niedogrzanie silnika... |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-03-2009, 12:24
|
|
|
no jeszcze sie nie zabralem do tego, powiedzcie mi jeszcze termostat w sigmie jest na dolnym czy gornym wezu? bo ja odkrecilem dolny waz i nie bylo termostatu wiec go tam wlozylem a gornego juz nie zdejmowalem. Przegladajac jakies dawne tematy ktos napisal ze termostat jest na gornym wezu...to jak w koncu jest? poza tym jak kupilem na poczatku termostat to mial za mala srednice wiec kupilem wiekszy do sigmy 95 rok i wyzej i chyba w miare pasuje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 30-03-2009, 12:28
|
|
|
Jest na górnym koło głowicy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-03-2009, 12:43
|
|
|
aha heh to ladnie ale tam dostep slaby jest znaczy tych kabli pelno i ten paliwowy o ile sie nie myle...
[ Dodano: 30-03-2009, 14:39 ]
no na zdjeciach na aalegro widze ze w 12v to lux dostep...ale w 24v gorzej... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2009, 06:16
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | wiec termostat do wymiany, dziekuje bardzo |
To może być zbyt pochopna diagnoza usterki. Napierw sprawdził bym prawidłowość funkcjonowania przekaźników sterujących wentylatorami chłodnicy. W Sigmach wysiadają one znacznie częściej niż termostaty. Problemem są najczęściej spalone styki robocze tychże przekaźników (można rozebrać i oczyścić lub wymienić cały przekaźnik). Do sprawdzenia masz 3 sztuki, wszystkie w skrzynce z przekaźnikami pod maską. Oznaczone jako: FAN RLY LOW I, FAN RLY LOW II, FAN RLY HI. Najprościej sprawdzić je podłączając do styków roboczych (miedziane) omomierz lub sygnalizator ciągłości obwodu. A następnie do styków sterujących (mosiężne), przyłożyć napięcie 12V (np. z akku). Omomierz powinien wskazać wartość w zakresie 0.0 - 1 Ω, sygnalizator będzie piszczał (stan zwarcia). Jeśli jest inaczej przekaźnik kwalifikuje się do wymiany (ew. naprawy).
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:51
|
|
|
Rajek, rozwiązałeś już swój problem? Mam dokładnie to samo, również nowy termostat (a ściślej - 3 nowe termostaty! ) "zacina się" i silnik pracuje na otwartym obiegu. Niestety wymiana uszczelki pod głowicą i nagrzewnicy nic nie dały. Płynu nie ubywa, nie bąbluje, niby cały układ jest sprawny... |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 06-02-2010, 11:59
|
|
|
też miałem kiedyś coś takiego że temperatura potrafiła sobie spadać prawie do końca skali,u mnie to były styki przekaźników auto stało i sobie zaśniedziały po przeczyszczeni wszystko wróciło do normy. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-02-2010, 09:35
|
|
|
kamilek napisał/a: | Rajek, rozwiązałeś już swój problem? Mam dokładnie to samo, również nowy termostat (a ściślej - 3 nowe termostaty! ) "zacina się" i silnik pracuje na otwartym obiegu. Niestety wymiana uszczelki pod głowicą i nagrzewnicy nic nie dały. Płynu nie ubywa, nie bąbluje, niby cały układ jest sprawny... |
U mnie pomogło gdy wstawiłem termostat bo go nie było, jak dotąd jest ok.....nie potrafie Ci pomóc |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 09-02-2010, 18:05
|
|
|
Hmm...napisałeś że 2 tygodnie po włożeniu termostatu znowu silnik przestał trzymać temperaturę:
Rajek napisał/a: | no i znowu jest tylko duży obieg, jakby termostat się nie zamykał, a może się jakoś przestawił???? nie wiem o co chodzi... (...) ale koledzy po 2 tyg by sie rozj...? a było już tak pięknie heh |
Jak to w końcu jest? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-02-2010, 15:41
|
|
|
w intercarsie dali mi jakiś inny termostat bez żadnych uszczelek i do tego za mały włożyłem go ale był luźno myślałem że tak musi być ale po tych 2 tygodniach wyjąłem go zmierzyłem zmierzyłem średnicę osłony na termostat poszedłem do sklepu i dobrali mi jakiś od bmw pasuje idealnie i do tej pory jest ok. Jakoś tak było. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|