Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-05-2009, 07:08
[1.8 MPI] Sprzegło
Autor Wiadomość
kargullo2 
Forumowicz


Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: Norwegia
Wysłany: 07-04-2009, 22:08   

Witam.Ostatnio demontowalem,a potem montowalem skrzynie.Teraz pedal sprzegla jest miekki i bierze dopiero w polowie przy koncu.Wraca takze do polowy,a czasami odbije do samej góry.Biegi wchodza,ale wydaje mi sie ze troche tepo.Co to moze byc?Zapowietrzylo sie?Poradzcie.
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 09-04-2009, 21:31   

No wedlug mnie wyglada to na zapowietrzenie albo plynu ubylo... moze jakis wyciek....
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2009, 23:01   

zalej zbiorniczek, poluzuj śrubę odpowietrzacza przy siłowniku (tym koło sprzęgła) i naciskaj pedał sprzęgła (przydaje się pomoc kogoś innego) aż przez gwint zacznie przeciskać się tylko płyn, bez śladu "pianki", śrubę dokręć podczas gdy sprzęgło jest wciśnięte. jak to nie pomoże możesz spróbować zalać cały układ jakimś specjałem w stylu "Slick 50" (oficjalnie do ukł. kierowniczego), i sprawdzić czy po jakiś 100-200km przejdzie czy nie(odpowietrzyć po zalaniu a potem sprawdzać najlepiej co jakieś 50 km), jak przejdzie, to na 90% do wymiany uszczelki w siłowniku lub pompie, jak nie... to cokolwiek, na przykład połączenia wężyka, uszkodzenie wężyka, poważniejsze uszkodzenie uszczelek/uszczelniaczy, uszkodzenie zbiorniczka... generalnie elementów jest bardzo mało więc łatwo sprawdzić :)
 
 
kargullo2 
Forumowicz


Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: Norwegia
Wysłany: 10-04-2009, 20:29   

Witam.
Probowalem dzisiaj odpowietrzyc,ale jakies dziwne rzeczy sie dzialy.Pedal zostawal w podlodze i nie odbijal.Musialem reka go podciagac,ale tak chyba nie powinno byc.Nie jestem pewny czy odpowietrzylem do konca.Niby troszke sie polepszylo,ale to jeszcze nie to.Dalej mam luz w gornej fazie sprzegla.Moze by tak wszystko wylac i zalac na nowo?pompe tez sie odpowietrza czy wystarczy silownik?
Pozdro.
 
 
Grelu 
Mitsumaniak

Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-04-2009, 12:19   

Witam! Kiedyś przerabiałem ten temat jak miałem MB W116, w Pin(gw)inie jeszcze nie (odpukać!). Pedał tak samo jak u Ciebie zostawał w podłodze albo w połowie i ni jak nie szło tego odpowietrzyć. Dopiero jak zrobiłem jak przykazali chyba w jakiejś mądrej książce o układach hamulcowych i sprzęgłach... a może na forum MB. Tak czy inaczej czy w Pinine to się sprawdzi nie wiem. W każdym razie na pompie żadnego odpowietrznika nie było. Już piszę krok po kroku...

[ Dodano: 13-04-2009, 12:34 ]
Odpowietrzanie zasadniczo przebiegało w kierunku odwrotnym czyli nie na wysprzęgliku tylko na zbiorniczku płynu (w W116 to ten sam zbiorniczek co do hamulców). W pininie są dwa ale płyn jak sądzę ten sam. Dopiero na sam koniec na wysprzęgliku.
Odpowietrznik zacisku przedniego lewego koła (do którego od pompy hamulcowej jest najkrótszy odcinek) połączyłem wężykiem z odpowietrznikiem wysprzęglika. Wężyk zamocowałem opaskami zaciskowymi do odpowietrzników żeby mi ciśnienie ich nie zdjeło. Otworzyłem obydwa odpowietrzniki (około 1/2 obrotu). Pedał sprzęgła podciągnąłem do właściwego położenia (pompa jest wtedy "otwarta"...) Teraz zostało już tylko pompowanie pedałem hamulca i wtłaczanie do układu sprzęgła płyn od dołu i wypychanie powietrza w górę do zbiornika. Oczywiście fajnie jak ktoś kontroluje nam poziom płynu w zbiorniczku, zwłaszcza gdy to są dwa osobne zbiorniczki - Po pierwsze żeby nie brakło w hamulcowym bo się cały układ hamulcowy zapowietrzy, a po drugie w zbiorniczku sprzęgła bo się zwyczajnie przepełni. Tak więc przyda się jakaś większa strzykawka do wybierania. Jak już do zbiorniczka nie wpadały żadne bąble, zakręciłem odpowietrzniki i odczekałem trochę czasu (u mnie to było do następnego dnia i po przejechaniu kilkunastu km) żeby ewentualne pozostałości powietrza zebrały się pod odpowietrznikiem wysprzęglika. Teraz pozostało już właściwie tylko standardowe odpowietrzebue wysprzęglika i uzupełnienie płynu.
 
 
 
czopa 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Wawa
Wysłany: 10-08-2009, 16:34   

Witam, czy ktoś mi może podpowiedzieć, gdzie w Pininie znajduje się czujnik sprzęgła? Proszę o radę bardzo pilna sprawa..!
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 22:09   

Ani to głośne ani to wolne - można z niego wycisnąć na potęgę na autostradzie.

Zaznaczam jednak iż nie jest to tematem wątku - zapraszam to tematu - PININ Awaryjność i eksploatacja.

Pozdrawiam, Tomasz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.