Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego L200 krzywo stoi tzn lekko przechylone?
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2009, 21:50   

Jackie napisał/a:

Blekota napisał/a:
nawet moja dziewczyna zauważyła że krzywo mi stoi

SZACUNECZEK ;)
Pozdrawiam


:D :mrgreen: :biggrin: :badgrin: :lol:

sorki nie mogłem się powstrzymać

Wracając do tematu: też zauważyłem taką przypadłość w Elkach i nie ukrywam faktu, że przez jakiś czas patrzyłem na to drapiąc się w głowę z myślą " o co chodzi...?"
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 24-02-2009, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-02-2009, 21:56   

Sugerowałbym zmienić tytuł topicu - bo jak widzę nie wszyscy pamiętają o zasadach forum i gdzie można sobie pozwolić na OT, a gdzie nie :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 25-02-2009, 00:59   

Mi tez krzywo stoi i nic na to nie poradze :D Z przodu zawieszenie niezalezne ugina sie przeciwnie do pochylosci a z tylu piorka uginaja samochod zgodnie z pochyloscia, tak? mozna wiec na noc zostawiac w miejscu gdzie pochylosc jest na lewa strone (przednie kola) i pochylosc na prawa strone (tyl) :) ze dwa lata kuracji i moze sie wyprostuje, albo rama ugnie sie i beda cztery slady ... :lol:
p.s.co dala edycja tematu? :roll:
_________________
nam
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2009, 19:41   

namotore napisał/a:
p.s.co dala edycja tematu?
Brak powodów do skojarzeń prowadzących do pisania nie na temat w dziale technicznym :roll:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2009, 09:28   

Czesc. Przegladajac www.newtriton.net natknąłem się na identyczny problem jak nasz. Australijskie elki też siedzą na lewą stronę i to już jest bardzo ciekawe, bo myślałem, że przechył jest winą niedbałej konwersji do ruchu prawostronnego. Ponadto wyczytałem, że zmiana zawieszenia na aftermarketowe (konkretnie dobinsons) nie załatwia sprawy, a właściwie załatwia ją czasowo - na nowym zestawie jest ok (no prawie ok. lewa 1cm niżej).Po "rozjeżdżeniu" zawieszania problem powraca. Co oznacza moim zdaniem, że auto jest ewidentnie cięższe po lewej. Ponadto ....sławetne piszczenie ustaje po wypoziomowaniu auta (wymiana piór po siedzącej stronie) i powraca po ponownym ugięciu się samochodziku.
Dla zainteresowanych link http://www.newtriton.net/...t=2027&start=75
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 23-03-2009, 10:40   

1. sprobuj zmierzyc pochyl Elzbietki przy pelnym baku i na rezerwie- u mnie roznica jest ok 0.5-1 cm na niekorzysc napitego :) Dodatkowo musi usiasc przy jezdzeniu samego kierowcy (im chudszy tym lepiej)
2. Techniki typu pochyl przeciwny w garazu nic nie pomaga, worek z piaskiem nad prawym tylnym kolem powoduje jedynie trzeszczenia przy lewych przednich drzwiach.
3. Elzbietka siedzi na lewo z przodu bardziej wiec wymieniajac jedynie resorki z tylu sprawisz ze tyl bedzie rowno stal a przod dalej nurkowal pod kierowca. Proponuje wymienic tez amorka z lewej z przodu, moze lewy nowy zrownowazy prawego starego :wink:
4. Czy poprzednia generacja tez krzywo stala? Cos mi mowi ze prosta Elzbietke mozemy poznac dopiero po zmianie modelowej :roll:
Tak wiec badzmy dobrej mysli :D pozdrawiam
_________________
nam
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 23-03-2009, 11:38   

Witam,
Ostatnio podczas wstepnej rozmowy na temat wymiany zawieszenia na OME poruszalem ten temat z magikami z warsztatu, w ktorym planuje ta operacje. Ich opinie sa nastepujace:
a. kierowca i bak po tej samej stronie
b. prawdopodobnie efekt jest spotegowany w autach pomykajacych na pusto i glownie tylko z kierowca - bez pasazerow - bo zawieszenie nie jest rownomiernie obciazone i z biegiem czasu siada - bardziej spodziawalbym sie tego po nysce, zuku czy starze vel jelczu z lat 70-tych ale widocznie Mitsu pick-up division jest wlasnie na tym etapie...

Okazuje sie, ze tego typu problemy sa std szczegolnie przy tworzeniu aut uzytkowych i wyprawowych i np OME ma jako opcje do zestawow zawieszenia poliuretanowe dystanse poziomujace samochod. Ogladalem, mialem w reku wyglada solidnie, widzialem fotki z zastosowania i tez wydaje sie to ok. Wiec trzeba tylko okreslic wartosc przechylu i taki dystans pod amorek sobie zamontowac.

a i jeszcze jedno u mnie w samochodzie przechyl sie poglebia teraz widac go patrzac na auto nawet z boku tzn np. od strony pasazera widac wieksza odleglosc pomiedzy opona i najwyzszym punktem nadkola oraz opadajaca maske i dach... :doubt: oczywiscie jestem wyczulony na tym punkcie wiec przechyl widze nawet wtedy gdy nie widze samochodu :wink: zaczalem nawet krzywo chodzic zeby go kompensowac....

pzdr - ale elaborat mi wyszedl
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 23-03-2009, 13:17   

staraj sie szukac we wszystkim pozytywow...
np:
- latwiej wsiasc i wysiasc kierowcy
- pasazerke ciagnie na kierowce nawet na rownej drodze, nie tylko na zakretach w prawo
- mozesz ustawic reflektory symetrycznie jak w USA a i tak swieca przepisowo
- jak wielokrotnie mowiono 99% drog w Polsce ma przechyl na prawo 3-5 % (ciekawe skad te dane)
- - - dalsze pozytywy dopisujcie ponizej :D - - -
_________________
nam
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2009, 14:03   

HugoOrmo to nie jest kwestia jazdy solo - jak napisałem australijskie L-ki cierpią na tą samą przypadłość, a tam kierowca siedzi po prawej. Powód musi być inny....
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 23-03-2009, 14:55   

Bartman napisał/a:
HugoOrmo to nie jest kwestia jazdy solo - jak napisałem australijskie L-ki cierpią na tą samą przypadłość, a tam kierowca siedzi po prawej. Powód musi być inny....

dlatego napisalem "prawdopodobnie efekt jest spotegowany"... co nie wyklucza innych przyczyn a takze tlumaczy to, ze na antypodach tak czesto ten problem nie wystepuje...

pzdr
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2009, 15:00   

HugoOrmo napisał/a:
Bartman napisał/a:
HugoOrmo to nie jest kwestia jazdy solo - jak napisałem australijskie L-ki cierpią na tą samą przypadłość, a tam kierowca siedzi po prawej. Powód musi być inny....

dlatego napisalem "prawdopodobnie efekt jest spotegowany"... co nie wyklucza innych przyczyn a takze tlumaczy to, ze na antypodach tak czesto ten problem nie wystepuje...

pzdr

Ależ właśnie występuje, może koledzy z Australii trochę przegapili tę sprawę, ale ostatnio na www.newtriton.net aż huczy od ich narzekań ...Co dziwne, oni również mają przechył na lewą stronę...Mierzyli nawet z pełnym i pustym bakiem - 1cm różnicy - więc to nie kwestia zbiornika.Natomiast oni siedzą po prawej , więc podczas jazdy balansują elkę ciałem. :mrgreen:
BTW planujesz wymianę zawieszenia na liftowane, czy pozostajesz przy fabrycznej wysokości?
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 23-03-2009, 15:40   

nie mam i jak na razie nie planuje wyciagarek i zderzakow wiec planuje std OME - dla samochodu na pusto - co podnosci wg katalogu auto o okolo 10 mm...ja samochodu nie katuje w kamieniolomie a uzywam go codziennie + turystyka ale lajt typu szutry, niewymagajacy hardkoru teren...wydaje mi sie, ze std jak na razie mi wystarczy

pzdr
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 31-03-2009, 22:31   

chlopaki z UK twierdza ze rama Elzbietki jest za miekka i lubi wyginac smialo cialo, wiekszy nacisk na lewa strone odksztalca ja trwale i wymiana zawieszenia nie dosc ze nie pomoze to moze tez spotegowac efekt krzywej lewej Elki :?
Co tu robic? moze Sai Baba pomoze? :D
_________________
nam
 
 
dio 
Nowy Forumowicz
dio

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Zawoja Przysłop
Wysłany: 06-04-2009, 15:06   

Witajcie!
sprawdziłem pochyl nowej elki u siebie i rzeczywiście przód pochyla się na stronę kierowcy o około 2 cm a tyl przechylony jest na stronę kierowcy o około 1cm.
pozdrawiam PAweł
_________________
paweł
 
 
konri 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 07-04-2009, 13:25   

Czesc,
u mnie jest z przodu 0,5 cm różnicy
z tyłu 2 cm lewa strona leci w dół.

:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.