Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 2005 1,6 chyba 100 KM _proszę o pomoc
Autor Wiadomość
crash80
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 09:11   Lancer 2005 1,6 chyba 100 KM _proszę o pomoc

Witam serdecznie użytkowników forum, od wczoraj z moim Lancerem coś się dzieje, a oto moje spostrzeżenia.

Dziwne stukanie w lewym przednim kole, gdy rozpoczynam hamowanie silnikiem zaczynają występować właśnie takie stuki i o dziwo nie zawsze .
Dziś jeździłem z różnymi prędkościami i raz stuka a raz nie.
Hamulce sprawne samochód wyhamowuje w linii prostej nigdzie do nie ściąga.
Podczas jazdy nie występują żadne drgania na kierownicy, nawet przy 170lkm/h

Dziwne odgłosy ocierania stukania pojawiają się też czasem podczas normalnego powolnego ruszania.

Stuki ustępują po dodaniu gazu, lub wciśnięciu hamulca, tzn. gdy hamuje silnik stuka, gdy dodaje gazu lub naciskam na hamulec przestają ...
\
Może ktoś mi pomoże , WIELKIE DZIĘKI
Ostatnio zmieniony przez mkm 12-08-2009, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2009, 09:16   

Wygląda na przegub, a jaki masz przebieg? No i sprawdź czy czasem nie masz poluzowanego koła, albo czy felga jest oryginalna bo jak nie osadziła się na otworze centrującym to może stukać albo tarcza mieć luz (a tarcze trzyma tylko koło) i może się obijać.

Krzychu
 
 
crash80
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 09:21   

Auto ma przebieg 50000 dziś przekręciłem.
Koło dokręcone, bo gdy by był luz to od razu bym czuł że auto wozi na boki.
W pierwszej chwili myślałem że klocek się poluzował i lata jak żyd w pustym sklepie, ale nie wiem .
Od miesiąca nie było nic odkręcane przy kołach , klocki mają miesiąc a zrobiłem od tamtej pory 1600 km.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2009, 09:44   

A sprawdzałeś czy na przegubie jest ta guma nie uszkodzona? No i do mechanika na czepaczki może masz luz na którejś gałce.

Krzychu
 
 
crash80
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 09:46   

Sprawdzę te gumki :)
Jak się coś okaże to napiszę , cóż to było...:)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2009, 09:48   

A na skręconych kołach też się coś dzieje? Czy na prostych?

Krzychu
 
 
crash80
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 09:51   

Na prostych , na skręconych nic.
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 28-03-2009, 18:50   

Mi ostatnio zaczelo stukac przy prawym przednim kole, obejrzalem i wyglada na to ze gumki od stabilizatora sie wyrobily. Co ciekawe dzieje sie tak tyklo czasami a najczesciej jak jest zimno, guma twardnieje itp. ale banalnie prosta sprawa wymienic te gumki wiec jak bede mial chwile i kupie gumki sie za to zabiore.
Ja tez mam 2005r i przebieg 61kkm
_________________
 
 
 
mfniwins 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2009, 20:05   

Przegub to najbardziej słychać jak jest mocno przegięty i obciążony, trzeba skręcić maksymalnie i ruszyć ostro (ale bez zrywania przyczepności).
Czy częstotliwość tych stuków jest skorelowana z prędkością obracania się kół (felgi, tarcze, przeguby, półosie - podejrzane), czy nie jest skorelowana (elementy zawieszenia)?
Aha dlaczego "chyba 100 KM"?
Pozdrawiam
KN
 
 
crash80
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 22:26   

Bo nie wiem ile ma dokładnie koni...

Stuki występują przy najróżniejszych prędkościach przy 20, 60, 120 , 150, 170 km/m,
Gdy puszczam pedał gazu zaczyna stukać lub nie nie wiem od czego to może być zależne.
Ustępują w momencie delikatnego dociskania pedału gazu lub delikatnym wciśnięciu hamulca...
 
 
mfniwins 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-03-2009, 17:19   

Silnik ma 98 koni (u mnie 96 po zagazowaniu).
Jeśli stuki wystepują tak jak u Ciebie to pewnie jakieś połączenia gumowo-metalowe - łączniki stabilizatora, może wylatane są silentbloki wahaczy lub coś się poluzowało.
Jak wykryjesz przyczynę - napisz.
Pozdrowienia
KN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.