Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM
Autor Wiadomość
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2009, 08:49   

ha ha niezle się dzieje może założymy nowy post '' kto komu rzuca rękawice '' będzie ciekawie
a swoja droga u mnie zaczyna troszkę brakować mocy (taki mały nie dosyt) wiec postanowiłem sobie wymienić silnik z 12v na 24v i teraz mam takie małe pytanko co waszym zdaniem można by było zrobić z 12 zaworowa by trochę zwiększyć moc bez szkody dla silnika
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-03-2009, 09:03   

musisz pytac virmana -pomysły ma niezłe .......
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-03-2009, 10:30   

będzie jak będzie - poczekajcie cierpliwie na efekty i mój wolny czas :]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 22-03-2009, 14:20   Re: jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM

zbyszek05 napisał/a:
chciałbym zapytać ... o to w jaki sposób normalny bez chip,owania dodać sigmusi parę koni więcej i tak ze 163kW /226kM/zrobić 260 kM czy ktoś podkręcał owe 3.0 sigmy?pozdrawiam

Ja miałem u siebie robiony remont silnika wraz z modyfikacją w standardzie GTA. Wszystko opisane jest na stronie www.chojnacki.com.pl. Podsumowując to co Pan Jacek proponuje, teoretycznie można by podnieść moc auta do 12% czyli na moim silniku jakieś 20 KM, ale to teoria bo nie mierzyłem na hamowni. Modyfikację robiłem żeby podnieść kulturę pracy silnika i być może troszkę zmniejszyć spalanie. Tak naprawdę będę w stanie powiedzieć coś więcej kiedy skończę zabawę z remontem i zacznę jeździć pełną gębą
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-03-2009, 17:21   

dokładnie - czytałem teraz strone tego goscia ... jejku jak ja lubie czytać fachowe rzeczy :) - no i tak jak myśłałem , moim tunningiem nie wyciagnę wiecej niz 210-220 koników , nawet przy kompresorze , bo rozwale silnik :) bez katalizatora w przypadku takich silników .. no powiedzmy .. dyży zysk , mamy w końcu 3.0 ze sporym zapasem momentu i tu trzeba zwrócić uwagę że 3.0 wywala sporo gazów... a lambda jest jedna :] Najbardziej zastanawiam się nad dolotem... mozna wypolerować kolektory , zamontować wentylator , zeby cisnienie podniesc do atmosferycznego.. ale wiecej nie bardzo.. (przegranie silnika itd - to o czym z kosiorem rozmawiałem.. zresztą to bardziej dla satysfakcji niz mocy rzeczywiscie :) choć NM powinny skoczyć przede wszystkim :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 22-03-2009, 22:26   

jedno co pewne to skoczy ci spalanie a polerowany dolot nic nie da bez silnika turbo tam moc podniesiesz gdy zwiększysz turbiny no wolnossaku ze 177 koni nie dodasz więcej niż 5 KM - tu trzeba rozbierać zmieniać ecu no i dodawać turbiny zrobisz sobie wtedy i 500 KM ale z tego virmann co piszesz ..210 koni ???? nie uwierzę .kiedyś szukałem czytałem i przestałem ...zwiększę moc w sigmie jak zmienie jej silnik od vr4 tam jest 320kucy ...i to jest pole do popisu z twoim kompresorkiem lotniczym i innych twoich wynalazkach ...tam mógłbyś podłubać ale nie w sigmie 12Zaworowej bo w 24 zaworowej moc zwiększyc można tylko o ....10-15 koni i moment z 290- na 310 ...ale za bagatela ok.6...8 tys. ... bo w grę chodzi rozbieranie silnika - części do niego i dwa układy dolotowy i wylotowy ....wi.ęc auto ze dwa miesiące stoi ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-03-2009, 23:14   

ehh - polecam czytanie wątku od poczatku , bo co któryś komentarz jest powielaniem poprezednich... :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 23-03-2009, 05:41   

Virman - jeszcze ode mnie taka mała żartobliwa dedykacja ;)

http://www.youtube.com/watch?v=86HWAni3wic
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-03-2009, 10:02   

nee.. mnie to nie kreci :) - robie dla satysfakcji i nieco wiecej NM do deptania :) ja chce mmiec auto na trasy , delikatnie zrobione a nie potwora z wymianą silnika co 50k i dziurą w baku :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-06-2010, 14:41   

Eh...odswieżę trochę temat .Co myślicie o podtlenku azotu w sigmie ....? Nie trzeba stroić ECU ,dodawać turbin,wyliczać ba nawet jezdzić na hamownię bo efekt będzie czuć w fotelu - jak myślicie ile kaski trzeba by niekonfliktowo zapodać owy gaz na silnik np. przy rozpyleniu go w układzie dolotowym .Wiem że można dawkować go również z paliwem robiąc wwierty w komorę spalania :idea:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-06-2010, 19:22   

czytałem o tym ale to niestety tylko taki bucik tymczasowy ,i zdecydowanie daje kopa przy równoczesnym dodaniu dodatkowego paliwa :) jak nie wydasz 3k , albo nie masz smykałki do majsterkowania i 1k , to nie ma co liczyć na trwałe i nie destrukcyjne efekty.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2010, 23:08   

zbyszek05 napisał/a:
Eh...odswieżę trochę temat .Co myślicie o podtlenku azotu w sigmie ....? Nie trzeba stroić ECU ,dodawać turbin,wyliczać ba nawet jezdzić na hamownię bo efekt będzie czuć w fotelu - jak myślicie ile kaski trzeba by niekonfliktowo zapodać owy gaz na silnik np. przy rozpyleniu go w układzie dolotowym .Wiem że można dawkować go również z paliwem robiąc wwierty w komorę spalania :idea:

Jeśli masz 24V to widzę jedno wyjście wstawić cały układ turbo od mitsu GT3000, tylko licz się że na tym nie koniec trzeba do tego odpowiednie tarcze i klocki . Koszta spore , lepiej zmienić auto :) na szybsze .
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-06-2010, 23:43   

zuku19, to nie jedyna różnica.. jest ich masę.. jak przeszczepiać to cały silnik. n20 jest najpraktyczniejszy.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-06-2010, 19:11   

Napiszę tak ...wymienić silnik nawet na ten z turbinami z kompletnym eku właśnie jest proste z tym że silniki wachają się od 5000tys. i nie wiemy jak długa pochodzą . Gorzej i z fachowym już podejściem lepiej zrobic konwersję na turbo - dołożyć turbiny ...łukasz gdzieś zapodawał linka co i jak - i wszystko też podejdzie łatwiutko ale finansowo drożej od wymiany silnika . A najszybciej założyć bezpośredni wtrysk podtlenku azotu - coś jak pełna sekwencja gazu - niewiem jakie koszta ... i to jest najlepsze rozwjązanie na prostej by dmuchnąć wszystko co jezdzi na 4 kołach na wyścigach 1/4 mili
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-06-2010, 19:57   

jak chcesz łyknać wszystkie mesie AMG , audi s6, bmw 750 i inne takie to n2o ci nie wystarczy - a przynajmniej po 1000 km wywalisz silnik - to nie jest auto do dragów - ukręcisz skrzynię i rozwalisz silnik.. sam zastanawiam się długo nad tym - wiem jak to działa i mam nawet schemat i projekt takiej instalacji jak mówisz( wtrysk do n2o na każdy cylinder z dotryskiem benzyny (albo gazu zależy na czym jedziemy ) ) ale jak mówię - sam tego na razie nie instaluję , a swapa obecnie przygotowuję , bo to jak dynamit - można wykopać tunel albo rozwalić siebie i innych. z n2o nie ma żartów. Możesz nawet rozwalić silnik i niezłe łubudu zrobić. (patrz youtube) :)

Więc praktyka : najtaniej i najbezpieczniej wymienić silnik na TT.
Jak nie chcesz TT , to można delikatnie i umiejętnie dodać opcję n20 ale trzeba zrobić to dobrze i nie liczyć na wzięcie każdego golfa 2.0 turbo bo to nie realne... Nie to auto jeśli ktoś ma takie oczekiwania.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.