Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
niedogrzanie silnika...
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2009, 12:24   

no jeszcze sie nie zabralem do tego, powiedzcie mi jeszcze termostat w sigmie jest na dolnym czy gornym wezu? bo ja odkrecilem dolny waz i nie bylo termostatu wiec go tam wlozylem a gornego juz nie zdejmowalem. Przegladajac jakies dawne tematy ktos napisal ze termostat jest na gornym wezu...to jak w koncu jest? poza tym jak kupilem na poczatku termostat to mial za mala srednice wiec kupilem wiekszy do sigmy 95 rok i wyzej i chyba w miare pasuje...
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-03-2009, 12:28   

Jest na górnym koło głowicy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2009, 12:43   

aha heh to ladnie ale tam dostep slaby jest znaczy tych kabli pelno i ten paliwowy o ile sie nie myle...

[ Dodano: 30-03-2009, 14:39 ]
no na zdjeciach na aalegro widze ze w 12v to lux dostep...ale w 24v gorzej...
_________________

 
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2009, 06:16   

kosior1975 napisał/a:
wiec termostat do wymiany, dziekuje bardzo


To może być zbyt pochopna diagnoza usterki. Napierw sprawdził bym prawidłowość funkcjonowania przekaźników sterujących wentylatorami chłodnicy. W Sigmach wysiadają one znacznie częściej niż termostaty. Problemem są najczęściej spalone styki robocze tychże przekaźników (można rozebrać i oczyścić lub wymienić cały przekaźnik). Do sprawdzenia masz 3 sztuki, wszystkie w skrzynce z przekaźnikami pod maską. Oznaczone jako: FAN RLY LOW I, FAN RLY LOW II, FAN RLY HI. Najprościej sprawdzić je podłączając do styków roboczych (miedziane) omomierz lub sygnalizator ciągłości obwodu. A następnie do styków sterujących (mosiężne), przyłożyć napięcie 12V (np. z akku). Omomierz powinien wskazać wartość w zakresie 0.0 - 1 Ω, sygnalizator będzie piszczał (stan zwarcia). Jeśli jest inaczej przekaźnik kwalifikuje się do wymiany (ew. naprawy).

Pozdrawiam.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-02-2010, 19:51   

Rajek, rozwiązałeś już swój problem? Mam dokładnie to samo, również nowy termostat (a ściślej - 3 nowe termostaty! ) "zacina się" i silnik pracuje na otwartym obiegu. Niestety wymiana uszczelki pod głowicą i nagrzewnicy nic nie dały. Płynu nie ubywa, nie bąbluje, niby cały układ jest sprawny...
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 06-02-2010, 11:59   

też miałem kiedyś coś takiego że temperatura potrafiła sobie spadać prawie do końca skali,u mnie to były styki przekaźników auto stało i sobie zaśniedziały po przeczyszczeni wszystko wróciło do normy.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-02-2010, 09:35   

kamilek napisał/a:
Rajek, rozwiązałeś już swój problem? Mam dokładnie to samo, również nowy termostat (a ściślej - 3 nowe termostaty! ) "zacina się" i silnik pracuje na otwartym obiegu. Niestety wymiana uszczelki pod głowicą i nagrzewnicy nic nie dały. Płynu nie ubywa, nie bąbluje, niby cały układ jest sprawny...




U mnie pomogło gdy wstawiłem termostat bo go nie było, jak dotąd jest ok.....nie potrafie Ci pomóc
_________________

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 09-02-2010, 18:05   

Hmm...napisałeś że 2 tygodnie po włożeniu termostatu znowu silnik przestał trzymać temperaturę:
Rajek napisał/a:
no i znowu jest tylko duży obieg, jakby termostat się nie zamykał, a może się jakoś przestawił???? nie wiem o co chodzi... (...) ale koledzy po 2 tyg by sie rozj...? a było już tak pięknie heh

Jak to w końcu jest? :roll:
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2010, 15:41   

w intercarsie dali mi jakiś inny termostat bez żadnych uszczelek i do tego za mały włożyłem go ale był luźno myślałem że tak musi być ale po tych 2 tygodniach wyjąłem go zmierzyłem zmierzyłem średnicę osłony na termostat poszedłem do sklepu i dobrali mi jakiś od bmw pasuje idealnie i do tej pory jest ok. Jakoś tak było.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.