Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie dopala paliwa
Autor Wiadomość
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2006, 08:31   nie dopala paliwa

witam,
wczoraj zauważyłem że mój gal nie dopala paliwa. od kilku dni miałem parę problemów z "zamułką" okresową - czyli np. jadę 70 km/h, 4 bieg, obroty ok. 2000, daję gazu do wyprzedzania i auto...no zbiera się nierównomiernie trochę. jeszcze przyzwoicie jeśli chodzi o prędkość ale jest to nierównomierne.
spalanie też mi wzrosło, o jakieś 2l/ 100 km (ten sam styl jazdy)
jak wrócę do domu sprawdzę kąt wyprzedzenia zapłonu, napięcie na TPS'ie i... no właśnie - co jeszcze?
mi się wydaje że mogę mieć padnięty czujnik spalania stukowego, bo silnik na wolnych chodzi równo, ale dźwięki które wydają się z komory spalania odbiegają lekko od normy - coś takiego słyszałem właśnie jak padl w probe czujnik spalania stukowego. tylko jak go sprawdzić i gdzie on jest?
czuć z rury wydechowej niedopalone spaliny - nie za każdym razem co prawda - bo jak "wystartuje z buta" to tego nie ma, natomiast jak ruszę spokojnie to właśnie jest taki zapach niedopalonych spalin.

co jeszcze sprawdzić i gdzie to jest?
dzięki za wszelkie sugestie
pozdrówki

aha
CE nie świeci
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2006, 08:35   

stukowy pod kolektorem ssącym jest - dochodzi do niego kabel z takiej dużej, szarej wtyczki koło kolektora;
ja bym sprawdził datalogerem (ilość stuków), ale może po prostu tak kiepskie paliwo masz?
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2006, 09:08   

suprema 95 / suprema 98. od wypadku na niczym innym nie jeździłem.
nie mam dataloggera

[ Dodano: 26-05-2006, 18:17 ]
update:
zapłon 5 stopni, TPS 0,54V, świece nie budzą zastrzeżeń
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-05-2006, 11:27   

Hm....

Z czujnikiem spalania stukowego (CNOCK) miałem przeboje i to w dwóch egzemplarzach...

Na początek napisze tak... CNOCK ma za zadanie "słyszeć cos jakby coś" a nie ciagle czyms regulowac - w tym przypadku katem wyp. zapłonu za pośrednictwem ECU...

Po co to piszę... a po to, że nie ma nic do rzeczy to że słyszysz coś tam w komorze spalania i zganiasz to na padnięty CNOCK...

(tak na boku... ja jestem oceniany jako radar na silniki i wydawane przez nie dźwieki, nie raz mówiono mi że jestem chory i to mocno i że mam fobie daleko idącą w konsekwencjach… po prostu CZUB… ale przyznam się że nie potrafię usłyszeć jednoznacznie dźwięków z komory spalania i to jeszcze na wolnych obrotach… cienias jestem)

- na wolnych obrotach CNOCK nic nie będzie słyszał... po mocnych dyskusjach z Bartkiem, Krzyzakiem, Kochajem itd... jest jeszcze cos takiego jak Phantom CNOCK - czyli stukowe ale nie stukowe - tylko dźwiek czego innego odczytywany przez CNOCKA jak spalanie stukowe... ale równiez to nie wchodzi w grę na wolnych obrotach...

Uszkodzony czujnik będzie sie objawial nagłym opóźnieniem zapłonu w zakręsie obrotowym powyżej 3000RPM...

Prosta metoda na sprawdzenie CNOCKA (podsunięta przez Bartka) wykręć CNOCKA i przeczep go do ściany grodziowej na trytytke... wtedy nic nie będzie słyszał - zobaczysz co na to silnik i jego kultura pracy...

Jezlei chodzi bezpośrednio o Twoje problemy... nierównomiernego przyspieszania... aj wine zgoniłbym na regulator ciśnienia paliwa (listwa wtryskowa) albo na same wtryskiwacze... do tego dochodzi sprawa filtra paliwa i samej pompy paliwa...

Ehhh temat rzeka....

ja miałem ze swoim podobny kłopot (1,8 DOHC) dokladnie powyżej 4500RPM silnik tracił 20% mocy, dziwne i nie za każdym razem sie tak działo... błędów ECU zero, sprawdziłem wszystko od samego zbiornika poprzez pompę paliwa, regulator ciśnienia, wtryskiwacze, zapłon, kable świece, czujniki itd.... i skończywszy na CNOCKU sparawa sie rypła... CNOCK albo jest walnięty (siedzi teraz na ścianie grodziowej) albo dostawał tak zwane PHANTOM stuki... a z czego??? np: z klawiatury zawrów, ze szklanki hydro... tego do końca nie wiem... wiem jedno że teraz silniczek lata jak wariat na całym zakresie obrotów, bez zająknięcia... ani...ani... poprostu ideał...


AAA bym zapomniał - na TPS masz troszke za dużo... wejdź w środek tolerancji, a po drugie sprawdziłes TPS na całym zakresie?? nie ma zaników itd... to również mogło by być bezpośrednią przyczyną...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2006, 13:35   

w końcu dorwałem gościa z dataloggerem, co prawda na palmie ale zawsze.
liczba "knock" na jałowych - 0
podczas butowania - 0
podczas lekkiego przyspieszania - ok 40 knocks/ minutę (!)
wtf?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.