Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] problem z zimnym silnikiem
Autor Wiadomość
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 05-03-2009, 10:51   

A, faktycznie, nie dotarło do mnie, że chcesz dla zimnego - przepraszam. Ale o ile wiem, to nie wolno regulować na zimno, chyba że przy pierwszym montażu nowej głowicy/zaworów.
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 05-03-2009, 11:42   

Prześledź temat to zobaczysz, że zdania są podzielone:) Generalnie zimy silnik utrzymuje w miarę stałą temperaturę, a jak regulujesz na rozgrzanym to temperatura w miarę upływu czasu spada, a dostęp do zaworów dolotowych jest naprawdę trudny w tej konstrukcji co przekłada się na czas przeznaczony na ich regulację (wydechowe to banał...). Poza tym "nie wolno" to za mocne określenie:) To po prostu zalecenie serwisówki, a z tego co wiem nawet w ASO regulują na zimnym.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-03-2009, 16:18   

idas nie kombinuj tylko reguluj na rozgrzanym silniku.
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 06-03-2009, 08:12   

Ale faktycznie trudno znaleźć - w takim czymś się dokopałem, http://www.mirage-perform...gine_Manual.pdf ale tam z tego co widzę, wartości są wspólne dla całej rodziny 4G:
PDF napisał/a:

Valve Clearance Adjustment.
Adjust the valve clearance by the following procedure.
Adjustment value (when engine is cold):
Intake valve: 0.09mm
Exhaust valve: 0.20mm
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2009, 10:53   

Hugo napisał/a:
idas nie kombinuj tylko reguluj na rozgrzanym silniku.


Też tak uważam, tak na marginesie...
Co ile się powinno regulować zawory? co 20-30tys km?
_________________
7,60/100
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 06-03-2009, 11:12   

15-30kkm. Ja zaglądam co 50000 (chyba, że słychać).
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2009, 11:47   

Czyli raz do roku, przed zimą na przykład będzie dobrze - tak myślę :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Malyzed 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 99
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2009, 17:50   Miałem takie same obiawy z zimnym samochodem

Miałem takie same objawy z zimnym samochodem czytając to forum bylem załamany ludzie pisali o wymianie komputera i podobnych rzeczach To była tragedia trzeba było rano przy mrozach co najmniej 15 min trzymać nogę na gazie zęby sam chodził i nie gaś bo o wyjeździe nie było mowy Rozwiązanie problemu przyszło same Po drodze do pracy zawsze tankowałem na Orlenie albo Nestle częściej na Orlenie .I tu jest właśnie pies pogrzebany ze jakoś paliw na tych stacjach jest marna i komputer szczególnie przy inszych temperaturach fiksuje potrzebuje paliwa dobrej jakości. Przypadnie jednego dnia stacja Orlenu była nieczynna Wiec musiałem skorzystać z Shella i tu rano na drugi dzień miła niespodzianka jak ręką odjął samochód zaczął odpalać od razu wszystkie objawy zniknęły wrócił do normalności i jeszcze dostał kopa znaczy się ma więcej mocy nie muli jak działo się przedtem szczególnie przy wyprzedzaniu Od tamtej pory tankuje tylko na Shellu I problemów już nie mam Co do spalania to tak zima 10 litów ale ja lobie szybko jeżdzić to chyba norma ale latem w trasie to potrafi zejść do 7L przy spokojnej jeździe .Ten samochód mam od roku jest to Mitsubishi Colt 1.3 99r. Przebieg 160 tys
 
 
edek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt 1.3 96
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16-03-2009, 23:10   

Witam.
Forumowicz AdamColt rozwiązał problem poprzez regulacje zaworów, posłuchałem jego rady, mechanik wyregulował zawory i jest ok.:) silnik pracuje samodzielnie, obroty nie falują, silnik chodzi równo i nie gaśnie. Szczególne podziękowania z mojej strony dla: tomekrvf , AdamColt , Krzyzak , pierafal którzy słusznie podali diagnozę dla mojego przypadku. oraz dziękuję każdemu kto zainteresował się tematem. Co do debaty w poprzednich postach o regulacji zaworów, u mnie mechanik regulował na ciepłym silniku.
Pozdrawiam
 
 
mac_23 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 GL CJ0 '97 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 07-05-2009, 19:20   

Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam Colta 1,3 '97 GL benzyna + LPG. Wszystko było ok ale od jakiegoś czasu jak jest zimny to gaśnie mi na LPG. Na benzynie również nierówno chodzi na niskich obrotach gdy jest zimny ale nie zdarzyło się żeby mi zgasł. Jak już się rozgrzeje to wszystko jest OK. Znajomy podpowiedział mi, że powinienem jechać do regulacji zaworów. Bylem u mechanika, który stwierdził, że w tym modelu zawory są hydrauliczne i ich się nie reguluje i że powinienem udać się do regulacji gazu. Wydaje mi się ze sama regulacja gazu nie wystarczy. Dodatkowo mechanik sprawdził ciśnienie w tłokach. W jednym było 11atm a w dwóch po 8atm.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2009, 19:43   

mac_23 napisał/a:
Bylem u mechanika, który stwierdził, że w tym modelu zawory są hydrauliczne i ich się nie reguluje i że powinienem udać się do regulacji gazu.
Zmień mechanika, bo ten nie ma pojęcia, o czym mówi. Zawory reguluje się ręcznie na gorącym silniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.