[MSS 1.6] SILNIK- PROBLEMY Z ODPALENIEM |
Autor |
Wiadomość |
Joanka
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 Comfort
Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 01-04-2009, 15:05 [MSS 1.6] SILNIK- PROBLEMY Z ODPALENIEM
|
|
|
witajcie,
przeszukalam forum i nie znalazlam podobnego tematu,jakby co to wiecie
Mamy MSS 1.6 z 2003, benzyna + gaz (sekwencja), 96 tys km
Problem zaczal sie pare tygodni temu, autko nie odpala za pierwszym razem, nalezy mu pomoc no i poza tym czuje sie benzyne.
Problem jest jak autko i cieple i zimne po nocy.
Obroty ok
Jadac na benzynie czuje sie spadki mocy silnika.
sprawdzony zostal
akumulator ok
swiece zmienione
filtr paliwa wymieniony
sonda lambda wymieniona
instalacja gazowa sprawdzona i jeszcze raz sprawdzona (zreszta problem byl i jak bak gazu byl pusty)
Pojechalismy do zakladu, powiedzieli ze elektryka ok.
Problem jest taki,ze nie jestesmy teraz w Polsce i kazdy problem to inny mechanik,dni mijaja, a Misiek jak nie odpalal to nie odpala
Macie jeszcze jakies rady,czasem mi sie wydaje ze nie znaja tego samochodu i stad ta przepychanka
Moze jakies sugestie?
J. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 01-04-2009, 15:10
|
|
|
Nie pamiętam konstrukcji tego silnika, ale czy tam nie ma zaworu ciśnienia na listwie wtrysków ? Jeśli puszcza to będą spadki mocy. A druga rzecz to szczelność przewodów paliwowych.
Przy gazie przychodzi mi do głowy jeszcze kondycja pompy paliwa w baku. Może tu coś puściło.
Joanka napisał/a: | filtr paliwa wymieniony | Czy kłopoty nie zaczęły się od tego ??? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Joanka
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 Comfort
Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 01-04-2009, 15:18
|
|
|
dzieki za szybka odpowiedz
cns80 napisał/a: | Czy kłopoty nie zaczęły się od tego ??? |
niestety nie, problem z odpalaniem byl juz wczesniej
cns80 napisał/a: | ale czy tam nie ma zaworu ciśnienia na listwie wtrysków ? |
niestety nie wiem ,bede musiala sie podpytac mojej Malzowiny |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 01-04-2009, 15:21
|
|
|
Poczekaj jeszcze aż koledzy od benzyniaków się wypowiedzą, bo ja to jeżdżę dieslem i się nie znam
Myślę że paru speców od 1,6 się u nas znajdzie. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
cyklista
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 216 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-04-2009, 16:57
|
|
|
Ja bym zaczął sprawdzanie od wtrysków paliwa, bo problem masz tylko na benzynie (dlatego odpalanie jest kiepskie i spadki mocy na benzynie), i oczywiście pompa paliwa (ale tu nie wiem dlaczego miałoby śmierdzieć benzyną) i przewody paliwowe (tu rozumiem śmierdzenie benzyną ale niem rozumiem spadków mocy w czasie jazdy)
jakby było cokolwiek z elektryką to by na gazie nie chodził dobrze, jak masz sekwencje to zla lamba itp.. odbiła by się od razu na działaniu sekwencji
najtaniej to na początek zalac do baku preparat do czyszczenia wtrysków i wyjeździć go na benzynie, a najpewniej to dobry mechanik który sprawdzi dokładnie cały tor zasilania benzyną |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2009, 14:42 problemy z silnikiem
|
|
|
Po pierwsze zrób reset kompa (odepnij klemę od akumulatora) i odpal na zimnym. Jeśli będzie lepiej to prawdopodobną przyczyną będzie ZŁA MAPA WTRYSKÓW którą w każdej sekwencji trzeba zrobić. Ja mam taki sam silnik 4G18 w Lancerze z gazem sekwencyjnym i jak go kupiłem to na gazie chodził byle jak. Kupiłem interfejs do gazu i już sam sobie reguluję. To co zaobserwowałem to to że nikt wcześniej nie zrobił porządnej mapy wtrysków i autko jeździło jak jeździło. Teraz wyjaśnię dlaczego jest to takie ważne. Silnik po przełączeniu na gaz dalej pobiera sygnały (czasy wtrysków) z komputera BENZYNOWEGO, oczywiście przelicza je sobie według tej mapy na odpowiednie czasy wtrysków gazu. Jeżeli mapa jest zrobiona prawidłowo to po jeśli np na obrotach biegu jałowego czas wtrysku (benzyny) wynosi 2 ms, to po przełączeniu na gaz powinno być dalej 2 ms na kompie benzynowym. (komputer gazu przeliczy to na inną wartość np na 2,4 ms) Jeżeli teraz sonda lambda wykryje za bogatą lub za ubogą mieszankę to zwiększy bądź zmniejszy czas wtrysku (benzyny) tak aby sonda lambda pokazała że mieszanka jest OK. Ponieważ komputer benzynowy uczy się ustawień to zapamięta tą wartość i już zawsze będzie to dawka wyjściowa. Można to łatwo zdiagnozować bo właśnie przy przełączaniu z gazu na benzynę i odwrotnie silnik będzie np tracił obroty lub będzie szarpał albo zamulał. Rozwiązaniem jest reset kompa. Jeśli to nie pomoże to trzeba szukać innej usterki. Pozdrawiam.
Tutaj fotki mapki, punkty czerwone (benzyna) i zielone (gaz) powinny się pokrywać.
http://www.fotosik.pl/pok...d4df4bb9a2.html
http://www.fotosik.pl/pok...88aa748be9.html |
|
|
|
 |
Joanka
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 Comfort
Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 02-04-2009, 15:30
|
|
|
bardzo dziekuje za wasze sugestie
choc to
jest juz wyzsza szkola jazdy ale postaram sie rozgryzc..
Male odswiezenie tematu
wczoraj Misiek byl u kolejnego pana mechanika,ktory powiedzial Malzowinie ze to 99 % wtrysk paliwa,zregenerowal ponoc wszystko.
Samochod przy odbiorze odpalil za pierwszym razem ALE dzis po nocy juz znowu ten sam problem
Mechanik mowil tez zeby wyjezdzic ta benzyne, juz niewiele jej zostalo - potem chyba do kolejnego speca zawieziemy autko.
Wczesniej jednak (choc pwnie dopiero w sobote) postaramy sie cos sami zadzialac !
Czytalam o odczytywaniu bledow ECU - moze mnie ktos wyjasnic/odeslac do zrodla/ gdzie i co polaczyc aby odczytac ewentualne bledy?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2009, 15:51 Problem z uruchomieniem silnika
|
|
|
Zrób reset i daj znać czy pomogło, no chyba że chcesz jeździć od mechanika do mechanika i każdy coś wymieni, zregeneruje, a Ty wydasz worek kasy na to. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-04-2009, 08:19
|
|
|
AdamColt, spadki mocy są na benzynie, więc mapy wtrysku gazu nic nie zmieniają. Najpierw trzeba zobaczyć czy świeci się Check Engine i jeśli tak to odczytać błędy. Jeśli się nie świeci to nic nie zobaczymy. Reset kompa można zrobić, ale nie sądzę aby pomogło. Ja obstawiam spadki ciśnienia w układzie zasilania benzyną. Obstawiam że na listwie wtrysków jest zawór ciśnienia (nie wiem czy jest, bo silnika 1,6 nie oglądałem dokładnie) i to on obniża ciśnienie wtrysków.
Joanka, czy największe spadki mocy są przy gwałtownym przyśpieszaniu czy przy jeździe ze stałą prędkością także ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Joanka
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 Comfort
Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 03-04-2009, 14:01
|
|
|
no wiec nie pomoglo zresetowanie,niestety Jak nie odpalal to nie odpala ehh Chyba to cos innego.
cns80 napisał/a: | czy największe spadki mocy są przy gwałtownym przyśpieszaniu czy przy jeździe ze stałą prędkością także ? |
przy jezdzie ze stala predkoscia a szczegolnie jak jest pod gorke (tutaj jest taki teren ze albo z gorki albo pod gorke) , mialam takie wrazenie ze samochod po prostu osiadl z sil |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 03-04-2009, 16:19
|
|
|
Według mnie powodem tego dziwnego zachowania jest brudna przepustnica,
też mam ten silnik 4G18 i też posiadam instalację gazową.
Miałem kiedys takie objawy, po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy |
_________________
 |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2009, 12:35 spadki mocy
|
|
|
Do cns80
Jeżeli komp benzynowy przystosuje się do pracy na gazie to po przełączeniu na benzynę znowu musi się dostosować (jeśli jest źle zrobiona mapa) i dlatego spadki mocy będą na BENZYNIE!! |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 05-04-2009, 19:06
|
|
|
AdamColt, na sekwencji ? W życiu nie widziałem takiego objawu, a już kilka mocnych (pow. 200 KM) sekwencji widziałem. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2009, 23:25 re
|
|
|
Tak, właśnie na sekwencji jeśli jest źle zrobiona mapa wtrysków. Mapę wtrysku kiedyś robiłeś? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 06-04-2009, 07:37
|
|
|
AdamColt napisał/a: | Tak, właśnie na sekwencji jeśli jest źle zrobiona mapa wtrysków. Mapę wtrysku kiedyś robiłeś? | Mapę wtrysku robił mi kolega-fachowiec. Ale jak było źle to i na gazie i na benzynie. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|