Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 09:21 |
[3.0 V6] Problem z napedem na cztery kola |
Autor |
Wiadomość |
kiler00725
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 17 Skąd: Skepe
|
Wysłany: 05-04-2009, 14:36 [3.0 V6] Problem z napedem na cztery kola
|
|
|
Witam wszystkich czlonkow forum kupilem niedawno Mitsubishi Montero 1991 rok 3.0v6.
Pojechalem nim w teren i mialem maly problem po zalaczniu blokady chwilke podzialal i przestala, sprawdzalem blokady waszy sposobem i widzialem jak kolo szarpia wiec blokada dzialal prosil bym was o pomoc co mam zaczac sprawdzac i rozkrecac jak sprawdzic czy sprzegielka funkcjonuja prawidlowo pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 09:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-04-2009, 15:15
|
|
|
Dzien dobry,
napisz jaka masz skrzynie rozdzielcza i co dokladnie sie stalo ok. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kiler00725
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 17 Skąd: Skepe
|
Wysłany: 05-04-2009, 21:43
|
|
|
Powiem tak nie mam zielonego pojecia jak to skrzynia napisz mi jak to sprawdzic.
A do twojego pytania co sie stalo poprostu wjezdzam w teren blokuje blokady i widze ze raz samochod pokonuje teren lekko bez problemow a za jakas chwilke blokada nie dziala i kola ciagna po przekantej a lampki na pulpicie wskazuja ze blokada jest zalanczona |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
kiler00725
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 17 Skąd: Skepe
|
Wysłany: 05-04-2009, 21:52
|
|
|
Nie mam takich kotrolek mam dwie oddzielne jedna jest taka jak pokazalas w linku zielkona i druga pokazuje napis zielony ze sa zablokowane mosty |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:11
|
|
|
kiler00725 napisał/a: | Nie mam takich kotrolek mam dwie oddzielne jedna jest taka jak pokazalas w linku zielkona i druga pokazuje napis zielony ze sa zablokowane mosty |
Wrzucenie jakiejś fotki znacznie ułatwiło by sprawę. Jeśli nie masz tylnej blokady mechanizmu różnicowego to po włączeniu przedniego napędu koła będą brać po przekątnej. Zdjęcie rozwikła jaką masz skrzynkę ->>ES czy SS a jest to KOLOSALNA różnica w sposobie jazdy i załączania skrzyni. Pozdrawiam i witam na forum
Poczytaj http://tlc80.com/?p=117 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kiler00725
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 17 Skąd: Skepe
|
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2009, 17:05
|
|
|
Pajero I, skrzynia ES |
|
|
|
 |
kiler00725
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 17 Skąd: Skepe
|
Wysłany: 09-04-2009, 17:57
|
|
|
Ok dziki moze napiszecie mi cos wiecej na temat tych napedow i skrzyni jak ja oceniac itd
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
kiler00725
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 17 Skąd: Skepe
|
Wysłany: 10-04-2009, 00:25
|
|
|
Ok poczytalem i powiem ze nie za bardzo wiem jaka jest roznica, nie wiem czy dobrze rozumuje ale u mnie nie ma blokady na 100% moze cie mi to jakos jasno przedstawic sorki ze wam zawracam glowe ale chcial bym wiedziec pozdrwaim dziekuje za odpowiedz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 09:50
|
|
|
Kiler00725, masz najpopularniejsze rozwiazanie jakie kiedys bylo w autach terenowych. Naped jest przekazywany na tylna os z mozliwoscia "dopiecia na sztywno" przedniej osi. Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. Wiec 4H i 4L wlaczamy tylko gdy wiezdzamy w teren lub gdy jezdzimy po nawierzchni o zmniejszonej przyczepnosci.
Kontrolka pierwsza z piktogramem napedu na obie osie 4WD zapala sie kiedy wlaczasz tryb 4H lub 4L.
Powinna zgasnac kiedy wracasz do 2H.
Wheel lock Zablokowane kolo - tego nie jestem pewny ale sygnalizuje sprzegniete przednie kola z polosiami. Informuje nas o stanie sprzegielek. Wazne aby po przejsciu na 2H spowodowac rozpiecie sprzegielek cofajac kilka metrow auto.
Tu znajdziesz instrukcje uzytkownika do Pajero I generacji: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9978
Pierwszy post, drugi link. Poczytaj o uzywaniu napedow i sprzegielek.
powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
|