Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] skrzynia biegów? sprzęgło? - zle wchodzi dwójka...
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-06-2007, 20:24   

piwkotom napisał/a:
Mechanik po wylaniu starego oleju stwierdzil, ze to jest breja a nie olej
Ja wymieniałem sam i podobnie stwierdziłem. Stary olej był dosłownie czarny i z opiłkami metalu. Nowy olej był przezroczysty i jak trochę przez nieuwagę pociekło po skrzyni to nawet nie mogłem zauważyć gdzie, taki był jasny. Byłem w lekkim szoku. Od wymiany oleju zrobiłem ok. 2000 km i skrzynia pracuje o niebo lepiej. Pamiętaj abyś przed spuszczeniem starego oleju przejechał kilka km, aby się rozgrzał.
 
 
Muchacho 
Nowy Forumowicz


Auto: CAO 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 10-06-2007, 20:19   

piwkotom napisał/a:
Wymieniales go czy tak jezdzisz jak go kupiles?

Oleju w skrzynie nie wymienialem, nawet nie wiem na jakim jezdze. Dzis mi sie pojawil kolejny problem. Podczas zaminy z 2 na 3 (nie zawsze) blokuje mi sie drazek zmianny biegow. Czy jak wymienie olej w skrzyni to zniweluje mi tez problem z blokujaca sie skrzynia ??
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-06-2007, 08:55   

Muchacho napisał/a:
Podczas zaminy z 2 na 3 (nie zawsze) blokuje mi sie drazek zmianny biegow. Czy jak wymienie olej w skrzyni to zniweluje mi tez problem z blokujaca sie skrzynia ??
Tego nikt nie wie. Olej zawsze warto zmienić.
 
 
grabsio
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2007, 09:31   

normalka ze skrzynia mam to samo jedynka z oporem dwojka raz dobrze raz zle
koszta synchronizator to pikus bo ok.30 zl.
wymiana przynajmniej w lodzi to ok 300 zl.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2007, 11:06   

http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
co powiecie o tym :?:
fakt ze daleko z Olsztyna jechac ale ja raczej jestem juz zdecydowany :|
 
 
bender999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 93'
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-03-2009, 20:44   

Colt 1.3 93' Na zimnym silniku dwójka wchodzi ciężko ale reszta biegów w sumie dobrze na rozgrzanym silniku (oleju) raczej dobrze ale nie jest to ideał...jak myślicie czy już powinienem się martwić synchronizatorem??
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2010, 14:23   

Cytat:
wiem ze wiele osób ma problem z jedynką .. a u mnie cos z dwójką sie popsujło...
mianowicie jak jade wolno tzn ok 20-30 km/h dwójka wchodzi raczej bez problemu, lekko i delikatnie, czasem jakby sie zatnie ale trzeba troszke mocniej i wchodzi bez zgrzytu...
ale jak tylko ruszam troszke szybciej i chce dwójke wrzucić przy predkosci ok powiedzmy 50km/h to juz jest zgrzyt i trzeba troszke silniej ja wcisnąć...
czasem pomaga jak najpierw z jedynki zostawie skrzynie chwile na luzie i dopiero wtedy wrzucam dwójke i czasem jest ok czasem nie ...
pozatym zazwyczaj skrzynia na innych biegach nie sprawia problemów, ale zauważyłem ze jesli np stoje w korku i czesto uzywam sprzęgła ruszam, jedynka - dwujka - stop i tak powiedzmy przed odcinek ok 500m to biegi po pewnym czasie wchodza ciezko i czasem zgrzyta ...
wiem ze troche nie jasno to opisałem ale starałem sie jak najdokładniej ...
prosze o pomoc w diagnozie... mam pare pomysłów ale napewno ktoś zna sie na tym lepiej i bedzie wiedział... oto moje pomysły:

- ciegna?
- synchronizator??
- olej?
- a może jakies łozyska?



Podepnę się pod ten temat.

U mnie obecnie, podkreślam obecnie,wygląda wszystko bardzo podobnie jak u kolegi shortybmx.
Co ciekawe, jeszcze z dwa tygodnie temu moja skrzynia chodziła całkiem nieźle (troszkę problemów z synchronizacją jedynki, ale to chyba standard w 18 letnim CA0)
Obecnie oprócz problemów z dwójką pojawił się problem z piątka: Już tłumaczę:

a) dwójka - czasami wskakuje, innym razem nie wskakuje (niezależnie od szybkości z jaką się akurat poruszam). Czasami jak już wskoczy to zrobi to bezszelestnie (w zasadzie nie wiem wtedy czy wskoczyła dopóki nie przygazuję - wtedy albo jadę albo obroty rosną a samochód nie przyspiesza) , innym razem jest charakterystyczny dźwięk, dzięki któremu wiem, że dwójka zadziałała.

b) piątka - tu już zrobiło się w ogóle dziwnie. Piątka wskakuje tylko wtedy, gdy użyję naprawdę sporo siły. W innym wypadku, mimo iż gałka od zmiany biegów wydaje się na poprawnej pozycji (tzn. prawy górny róg) piąty bieg nie zaskakuje i mogę sobie cisnąć gaz, a efekt jest tylko taki, że wskazówka obrotów jest przy 8 tysiącach, a samochód nie przyspiesza)


Pytanie moje jest takie. Czy to oznacza, iż kompletnie siadła skrzynia...hmmm.... a może sprzęgło ? Biorąc pod uwagę, że właśnie (3 godz. temu) wymieniłem oleju w skrzyni (Mobil 75W-90W, API GL-4 or GL-5)...niestety różnicy na razie nie ma., a 15 tys. km temu wymieniłem komplet sprzęgła (na taki jaki tu wszyscy polecali, nie pamiętam nazwy coś na A...)

Przyznaję się bez bicia, iż podczas ostatnich mrozów i śniegów strasznie skatowałem skrzynię i sprzęgło (milion razy nie mogłem wyjechać z zasp i musiałem "rozbujać" samochód, by w końcu jakoś pojechać do pracy. Wyglądało to mniej więcej tak: sprzęgło + jedynka, potem szybko sprzęgło+wsteczny...i czasami trwało to kilkanaście minut, aż czułem palące się sprzęgło)

W najbliższym czasie oddam samochód do warsztatu, ale wiem , że mechanicy nie lubią grzebać w manulanych skrzyniach i penie usłyszę, że lepiej od razu wymienić skrzynię.
Jeżeli trzeba będzie tak zrobić to kupię używaną skrzynię ...ale jaką mam pewność, że będzie lepsza od mojej ??? :-(

Proszę o wasze rady zanim oddam samochód w łąpy mechaników.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Maciej
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-02-2010, 15:03   

Cytat:
nie pamiętam nazwy coś na A...
AISIN.
PRaktyka wyjezdzania z zaspy na bujanego za pomoca napedu jest bardzo niesluzaca podzespolom. Ja sam po kilku takich probach zawsze daje sobie spokoj i przechodze na reczne bujanie.. Co do kupna uzywanej skrzyni - loteria, pewniej jest chyba zbalezc warsztat w ktorym podejmą sie remontu obecnej skrzyni. Tak czy siak to wydatek jest solidny
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2010, 15:13   

j-rules napisał/a:

PRaktyka wyjezdzania z zaspy na bujanego za pomoca napedu jest bardzo niesluzaca podzespolom. Ja sam po kilku takich probach zawsze daje sobie spokoj i przechodze na reczne bujanie


...a więc skłaniasz się ku tezie, iż przez to feralne "bujanie" skatowałem sobie skrzynię (i sprzęgło ?)...będę miał zatem nauczkę na przyszłość :-(

j-rules napisał/a:
Co do kupna uzywanej skrzyni - loteria, pewniej jest chyba zbalezc warsztat w ktorym podejmą sie remontu obecnej skrzyni.


Spróbuje poszukać w necie jakiegoś warsztatu, który zajmuje się remontem skrzyni manualnych...ale generalnie ogłoszenia są praktycznie tylko do automatycznych :-( ...no ale "kto szuka nie błądzi" więc może coś znajdę...

j-rules napisał/a:
Tak czy siak to wydatek jest solidny


:-(
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-02-2010, 15:26   

Cytat:
...a więc skłaniasz się ku tezie, iż przez to feralne "bujanie" skatowałem sobie skrzynię (i sprzęgło ?)
nie wyrokuję, ale jak najbardziej moglo to miec swoje odbicie.
Jestem pewien, ze w Poznaniu znajziesz mechanika ktory bedzie potrafil sie zajac Twoja skrzynia. Duze miasto :) Wszystko ma swoja cene, ale nie ufam uzywanym skrzyniom, bo nawet jesli jest jeszze na aucie dos prawdzenia i wszystko bangla jak trzeba to moze byc zalana jakims motodoktorem czy innym naprawiaczem.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-03-2010, 13:01   

Witam ponownie ;-)

Skrzynia działa już poprawnie...ba, powinienem był napisać, że sprawuję się teraz lepiej niż w momencie kupna auta ;-)
Mechanik odkręcił i zdjął filtr powietrza, pokręcił coś kluczem (w zasadzie dwoma) przy skrzyni biegów...i efekt jest taki, jakbym miał nową skrzynię ;-) Biegi wchodzą teraz niebywale precyzyjnie ;-)

Dzięki wszystkim za pomocne uwagi...na szczęści mój problem okazał się błahostką ;-)

Pozdrawiam
Maciej
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-03-2010, 15:55   

Maciej Cieśnik, czy jestes w stanie ustalic u mechanika co pokrecił?
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-03-2010, 16:47   

mkm napisał/a:
Maciej Cieśnik, czy jestes w stanie ustalic u mechanika co pokrecił?



Oczywiście - tak się składa , że w najbliższą środę jadę do tego samego mechanika, tym razem w sprawie rozszczelnionego układu wydechowego (trzeba wymienić złącze elastyczne) - a więc dowiem się, co dokładnie zrobił przy mojej skrzyni ;-)
Jeżeli jednak bardzo Ci zależy na czasie, to już w poniedziałek do niego przedzwonię ;-)
Daj znać.
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-03-2010, 17:56   

Tez jestem ciekawy tego zabiegu :)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-03-2010, 18:33   

j-rules napisał/a:
Tez jestem ciekawy tego zabiegu :)


Już wymieniłem (PW) informacje z 'mkm" - mój problem okazał się prozaiczny - wystarczyło (za pomocą kluczy) wyregulować cięgna skrzyni biegów.
W srodę porozmawiam jeszcze z mechanikiem i napiszę więcej konkretów ;-)
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.