 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 12:56 |
Różnica pomiedzy 1.8, a 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 01-06-2005, 11:06
|
|
|
u mnie jezdzac normalnie po miescie zauwazylem ostatnio ze nie przekraczam 3500obr/min najczesciej to przy 3000obr/min przelaczam biegi a i tak wszyscy zostaja z tylu, wiadomo co sie dzieje jak przekrocze te 3500obr/min ale chodzi mi o to ze obojetnie jakim innym autem jezdze aby uzyskac takie same predkosci, przyspieszenia - biegi musze zmieniac przy ok 4000-4500obr/min |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2005, 13:35
|
|
|
Właśnie o to chodzi. Praktycznie w 95% wypadków wystarczy, że nie przekraczam 3500 obrotów, aby sprawnie się poruszać. Przy wyprzedzaniu czasem trzeba trochę dłużej pociągnąć, ale na ogół do 4000 wystarcza. W innych samochodach jest to znacznie wyżej. Śmiem twierdzić, że max moment obrotowy i max moc w GDI jest przesunięte w dół o jakieś 500 obrotów w stosunku do podobnych silników (max moc 122 KM przy 5500 obr, max moment 174 Nm przy 3750 obr o ile dobrze pamiętam). Jednak żeby być w miarę obiektywnym muszę stwierdzić, że w innych autach, którymi ostatnio jeździłem wskazówka obrotomierza, jakoś szybciej wskakuje na wyższe obroty, więc może max moc i moment obr. jest osiągany wyżej, ale równie szybko jest te wartości osiągnąć, czyli na jedno wychodzi ? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-06-2005, 07:33
|
|
|
Przoszę nie pisać że GDI to kiepski silnik i dla tego umarł śmiercią naturalnę bo VW wstawia FSI a to jest to samo, a jak był GDI to o gazie w polsce mało było słychać i była to alternatywa dla zwykłych spalinowych, jeszcze ważną sprawą jest jakość naszego paliwa, GDI chodzi dużo bardziej ekonomicznie na paliwie europejskim ale to chyba wszystkie silniki tak mają. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2005, 13:08
|
|
|
GDI nie jest kiepskim silnikiem, ale na naszym paliwie jeździ jakoś mniej chętnie. Ciekawe jak to będzie z FSI i SCi, bo np. D4 Toyoty chyba wytrzymało próbę. Ale z drugiej strony renaultowski IDE został bardzo szybko w ogóle wycofany z produkcji.
Nie można pisać że FSI to to samo co GDI. W połowie lat 90-tych wiele firm pracowało nad bezpośrednim wtryskiem benzyny, i gdy Mitsu jako pierwsze wprowadziło technologię GDI spodziewano się szybkiej odpowiedzi konkurencji. Ale okazało się że wszyscy szli podobną drogą, a zastosowane przez Mitsu rozwiązania zostały opatentowane. Stąd konkurenci pojawili się dopiero dwa lata później, bo konstruktorzy musieli omijać rozwiązania zastrzeżone przez Mitsu, co w wielu przypadkach oznaczało pracę niemal od początku. Stąd każdy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny ma nieco inną konstrukcję i te niuanse mogą mieć znaczenie np. dla umiejętności dopasowania się do jakości paliwa. |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2005, 15:25
|
|
|
D4 toyoty? a to nie diesel? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2005, 15:34
|
|
|
Dieslem jest D4D i w obu przypadkach "D" na początku pochodzi od Direct. |
|
|
|
 |
|
|