nim różne opinie, także te nie po myśli firmy Mitsubishi, ich użytkowników. W życiu jeździłem samochodami wielu marek więc mam porównanie i staram się oceniać autka bez sentymentów. Z EL dwieście jestem usatysfakcjonowany na razie, jednak staram się być w miarę obiektywny. Po odzewie rozmówców widzę że L200 ma wady jak każdy samochód i rolą serwisu jest je usuwać w miarę możliwości by klient był zadowolony. Hiluksa nie kupiłem bo nie odpowiada mi wygląd, wnętrze, był droższy. Nie uważam by toyota była lanserska ale każdy ma prawo do swoich ocen :D
p.s.Szerokiej drogi na śniegu i braku mgły Wam życzę!
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2009, 09:38   

Temat juz wywolal reakcje Administratora. Prosze ograniczyc osobiste wycieczki i mimo tego, ze dzial jest "ogolny" nie kasztanic bez sensu. To, ze ktos ujal swoj wpis jako aluzje nie powinno nikogo denerwowac. Tym bardziej, ze stereotyp mezczyzny i jego auta nadal pokutuje. :wink:

Blekota napisał/a:
co to jest OME?

OME Old Man Emu australijski producent zawieszen Heavy Duty
Blekota napisał/a:
Gdzie mam zmienić, za ile i co mi to da?

Gdzie? - warsztat samochodowy, najlepiej zajmujacy sie tego typu tuningiem.
Za ile? - pare tysiecy PLN w zaleznosci gdzie i jaki kit wybierzesz.
Co Ci to da? - Zawiecha HD to zmiana zachowania sie auta na drodze. Montując któryś z zestawów dostepnych na rynku a przeznaczonych do L200 po 2006 roku możesz nie martwić się o pogorszenie prowadzenia auta. Sprężyny mają charakterystykę progresywną tak więc w początkowej fazie ugięcia pracują miękko dopiero przy mocnym szybkim skoku pracują twardziej. Analogicznie jest z amortyzatorami. To gazowe olejowe amortyzatory typu High Respons, jeśli auto jedzie wolno i zawieszanie pracuje spokojnie to otwarte są wszystkie zawory przelewowe i auto prowadzi się jak limuzyne, miękko przyjemnie. Choc to teoria bo jak moglem sie przekonac kazde auto z zawieszeniem HD robi sie jak taczka. W przypadku pokonywania z większą szybkością nierówności na drodze amortyzator automatycznie się utwardza. Zawieszenia Heavy Duty to zwiększenie bezpieczeństwa na drodze polepszenie właściwości terenowych a przede wszystkim zwiększanie wytrzymałości i żywotności. Jeśli chodzi a amortyzatory różnica jest kolosalna – amortyzatory Heavy Duty mają prawie dwa razy większą średnicę tłoczyska i cylindra. Ich sprawność jest dużo większa. Nie grzeją się tak jak seryjne – seryjny amortyzator w terenie potrafi się tak zagrzać że się zagotuje i jest do wyrzucenia olej przestaje mieć swoje właściwości. Chodzi o naprawde ostre upalanie a nie o przejazd szutrowka od wsi do wsi. Zawieszenie HD takze zwieksza przeswit auta a bywa, ze poprawia wykrzyz. W L200 przy niezaleznym zawieszeniu przedniej osi raczej nie liczylbym na cuda. "Terenowe" zawieszenie pozwala znosic autu dodatkowe obciazenie stale lub czasowe. Chodzi o "szpej" lub ekwipunek wyprawowy.
Jesli pominale jakies zalety koledzy nie omieszkaja dopisac. Na koniec aby nie bylo tak rozowo. Prawdopodobnie Hugo (mimo dosc osobliwego wpisu) ma racje. To jednak instalacja zawieszenia HD ma tez swoje wady i nie jest gwarancja tego, ze to co Ci krzywo stoi bedzie po zamianie stac prosto.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 09:52   

Zacząłem zgłębiać temat liftu na www.newtriton.org. Jest z tym pewien problem, bo obydwa kity dostepne w Polsce - Ironman i Dobinsons powoduja wibracje spowodowane zmianą kąta mocowania wału. Prawdopodobnie silniej występuje to w manaulach, niż w automatach ze względu na inną konstrukcję wału. Wygląda na to , że żadna z firm nie wypuściła jeszcze klinów , ani podkładek eliminujących ten problem. Kity w/w. firm oferują ok 40mm liftu- informacje są tu rozbieżne 35-55 mm. Ponadto jest w PL dostępne OME z 10mm liftem przodu.
Dowiedziałem się,że w pewnym stopniu można te drgania wyeliminować przez obrócenie wału o 180 stopni - informacja pochodzi również od kolegów Australiczyków z www.newtriton.org
 
 
Blekota
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 10:37   

Gene napisał/a:
to co Ci krzywo stoi bedzie po zamianie stac prosto.
Właśnie o to chodzi żeby nie władować pieniedzy w coś co mi pogorszy jazdę, będzie wibrować i jeszcze na dokładkę stracę gwarancję. Nikt tu z forum nie zdecydował się jeszcze na modyfikację zawieszenia?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2009, 11:23   

Blekota napisał/a:
Właśnie o to chodzi żeby nie władować pieniedzy w coś co mi pogorszy jazdę
i tu wracamy do odwiecznego problemu albo bulwarowka albo terenowka. :wink: Bartman zglebiaj, zglebiaj... 1 cm liftu to malo ale przeciez podniesienie auta to nie jedyne zadanie zawieszenia HD. W praktyce moze sie okazac, ze auto pod obciazeniem stoi wyzej niz fabryka na pusto a przy okazji prosto. :wink:
zagladales tu: http://www.tjm.com.au/Default.aspx?tabid=73
Zdaje sie na dole jest wspomniane o dostepnosci zestawu dla nowej Elzbiety.


Aby bylo jasne ani nie namawiam do wymiany zawiechy, ani nie sugeruje producenta.Blekota to Twoja decyzja i Twoj wybor. Ja tylko pokazalem Ci droge. W jakim kierunku przebiegac beda Twoje dzialania to juz tylko Twoja sprawa. Wiadomym jest, ze terenowki Mitsubishi
nie sa u nas popularne i istnieje klopot z wszelkimi powaznymi modyfikacjami. :|
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 11:31   

Blekota napisał/a:
Nikt tu z forum nie zdecydował się jeszcze na modyfikację zawieszenia?

Większość czeka na koniec gwarancji :twisted:
Pojedyncze egzemplarze się zdecydowały :P Ale na tym forum mało się udzielają.
Myślę, że trzeba po imprezach pojeździć bo nie ma to jak kontakt osobisty; organoleptyczne sprawdzenie.
A wirtualne informacje zostawić dla tematów "jak wymienić żarówkę" :D
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 11:59   

Jest jeszcze jeden mankament...
Koledzy Australijczycy (niektórzy) narzekają, że po pewnym okresie eksploatacji zawieszenia HD obciążone stałym ładunkiem (zderzak, winch) siada, czasem nawet poniżej wartości fabrycznych. Ale....fabryczne usiądzie na 100% po obciążeniu w każdym samochodzie.
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 18-02-2009, 11:59   

Szanowni czytacze/forumowicze itd,
Zglebialem temat OME bo bylem/jestem nim bardzo zainteresowany. Charakterystyke zawieszenia mozna dostosowac - dobrac przy wyborze, na samym poczatku, niezmienne w czasie eksploatacji - do profilu uzytkownika, np.: 80% czarne i na pusto - mozna dobrac miekkie, czescty teren, zaladowany - bedzie tak jak pisze Gene...

pzdr

P.S.
Dzisiejszy wpis sponsorowany przez:
NWD - jak Nigdy Wiecej Dowcipow
JJG - jak Juz Jestem Grzeczny
U - jak Uprzejmy
 
 
Blekota
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 13:29   

Spadnie cena - wzrośnie sprzedaż. Wystarczy że jeden forumowicz zainstaluje nowe zawieszenie i zrobi reklamę a reszta pójdzie za nim :)
Co do znikającej anegdoty to się nie gniewam, pozdrawiam. :D
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 18-02-2009, 17:24   

jedzcie do salonu MMC i spytajcie o nowa Elzbiete, spytajcie sprzedawce o przeswit. Jesli blysnie i poda go, spytajcie czy to wartosc dla lewej czy prawej strony :D
ja przed koncem gwarancji nie zamierzam sponsorowac OME, co najwyzej podpompuje lewe opony o jedna atmosfere...
_________________
nam
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2009, 23:04   

Gdzies na wyspach byl chyba dostepny kit tylnego zawieszenia na sprezynach srubowych. Rzucilo mi sie cos takiego na oczy.
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2009, 15:58   

Ali-En napisał/a:
Gdzies na wyspach byl chyba dostepny kit tylnego zawieszenia na sprezynach srubowych. Rzucilo mi sie cos takiego na oczy.

Gdyby znów Ci się rzuciło to podrzuć link. Pewnie kolegów tjuningowców zainteresuje choć dziś funt wysoko stoi :D

Ale... Kit do wersji wyspiarskiej (RHD?) może nie załatwić sprawy. Jeżeli dobrze podejrzewam, to potrzebny jest kit: prawa strona std, lewa strona +150 kg :P przód i tył.
 
 
Blekota
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2009, 14:39   

czyli nie ma lekarstwa na dolegliwość krzywizny :?:
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 24-02-2009, 16:27   

Ali-En napisał/a:
Gdzies na wyspach byl chyba dostepny kit tylnego zawieszenia na sprezynach srubowych. Rzucilo mi sie cos takiego na oczy.


gdzies wyczytalem, ze Triton po fejslifcie bedzie mial na niektorych rynkach jako opcje zamiane pior na sprezynki...a BTW do tematu o fejslifcie w tym samym linku wyczytalem, ze nowy przod pokazany na zdjeciach dotyczy wersji 4X2 na azje w europie przod ma byc ten co teraz ale to tylko zle jezyki, lodzkie pomowienia...

pzdr
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.