Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2009, 12:03   [CA1A 1.3] Aparat zapłonowy

Witam,


mam takie pytanko, jakoś nie udało mi się znaleźć takowego tematu, więc postanowiłem zapytać.

Czy między coltem CA0 i CA1A jest jakaś wielka różnica?? Chodzi mi o rocznik 1995, 1.3 silnik

Czy aparat zapłonowy z colta CA0 będzie pasował do colta CA1A (ten sam rocznik, ta sama pojemność silnika) ?

Mój aparat zapłonowy ma nr T6T57171, natomiast jest opcja wsadzenia aparatu o innym numerze... Niestety, chwilowo nie mam numeru tego nowego aparatu... Możliwe że zaczyna się on nr T5T i końcówka jest chyba inna.

dzięki za pomoc..
Ostatnio zmieniony przez harpagan 12-03-2009, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 12-03-2009, 12:15   

CA0 to ogolna nazwa modelu
CA1A to wskazanie na colta CA0 z silnikiem 4G13 czyli 1.3
CA4A 4G92 - 1.6
CA5A 4G93 - 1.8

Szukaj zatem aparatu zaplonowego z 1.3 bo CA0 nie mowi w tym wypadku zupelnie nic
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2009, 12:32   

yhmm.. to mi już rozjaśniło sytuację, czyli w tej sytuacji aparat zapłonowy z miśka z 95 roku, z silnika 1.3 powinien być tym jakiego szukam..

pytanie tylko czy nr samego aparatu ma jakieś znaczenie, skoro ten który moge mieć jest z colta z 1.3 z 95 r, ale ma inny nr od tego co z czytałem ze swojego??
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-03-2009, 15:14   

Aparat może się różnic cewka zapłonowa a dokładnie jej kształtem. Jeśli przekładasz cały aparat to nie powinno być żadnego problemu.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2009, 10:02   

londolut napisał/a:
Aparat może się różnic cewka zapłonowa a dokładnie jej kształtem. Jeśli przekładasz cały aparat to nie powinno być żadnego problemu.



cały aparat przekładam.. czyli mogę być chyba spokojny??
 
 
 
kko 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CA1A Outlander CU4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 10
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-03-2009, 21:58   

Na aparacie zapłonowym można się naciąć.. ja osobiście kupiłem na niemieckim szrocie aparat,który na zdjęciu wyglądał jak T6T57171 U1 i nie miał tabliczki z numerem,
a po sprowadzeniu go okazało się że jest przez odbicie lustrzane, czyli miał wyprowadzenia u góry, lub do montażu z odwrotnej strony silnika.
Colt na tym aparacie nie palił, chociaż próbował (w moim padła cewka), po rozebraniu okazało się że jest tam hallotron zamiast optyki z modułem
J862, a czujniki położenia wału nawet na oko były inaczej rozmieszczone.
Cewka natomiast na pewno pasuje, ma taki sam rozstaw pinów i kształt, mimo że aparat był z dużo nowszego Colta o czym świadczył choćby idealny stan obudowy.
_________________
kko
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 17-03-2009, 22:59   

kko, po prostu kupiłeś aparat zapłonowy z nowszej generacji Colta (CJx).
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 18-03-2009, 13:08   

Colty CAO miały chyba 3 rodzaje aparatów w zależności od rocznika. Najnowsze modele miały czujniki hallotronowe, wcześniejsze optykę. Flaki nie dadzą się przełożyć, średnica walka jest ciut inna przy czujnikach i module i nie wejdą oprócz cewki która jest taka sama we wszystkich modelach, więc jeśli tylko cewka padła to polecam wymianę tylko cewki.
_________________

 
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2009, 09:50   

hmm.. dzięki.. może faktycznie uda się tylko cewkę zmienić... tyle że jej również nigdzie znaleźć w krakowie nie moge.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-03-2009, 10:06   

Są 2 typy aparatów zapłonowych do wtryskowych 4G13 12V i 4G15 12V. Obydwa można stosować zamiennie.

1. MD153199 T6T57171 montowany do końca 1992 roku (chociaż mój z 1993 też miał taki). Z modułem J955, przerywaczem optycznym, szerokim palcem rozdzielacza i nieruchomym węglem w kopułce.





2. MD325051 T6T57171A montowany od 1993 roku stosowany nawet w Protonach z 1998 roku. Z modułem J882, Przerywaczem magnetycznym (tzw. Halla), wąskim palcem rozdzielacza i ruchomym węglem w kopułce.



_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
kko 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CA1A Outlander CU4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 10
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-03-2009, 22:57   

atechip, cewki nie kupisz w typowych sklepach czy hurtowniach, tam sprzedają tylko cześci eksploatacyjne.
Ja rozesłałem zapytania po całej Polsce i tylko tutaj dostałem pozytywną odpowiedz:

All-Parts
m.hanzek@all-parts.pl
608-480-212

w lutym była cewka za 140 zł, ale nie skorzystałem bo wolałem cały aparat z dobrą cenę.

wichura1, dzięki za wyczerpujące info i przy okazji tu jest sporo do Eclipsa:

http://www.pdf-search-eng...manual-pdf.html

jeśli link nie będzie działał, trzeba wkleić ręcznie, bo piszę prostym edytorem pod Linuksem
_________________
kko
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2009, 14:12   

wichura1 i kko

dzięki za info i za namiary. Ja też wolałbym kupić cały aparat.. bo nie mam gwarancji że tylko cewka poleciała.. a może cewka jest ok a poleciało coś innego?

podejrzewam, że nie wyprzedza mi zapłonu... co może za tym stać? Jaki element aparatu?

Pozdr
 
 
 
kko 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CA1A Outlander CU4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 10
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-03-2009, 20:57   

Cewkę możesz zmierzyć omomierzem ma mieć ok 1,5 ohm na pierwotnym i ok 20 kohm na wtórnym, dokładnie nie pamiętam, ale jak sobie podciągniesz z działu download serwisówki to tam gdzieś w Engine Electrical sprawdzisz.
Ale to nie musi być miarodajne, możesz mieć przebicie na wtórnym co wychodzi dopiero przy wysokim napięciu.
Wybuduj cewkę, podłącz do aku,lub nawet do zasilacza komputerowego do 12 V (jest wydajne prądowo) i przewodem szybko dotykaj do zasilania (impulsuj).
Jeśli cewka będzie Ok, powinieneś mieć 5 - 10 mm iskrę, pomiędzy wyjściem wysokiego a minusem (masą).
Zrób sobie na stałe iskiernik z drutu izolowanego o odstępie 5 -10 mm i nie dotykaj palcami !!!

Wyprzedzeniem zapłonu steruje ECU i aparat nie ma na to wpływu, można to a nawet trzeba wyłączyć podczas ustawiania
zapłonu poprzez zmasowanie terminala diagnostycznego (brązowy wtyk wyglądający jak nakrętka od szminki w okolicach
wlotu cieczy chłodzącej do kabiny na frontowej ścianie komory silnika)
Tak czy owak, auto musi najpierw palić, a potem możesz zająć się regulacją zapłonu i sprawdzeniem, czy wyprzedza podczas przegazowania, ale do tego potrzebny jest stroboskop.
_________________
kko
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-03-2009, 09:26   

hmm.. dzięki. Auto normalnie pali, ale ma gdzieś zgubioną dynamikę. Podczas dodawania gazu ryczy a zbiera się jak muł. Czasami przy ostrym depnięciu na gaz silnik jakby wypadał z zapłony, zaczyna dziwnie, nieregularnie drgać, podskakiwać...

te info które mi podałeś pokażę ojcu, urodzony elektryk :) może on coś poradzi.. dla mnie to brzmi dość enigmatycznie. Z działu download faktycznie ściągnąłem sobie tą książkę (książki) popatrzę do wskazanego działu. Dzięki i pozdrawiam
 
 
 
YoGi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 1.3 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Zambrów
Wysłany: 28-07-2009, 10:30   

To i ja mam dziwna sytuacje :P CE nie zapala sie przy przekreceniu kluczyka kreci ale nic , wstawiłem do warsztatu no i powiedzieli mi ze prad jest ze wszystko ok ale ze gdzies ono dochodzi i juz od tej czesci dalej prad nie idzie , i kazali szukac czesci Aparatu Zapłonowego ciekawe.... no i tak szukam moze tutaj ktos posiada??? chetnie kupie aby tylko pasował :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.