jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM |
Autor |
Wiadomość |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 08:49
|
|
|
ha ha niezle się dzieje może założymy nowy post '' kto komu rzuca rękawice '' będzie ciekawie
a swoja droga u mnie zaczyna troszkę brakować mocy (taki mały nie dosyt) wiec postanowiłem sobie wymienić silnik z 12v na 24v i teraz mam takie małe pytanko co waszym zdaniem można by było zrobić z 12 zaworowa by trochę zwiększyć moc bez szkody dla silnika |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 18-03-2009, 09:03
|
|
|
musisz pytac virmana -pomysły ma niezłe ....... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-03-2009, 10:30
|
|
|
będzie jak będzie - poczekajcie cierpliwie na efekty i mój wolny czas :] |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 22-03-2009, 14:20 Re: jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | chciałbym zapytać ... o to w jaki sposób normalny bez chip,owania dodać sigmusi parę koni więcej i tak ze 163kW /226kM/zrobić 260 kM czy ktoś podkręcał owe 3.0 sigmy?pozdrawiam |
Ja miałem u siebie robiony remont silnika wraz z modyfikacją w standardzie GTA. Wszystko opisane jest na stronie www.chojnacki.com.pl. Podsumowując to co Pan Jacek proponuje, teoretycznie można by podnieść moc auta do 12% czyli na moim silniku jakieś 20 KM, ale to teoria bo nie mierzyłem na hamowni. Modyfikację robiłem żeby podnieść kulturę pracy silnika i być może troszkę zmniejszyć spalanie. Tak naprawdę będę w stanie powiedzieć coś więcej kiedy skończę zabawę z remontem i zacznę jeździć pełną gębą |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-03-2009, 17:21
|
|
|
dokładnie - czytałem teraz strone tego goscia ... jejku jak ja lubie czytać fachowe rzeczy - no i tak jak myśłałem , moim tunningiem nie wyciagnę wiecej niz 210-220 koników , nawet przy kompresorze , bo rozwale silnik bez katalizatora w przypadku takich silników .. no powiedzmy .. dyży zysk , mamy w końcu 3.0 ze sporym zapasem momentu i tu trzeba zwrócić uwagę że 3.0 wywala sporo gazów... a lambda jest jedna :] Najbardziej zastanawiam się nad dolotem... mozna wypolerować kolektory , zamontować wentylator , zeby cisnienie podniesc do atmosferycznego.. ale wiecej nie bardzo.. (przegranie silnika itd - to o czym z kosiorem rozmawiałem.. zresztą to bardziej dla satysfakcji niz mocy rzeczywiscie choć NM powinny skoczyć przede wszystkim |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 22-03-2009, 22:26
|
|
|
jedno co pewne to skoczy ci spalanie a polerowany dolot nic nie da bez silnika turbo tam moc podniesiesz gdy zwiększysz turbiny no wolnossaku ze 177 koni nie dodasz więcej niż 5 KM - tu trzeba rozbierać zmieniać ecu no i dodawać turbiny zrobisz sobie wtedy i 500 KM ale z tego virmann co piszesz ..210 koni ???? nie uwierzę .kiedyś szukałem czytałem i przestałem ...zwiększę moc w sigmie jak zmienie jej silnik od vr4 tam jest 320kucy ...i to jest pole do popisu z twoim kompresorkiem lotniczym i innych twoich wynalazkach ...tam mógłbyś podłubać ale nie w sigmie 12Zaworowej bo w 24 zaworowej moc zwiększyc można tylko o ....10-15 koni i moment z 290- na 310 ...ale za bagatela ok.6...8 tys. ... bo w grę chodzi rozbieranie silnika - części do niego i dwa układy dolotowy i wylotowy ....wi.ęc auto ze dwa miesiące stoi ... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-03-2009, 23:14
|
|
|
ehh - polecam czytanie wątku od poczatku , bo co któryś komentarz jest powielaniem poprezednich... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-03-2009, 10:02
|
|
|
nee.. mnie to nie kreci - robie dla satysfakcji i nieco wiecej NM do deptania ja chce mmiec auto na trasy , delikatnie zrobione a nie potwora z wymianą silnika co 50k i dziurą w baku |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 24-06-2010, 14:41
|
|
|
Eh...odswieżę trochę temat .Co myślicie o podtlenku azotu w sigmie ....? Nie trzeba stroić ECU ,dodawać turbin,wyliczać ba nawet jezdzić na hamownię bo efekt będzie czuć w fotelu - jak myślicie ile kaski trzeba by niekonfliktowo zapodać owy gaz na silnik np. przy rozpyleniu go w układzie dolotowym .Wiem że można dawkować go również z paliwem robiąc wwierty w komorę spalania |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24-06-2010, 19:22
|
|
|
czytałem o tym ale to niestety tylko taki bucik tymczasowy ,i zdecydowanie daje kopa przy równoczesnym dodaniu dodatkowego paliwa jak nie wydasz 3k , albo nie masz smykałki do majsterkowania i 1k , to nie ma co liczyć na trwałe i nie destrukcyjne efekty. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2010, 23:08
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Eh...odswieżę trochę temat .Co myślicie o podtlenku azotu w sigmie ....? Nie trzeba stroić ECU ,dodawać turbin,wyliczać ba nawet jezdzić na hamownię bo efekt będzie czuć w fotelu - jak myślicie ile kaski trzeba by niekonfliktowo zapodać owy gaz na silnik np. przy rozpyleniu go w układzie dolotowym .Wiem że można dawkować go również z paliwem robiąc wwierty w komorę spalania |
Jeśli masz 24V to widzę jedno wyjście wstawić cały układ turbo od mitsu GT3000, tylko licz się że na tym nie koniec trzeba do tego odpowiednie tarcze i klocki . Koszta spore , lepiej zmienić auto na szybsze . |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24-06-2010, 23:43
|
|
|
zuku19, to nie jedyna różnica.. jest ich masę.. jak przeszczepiać to cały silnik. n20 jest najpraktyczniejszy. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 25-06-2010, 19:11
|
|
|
Napiszę tak ...wymienić silnik nawet na ten z turbinami z kompletnym eku właśnie jest proste z tym że silniki wachają się od 5000tys. i nie wiemy jak długa pochodzą . Gorzej i z fachowym już podejściem lepiej zrobic konwersję na turbo - dołożyć turbiny ...łukasz gdzieś zapodawał linka co i jak - i wszystko też podejdzie łatwiutko ale finansowo drożej od wymiany silnika . A najszybciej założyć bezpośredni wtrysk podtlenku azotu - coś jak pełna sekwencja gazu - niewiem jakie koszta ... i to jest najlepsze rozwjązanie na prostej by dmuchnąć wszystko co jezdzi na 4 kołach na wyścigach 1/4 mili |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-06-2010, 19:57
|
|
|
jak chcesz łyknać wszystkie mesie AMG , audi s6, bmw 750 i inne takie to n2o ci nie wystarczy - a przynajmniej po 1000 km wywalisz silnik - to nie jest auto do dragów - ukręcisz skrzynię i rozwalisz silnik.. sam zastanawiam się długo nad tym - wiem jak to działa i mam nawet schemat i projekt takiej instalacji jak mówisz( wtrysk do n2o na każdy cylinder z dotryskiem benzyny (albo gazu zależy na czym jedziemy ) ) ale jak mówię - sam tego na razie nie instaluję , a swapa obecnie przygotowuję , bo to jak dynamit - można wykopać tunel albo rozwalić siebie i innych. z n2o nie ma żartów. Możesz nawet rozwalić silnik i niezłe łubudu zrobić. (patrz youtube)
Więc praktyka : najtaniej i najbezpieczniej wymienić silnik na TT.
Jak nie chcesz TT , to można delikatnie i umiejętnie dodać opcję n20 ale trzeba zrobić to dobrze i nie liczyć na wzięcie każdego golfa 2.0 turbo bo to nie realne... Nie to auto jeśli ktoś ma takie oczekiwania. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|