Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] GDI Chceck engine
Autor Wiadomość
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-02-2009, 09:45   [Cari 1.8] GDI Chceck engine

Witam
Mam problem z Carismą 1.8GDI 2001r. Problem polega na tym iż przy około 4000obr zaczyna mi jakby odcinać paliwo, zdarzyło się tak na I, II, III na wyższych biegach nie sprawdzałem. Na luzie kręcił się spokojnie do 6000obr. Przejechałem tak kilka km i w pewnym momencie po ponownym kręceniu do 4000br na I pojawiła się kontrolka check engine i zaczał powoli spadać z obrotów, aż zgasł. Następnie go odpaliłem i przejechałem kilkaset metrów pod dom z zapaloną kontrolką silnika na wolnych obrotach i go wyłączyłem. Wcześniej miałem problem, gdy miałem małą ilość paliwa to czasami mi nie chciał zapalić, wystarczyło go delikatnie bujnąć, przepchać i zapalał, wtedy jechałem na stacje benzynową do pełna i jeszcze mimo wszystko zdarzało się ze krótko po tankowaniu ze 2 razy nie zapalił. Tak po za tym to było wszystko oki, aż do dzisiaj. Przebieg 148000, przez 70000 na pewno nie była czyszczona przepustnica, w ogóle nie wymieniane świece, filtr paliwa, 4 filterki od pompy wysokiego ciśnienia. Raz słyszałem przerywane 5sekundowe syczenie z baku, tak jakby powietrze z koła uciekało. Moje pytanie brzmi co to może być, w jaki sposób zresetować komputer i czy jak go zresetuję to będę musiał go uczyć obrotów? Proszę o pomoc
Pzdr
 
 
 
mephisto 
Mitsumaniak
Sławek


Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 387
Skąd: Niemcy/Police
Wysłany: 16-02-2009, 11:46   

jezeli nic niebylo w nim wymieniane ani czyszczone,to radzilbym to zrobic, jak zresetujesz kompa to musisz go uczyc obrotow,carisma ma oklamujacy wskaznik paliwa,pozatym zaden samochod nielubi jezdzic na resztkach,nielubi tez chszczonego paliwa,jezeli chcesz dokladnie wiedziec co jest i jaki jest objaw engina to w serwisie podpiac pod kompa.
_________________
Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-02-2009, 14:55   

miałem dokładnie takie same objawy na kompie nie wyświetlało żadnych błędów nikt nie mógł dojść do tego co to jest, okazało się że był to czujnik ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej spróbuj odłączyć od niego wtyczkę zapali ci się na pewno CE sprawdź czy z odpiętą wtyczką wkręca się na obroty jeżeli tak czujnik masz do wymiany, jeżeli dalej masz takie same objawy musisz zmierzyć cienienie paliwa, możesz mieć zapchane filtry bądź pompa po woli zaczyna siadać, ja bym obstawiał jednak na ten czujnik ciśnienia paliwa. przed jego wymianą musisz spuścić ciśnienie z układu paliwowego w innym wypadku możesz dostać paliwem po gałach :rolleyes: nie należy to do przyjemności. :shock: a tak poza tym to może to być wszystko inne :doubt: czujnik położenia walka rozrządu, możliwe ze przeskoczył rozrząd, wtryskiwacze, moduł, ten samochód jest "ciężki" wiec najlepiej znajdź dobrego mechanika
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-02-2009, 07:26   

Teraz mam problem, następny. Otóż odłączyłem akumulator na 10-15min, podłączyłem z powrotem żeby zobaczyć czy już nie będzie ikonki check engine i po podłączeniu aku, faktycznie zginęła, wiec zabrałem się za uczenie kompa obrotów według różnych metod. Efekt taki że na wolnych obrotach wskazówka spada mi do 0 i samochód gaśnie. Dzieje się tak po rozgrzaniu silnika. Obroty wahają się w przedziale 0-700obr. Kilka razy się przewiozłem bez problemu wchodzi na obroty w czasie jazdy na 5000obr i powyżej a kontrolka z błędem silnika się nie pojawia, więc nie wiem czy wtedy był to przypadek czy co. Następny problem to że komputer w ogóle mi nie wskazuje żadnych wartości tylko są kreski poziome w miejscu gdzie powinna być wartość średniego spalania (tak jak tuż po restarcie). Pomocy http://forum.mitsumaniaki...es/icon_cry.gif
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-02-2009, 08:23   

Jaki sens ma resetowanie kompa skoro usterki nie są usunięte? Jaki sens ma uczenie obrotów skoro przepustnica nie wyczyszczona? Jaki sens ma robienie czegokolwiek skoro sam napisałeś ile rzeczy nie masz zrobionych/wymienionych? Leczenie syfa plastrem?

Chcesz mieć dobrze to zrób to porządnie - jedź na MUT'a niech posprawdzają błędy, zrobią diagnostykę itp. Wtedy ponaprawiaj co tam wyjdzie i ciesz cie jazdą anie takie druciarstwo od początku...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-02-2009, 13:49   Silnik gaśnie na wolnych obrotach

Dzięki wszystkim za pomoc. Z mechankiem ściagneliśmy przepustnice, okazało się że była czysta. Mechanik podejrzewał że moze świece, więc je wyciągnął i faktycznie świece nadają się do wyrzucenia, a do tego trzeba wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów bo na dwóch fajkach był olej, wiec mogło być nawet przebicie. Teraz czekam na uszczelke i świece (290zł) i w weekend bede wymieniał. Póki co silnik nie gaśnie, ale ma gorsze przyspieszenie i więcej pali benzynki. Ciekawe czy bedzie wszystko oki z fajkami do świec?
Pozdrawiam
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2009, 19:42   

Z fajkami powinno być ok. Wiadomo, że jak świece dupowe, to gorzej pali i więcej spala. :P Uszczelka pod dekiel jest taniutka, coś w stylu 15 pln. Warto jednak (nie wiem czy w GDI też to jest, ale raczej na pewno) kupić takową uszczelkę razem z relingami do świec. Koszt około 50 pln, ale warto. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-02-2009, 20:00   

Piwor napisał/a:
Z fajkami powinno być ok. Wiadomo, że jak świece dupowe, to gorzej pali i więcej spala. :P Uszczelka pod dekiel jest taniutka, coś w stylu 15 pln. Warto jednak (nie wiem czy w GDI też to jest, ale raczej na pewno) kupić takową uszczelkę razem z relingami do świec. Koszt około 50 pln, ale warto. :)


Do GDI nie potrzeba tego czegoś do świec. :) Mój mechanik też mi powiedział żeby to dokupić, dzwonię do Japaneze, a on mówi "A gdzie on to wypatrzył? To jest GDI, tam te podkładki nie występują". Tłumaczył mi, że inna jest budowa głowicy, ale dokładnie co nie pamiętam.
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-03-2009, 09:35   

Wymiana świec pomogła, silnik chodzi równo, obroty nie skaczą, czasami zdaży się że ma na wolnych obrotach (około 700 obrotów) przenosi delikatne drgania na karoserie (wyczuwalne na fotelu :) ). Uszczelnienia otworów od świec nie zrobiłem, bo okazało się że uszczelka pod pokrywę zaworów za 70zł nie wystarczy, bo muszę mieć jeszcze następną uszczelkę przy głowicy (ponieżej pokrywy zaworów), a nie wiem czy taką uszczelke można dostać? czy czasem to nie jest w jakiś sposób klejone?
 
 
 
Iwo 
Forumowicz
Mitsubishi fan :)


Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-03-2009, 19:59   

Owszem, można to zrobić na silikon, ale jaki jest tego sens ?
_________________

 
 
PLECIONA 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1,8 GDI LX EXE 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-03-2009, 22:38   

bomar007, Byłeś u swojego mechanka czy w "MOTO-CHAMIE"? Przepraszam, że tu pytam, ale .. jeśli jest coś wart to może sam skorzystam? Pozd.
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-03-2009, 23:23   Mechanik Bydgoszcz

U swojego mechanika, tylko że on mieszka koło Wąbrzeźna, a że tam mam rodzine to zawsze przy okazji jak mam coś do zrobienia to do niego jade. Od znajomego dostałem numer telefonu do mechanika z Bydgoszczy (do którego kumpel jezdzi z Galantem) a on sam jest własciciel galanta i zna się na mitsubishi, podobno dobry mechanik, gdzieś na piaskach. Tu jest jego nr tel. 501038869
 
 
 
PLECIONA 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1,8 GDI LX EXE 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-03-2009, 23:32   

bomar007, Dziękuję! Oby miał jak najmniej do zrobienia przy moim Miśku :biggrin: Pozdrawiam!
 
 
ijama 
Mitsumaniak

Auto: Cari 1,8 gdi 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 126
Skąd: Kudowa-Zdrój
Wysłany: 14-03-2009, 09:11   

Podepnę się również pod temat,ponieważ miałem ten sam problem co bomar007 stwierdzę iż wymiana świec (oczywiście na NGK) pomogła.Od tygodnia testuję :D auto i nic z powyższych objawów nie zauważyłem,a więc jeśli ktoś ma podobny problem warto zainteresować się świecami.
_________________
ijama
 
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-03-2009, 10:14   

Czy po wymianie świec i czyszczeniu przepustnicy należałoby zresetować komputer (by komputer był ustawiony kiedy silnik poprawnie pracuje) np w celu poprawy spalania?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.