Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 3.0 V6] Przeglądy
Autor Wiadomość
KkAaZz 
Forumowicz
otlander II 3,0

Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-02-2009, 19:27   [II 3.0 V6] Przeglądy

Witam koledzy i koleżanki. Mam otka z USA. Zmieniłem mu olej na zalecany przez producenta OW20 - co łatwe nie było, bo nie ma go w polsce, ale cóż. Ale chciałem zapytać co ile jemu się wymienia olej?
_________________
Pozdrawiam KkAaZz
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 12-02-2009, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2009, 20:00   

Po co się męczysz z tym olejem? Trzeba było zalać normalne 5W40-taki olej także jest zalecany do tego silnika.
W USA przeglądy są co 7500mil, jednak ten sam samochód w Rosji i na Ukrainie ma przeglądy co 15000km, więc chyba można przystać na 15 000km.
_________________

 
 
KkAaZz 
Forumowicz
otlander II 3,0

Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-02-2009, 20:17   

dzięki, dzięki, dzięki
Co do oleju to udało mi się go całkiem tanio dostać - musiałem tylko 4x5l kupić, ale będę już miał na ""zaś".
Czyli co 15000. Ja mam jeszcze hondę civic i tam jest co 20000, więc dlatego pytałem
_________________
Pozdrawiam KkAaZz
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2009, 22:01   

KkAaZz napisał/a:
musiałem tylko 4x5l kupić, ale będę już miał na ""zaś".

Jakbyś miał Outka 2.0DID to olej trochę szybciej by zszedł :D
_________________

 
 
air2air.net 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander XLS 3.0
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-02-2009, 07:01   

1. Ja tez mam takiego Outka i po przemysleniu zamierzam olej wymieniac co 10 tys. km (ze wzgledu na przewazajaca jazde w warszawskich korkach), a przeglady robic co 20 tysiecy. Gwarancji i tak na niego nie ma, a obecne modele rocznikowe tak sa wlasnie serwisowane.
2. Olej. Czy numerki w oleju nie sa oznaczeniem zakresu temperatur w jakich najlepiej sie sprawuje? 0-20 to moze troche za maly zakres? Nie wiem, tylko tak sie zastanawiam. U nas w lato czesto bywa ok 30 stopni...
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2009, 09:42   

Cytat:
U nas w lato czesto bywa ok 30 stopni...

Do tego silnika można lać 5W-40. Ten olej 0W-20 to wymysł Amerykanów którzy starają się byc ekologiczni. Podobno taki olej zmniejsza zużycie paliwa o 1%.
_________________

 
 
kosiar 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 12-02-2009, 09:48   

KkAaZz napisał:

Mam otka z USA. Zmieniłem mu olej na zalecany przez producenta OW20 - co łatwe nie było, bo nie ma go w polsce, ale cóż.

też mi się wydaje że taki olej w polskich warunkach (szczególnie okres letni ) się nie nadaje - nie bez powodu takie oleje 0W20 są w Polsce niedostępne

to że producent zaleca właśnie taką lepkość jest spowodowane tym że Twój MISIEK nie jest przeznaczony na nasz rynek

tamat jest świeży więc napewno mądrzejsze głowy napiszą dokładniej co i jak oraz czy stosowanie oleju 0W20 może mieć jakiejś negatywne konsekwencje
 
 
 
KkAaZz 
Forumowicz
otlander II 3,0

Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-02-2009, 20:42   

nie straszcie mnie Panowie. Z tego co wiem liczba oznacza lepkość, która podobno zapewnia minimalizację tarcia, a co za tym idzie zmniejszenie spalania. Przyjechał z Florydy, gdzie jest chyba cieplej niż u nas.
_________________
Pozdrawiam KkAaZz
 
 
pablo_escobar 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 3.0l 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2009, 22:41   

zbliża sie wymiana oleju w moim 3.0l..
W instrukcji serwisowej napisano wyraźnie, że dla temperatur do +38C olej 5W20. też zastanawiam się, czy nie za rzadki, ale o tym się przekonam dopiero. Czysty syntetyk w naszych niskich temp. zimą powinien dobrze się spisywać. z opinii z różnych forum po świecie wynika, że spalanie spada przez małe tarcie o pare %. Najlepiej oceniany jest olej Motorcraft'u, ale u nas niedostępny.Tylko Quaker State robi full syntetyka o tej lepkości do kupienia u nas.(mozna jeszcze dostać jakiś kanadyjski tańszy, ale blend)
Trudno to dostać, ale udalo się.

5 galowow, czyli ok. 4.5 litra Quaker State SAE 5W20 kosztowało mnie 210zlych u dystrybutora QS w Warszawie na Burakowskiej 14.

Wlaściciel serwisu ma jeepa 3.5l z tym olejem wymaganym i wymienia go z doświadczenia co 10kkm, wiec i ja taki przebieg raczej przyjmę...

Do kompletetu spróbuje znaleźć pasujący filt oleju K&N ( HP-1008) i zobaczymy, czy jest różnica..

[ Dodano: 26-02-2009, 22:48 ]
Kolejna sprawa - swiece..

Napisano DENSO SXU22HDR8, wiec szukam, i co? Przedstawiciel Denso oznajmił, że nie ma tego jeszcze w Europie i szybciej bedzie na E-Bayu..

Jakies zamienniki?ktoś juz wymieniał?
 
 
KkAaZz 
Forumowicz
otlander II 3,0

Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-02-2009, 23:05   

ale rozumiem, że tym olejem 0W20 nie zniszczę czegoś w silniku?
kaz
_________________
Pozdrawiam KkAaZz
 
 
darek_gdynia
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 13:31   

Cytat:
Kolejna sprawa - swiece..

Napisano DENSO SXU22HDR8, wiec szukam, i co? Przedstawiciel Denso oznajmił, że nie ma tego jeszcze w Europie i szybciej bedzie na E-Bayu..

Jakies zamienniki?ktoś juz wymieniał?


Amerykanski Outlander ma silnik 6B31 z irydowymi swiecami. Zalecana wymiana co 60 tys mil.

poprawka: zgodnie z instrukcja uzytkownika i Service Manual wymiana swiec irydowo - platynowych co 105 tys. mil czyli ok. 170 tys. km a same swiece to NGK, przynajmniej w MY'07.

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.