[II 3.0 V6] Przeglądy |
Autor |
Wiadomość |
KkAaZz
Forumowicz otlander II 3,0
Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 77 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-02-2009, 19:27 [II 3.0 V6] Przeglądy
|
|
|
Witam koledzy i koleżanki. Mam otka z USA. Zmieniłem mu olej na zalecany przez producenta OW20 - co łatwe nie było, bo nie ma go w polsce, ale cóż. Ale chciałem zapytać co ile jemu się wymienia olej? |
_________________ Pozdrawiam KkAaZz |
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 12-02-2009, 00:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2009, 20:00
|
|
|
Po co się męczysz z tym olejem? Trzeba było zalać normalne 5W40-taki olej także jest zalecany do tego silnika.
W USA przeglądy są co 7500mil, jednak ten sam samochód w Rosji i na Ukrainie ma przeglądy co 15000km, więc chyba można przystać na 15 000km. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KkAaZz
Forumowicz otlander II 3,0
Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 77 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-02-2009, 20:17
|
|
|
dzięki, dzięki, dzięki
Co do oleju to udało mi się go całkiem tanio dostać - musiałem tylko 4x5l kupić, ale będę już miał na ""zaś".
Czyli co 15000. Ja mam jeszcze hondę civic i tam jest co 20000, więc dlatego pytałem |
_________________ Pozdrawiam KkAaZz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2009, 22:01
|
|
|
KkAaZz napisał/a: | musiałem tylko 4x5l kupić, ale będę już miał na ""zaś". |
Jakbyś miał Outka 2.0DID to olej trochę szybciej by zszedł |
_________________
 |
|
|
|
 |
air2air.net
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander XLS 3.0
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 30 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-02-2009, 07:01
|
|
|
1. Ja tez mam takiego Outka i po przemysleniu zamierzam olej wymieniac co 10 tys. km (ze wzgledu na przewazajaca jazde w warszawskich korkach), a przeglady robic co 20 tysiecy. Gwarancji i tak na niego nie ma, a obecne modele rocznikowe tak sa wlasnie serwisowane.
2. Olej. Czy numerki w oleju nie sa oznaczeniem zakresu temperatur w jakich najlepiej sie sprawuje? 0-20 to moze troche za maly zakres? Nie wiem, tylko tak sie zastanawiam. U nas w lato czesto bywa ok 30 stopni... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2009, 09:42
|
|
|
Cytat: | U nas w lato czesto bywa ok 30 stopni... |
Do tego silnika można lać 5W-40. Ten olej 0W-20 to wymysł Amerykanów którzy starają się byc ekologiczni. Podobno taki olej zmniejsza zużycie paliwa o 1%. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosiar
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 17 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 12-02-2009, 09:48
|
|
|
KkAaZz napisał:
Mam otka z USA. Zmieniłem mu olej na zalecany przez producenta OW20 - co łatwe nie było, bo nie ma go w polsce, ale cóż.
też mi się wydaje że taki olej w polskich warunkach (szczególnie okres letni ) się nie nadaje - nie bez powodu takie oleje 0W20 są w Polsce niedostępne
to że producent zaleca właśnie taką lepkość jest spowodowane tym że Twój MISIEK nie jest przeznaczony na nasz rynek
tamat jest świeży więc napewno mądrzejsze głowy napiszą dokładniej co i jak oraz czy stosowanie oleju 0W20 może mieć jakiejś negatywne konsekwencje |
|
|
|
 |
KkAaZz
Forumowicz otlander II 3,0
Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 77 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-02-2009, 20:42
|
|
|
nie straszcie mnie Panowie. Z tego co wiem liczba oznacza lepkość, która podobno zapewnia minimalizację tarcia, a co za tym idzie zmniejszenie spalania. Przyjechał z Florydy, gdzie jest chyba cieplej niż u nas. |
_________________ Pozdrawiam KkAaZz |
|
|
|
 |
pablo_escobar
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 3.0l 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2009, 22:41
|
|
|
zbliża sie wymiana oleju w moim 3.0l..
W instrukcji serwisowej napisano wyraźnie, że dla temperatur do +38C olej 5W20. też zastanawiam się, czy nie za rzadki, ale o tym się przekonam dopiero. Czysty syntetyk w naszych niskich temp. zimą powinien dobrze się spisywać. z opinii z różnych forum po świecie wynika, że spalanie spada przez małe tarcie o pare %. Najlepiej oceniany jest olej Motorcraft'u, ale u nas niedostępny.Tylko Quaker State robi full syntetyka o tej lepkości do kupienia u nas.(mozna jeszcze dostać jakiś kanadyjski tańszy, ale blend)
Trudno to dostać, ale udalo się.
5 galowow, czyli ok. 4.5 litra Quaker State SAE 5W20 kosztowało mnie 210zlych u dystrybutora QS w Warszawie na Burakowskiej 14.
Wlaściciel serwisu ma jeepa 3.5l z tym olejem wymaganym i wymienia go z doświadczenia co 10kkm, wiec i ja taki przebieg raczej przyjmę...
Do kompletetu spróbuje znaleźć pasujący filt oleju K&N ( HP-1008) i zobaczymy, czy jest różnica..
[ Dodano: 26-02-2009, 22:48 ]
Kolejna sprawa - swiece..
Napisano DENSO SXU22HDR8, wiec szukam, i co? Przedstawiciel Denso oznajmił, że nie ma tego jeszcze w Europie i szybciej bedzie na E-Bayu..
Jakies zamienniki?ktoś juz wymieniał? |
|
|
|
 |
KkAaZz
Forumowicz otlander II 3,0
Auto: mitsubishi outlander II 3.0,6V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 77 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:05
|
|
|
ale rozumiem, że tym olejem 0W20 nie zniszczę czegoś w silniku?
kaz |
_________________ Pozdrawiam KkAaZz |
|
|
|
 |
darek_gdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:31
|
|
|
Cytat: | Kolejna sprawa - swiece..
Napisano DENSO SXU22HDR8, wiec szukam, i co? Przedstawiciel Denso oznajmił, że nie ma tego jeszcze w Europie i szybciej bedzie na E-Bayu..
Jakies zamienniki?ktoś juz wymieniał? |
Amerykanski Outlander ma silnik 6B31 z irydowymi swiecami. Zalecana wymiana co 60 tys mil.
poprawka: zgodnie z instrukcja uzytkownika i Service Manual wymiana swiec irydowo - platynowych co 105 tys. mil czyli ok. 170 tys. km a same swiece to NGK, przynajmniej w MY'07.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|