 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: mjsystem 01-03-2014, 13:25 |
[CY3A 1.8] Zakup Lancera 1.8 143KM |
Autor |
Wiadomość |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 14-04-2009, 15:36
|
|
|
Luk napisał/a: | Można jakoś w czasie rozmowy przekierować na telefon (jak byś nie chciał żeby inni słyszeli w samochodzie) ale nie pamiętam jak. | Trzeba nacisnąć przycisk z mordką i wrzasnąć do lusterka "transfer call". |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 15:45
|
|
|
Jeszcze sprawa tempomatu.
Powiedzcie czy trzeba jakieś magiczne sztuczki wykonywać czy wystarczy tak jak instrukcja nakazuje wcisnąć przycisk on/off aby go uaktywnić ?
Bo mam podejrzewania, że nie działa CRUISE CONTROL |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 16:11
|
|
|
kaeres, nie nie trzeba żadnych sztuczek Jak naciśniesz "on" to powinna się zapalić zielona kontrolka "cruise". Nawet jak stoisz. To oznacza, że system jest gotowy, ale nie ma ustalonej prędkości. Jak jedziesz, to naciskasz "set" (ten dolny), zdejmujesz nogę z gazu... i sam jedzie. Możesz sobie przyspieszać i zwalniać naciskając górny (acc) i dolny przycisk. Jak naciśniesz hamulec lub sprzęgło, to przestaje trzymać prędkość, ale ją pamięta, więc jak naciśniesz chyba "rec" (ten górny) to zacznie przyśpieszać do poprzedniej ustalonej. Jak naciśniesz gaz (nożny), to przyśpieszy, a jak puścisz, to wróci do ustalonej... Uff, chyba wszystko.
Generalnie, jak po naciśnięciu "on" nie zapala się kontrolka, to do serwisu. Było opisywane na forum. |
|
|
|
 |
maciekkk86
Nowy Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 10-09-2013, 09:14
|
|
|
witam. Jestem nowy na forum. Przymierzam się do zmiany samochodu
Aktualnie posiadam 11letniego focusa z benzyniakiem 1.4 (całe 75KM i jakieś 120Nm maksymalnie). Upatrzyłem Lancera 1.8 z około 100.000km przebiegu, do odkupienia w salonie toyoty. Pytanie tylko, czy lancer jest awaryjny. Chcę kupić w miarę nieawaryjny samochód - wszyscy polecają mi toyoty, hondy, mazdy. Jak to się ma z mitsu?
Podobno lancer jest produkowany w Japonii - czy to oznacza, że jakościowo jest lepszy od chińszczyzny? Jak wasze lancery? Realnie - psują się czy raczej nie? |
|
|
|
 |
marcowoj
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 inv '12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 105 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 10-09-2013, 09:25
|
|
|
Generalnie najstarsze lancery z tego modelu mają 5 lat i nikt tu na forum o jakiś wiekszych awariach nie pisał. Najsłabszym punktem lancera jest lakier podatny na odpryski i zarysowania ( współczesne ekologiczne lakiery). Najlepiej poczytaj trochę forum i wyrób sobie opinię. W Twoim przypadku najważniejsza będzie historia auta czy jest znana i czy mozna potwierdzić w serwisie. Potwierdzam że lancer produkowany jest w Japonii i ma to wpływ na jakość montażu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
maciekkk86
Nowy Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 10-09-2013, 11:51
|
|
|
aso toyoty ręczy za mitsubishi
ciekawa sytuacja
w każdym razie najbardziej zależy mi na sprawnym mechanicznie i elektrycznie samochodzie
a takie bzdurki jak to, że głośny, że brzydkie plastiki, że odpryski na lakierze, no cóż... ja wymagający aż tak nie jestem. Mój focus to ślimak z apetytem smoka więc pewnie jak się przesiądę na 1.8 benzynę z 140KM to i tak będzie jak skok ze starożytności w nowożytność z pominięciem średniowiecza. Mam nawyk z forda wrzucania bieg na wyższy przy 3000 obr/min
a z tego co czytam to zabawa przy 4000 się zaczyna |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 10-09-2013, 11:56
|
|
|
Swojego mam prawie 3 lata. Jak na razie sprawuje się świetnie ( no może poza wspomnianym lakierem, ale widzę, że jeśli nie kupi się jakiegoś modelu premium grubo powyżej 100.000 złotych) to wiekszość nowych aut ma tę sama bolączkę. Jeżeli chodzi o silnik, zawieszenie, skrzynię biegów to rewelacja. Spalanie? W mieście w korkach od 9-10 l, w trasie 7-8 litrów ( 9l jeśli poniesie na autostradzie w Niemczech).
Czy sedan czy sportback to zależy od gustu, najchętniej wybrałbym takiego z przodem SB i ospojlerowanym tyłem sedana, ale gdyby wstawić silnik i napęd na 4 to już byłby EVO
Ogólnie solidny i niezawodne autko, pod warunkiem że się o niego dba od nowości. |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 10-09-2013, 21:07
|
|
|
maciekkk86 napisał/a: | witam. Jestem nowy na forum. Przymierzam się do zmiany samochodu
Aktualnie posiadam 11letniego focusa z benzyniakiem 1.4 (całe 75KM i jakieś 120Nm maksymalnie). Upatrzyłem Lancera 1.8 z około 100.000km przebiegu, do odkupienia w salonie toyoty. Pytanie tylko, czy lancer jest awaryjny. Chcę kupić w miarę nieawaryjny samochód - wszyscy polecają mi toyoty, hondy, mazdy. Jak to się ma z mitsu?
Podobno lancer jest produkowany w Japonii - czy to oznacza, że jakościowo jest lepszy od chińszczyzny? Jak wasze lancery? Realnie - psują się czy raczej nie? |
Przeczytaj ostatnie wydanie Auto-Świat. Jest tam opis, awaryjność itd. lancera.Nawet w miarę sensowny z jedym wyjątkiem jeśli chodzi o ceny części w ASO. Póki co ja i spore grono użytkowników nie miało okazji się o tym przekonać . Aha i jest produkowany w Japan
No tak na poważnie do minusów zaliczyłbym spalanie.Przy mojej nodze - miasto ok.10-11 litrów, trasa 8-9 l, chociaż w osobnym wątku są tacy co podobno schodzą w trasie do 6 litrów ale jakoś w to do końca nie wierzę . |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-09-2013, 10:53
|
|
|
Drogie części, pytanie kto z Nas te części już potrzebował? Licząc od najstarszych do najmłodszych aut na naszym forum, większość robi tylko przeglądy lub na gwarancji jakieś pierdoły wymienia.
Pawcho napisał/a: | w trasie do 6 litrów ale jakoś w to do końca nie wierzę . |
To nie jest kwestia wiary tylko stylu jazdy. Wbrew pozorom nie trzeba się ciągnąć wolno żeby na trasie spalać 7,5l/100km. Podstawa to zmiana biegów w odpowiednich przedziałach obrotów.
Pawcho napisał/a: | trasa 8-9 l, chociaż w osobnym wątku są tacy co podobno schodzą w trasie do 6 litrów |
W trasie 8-9 to mi przy prędkościach 160 do góry po autostradzie spala, poniżej 8 na trasie z 100, jak dużo wyprzedzam to mam 7,9, jak jest mniej aut to spokojnie 7,5 bez zbędnych spinań się.
Jak dla mnie spalanie to żaden minus, 140 koni musi się napić. Bajki o turbo 1.4 które pali 4litry można sobie między bajki włożyć. |
_________________  |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-09-2013, 12:56
|
|
|
maciekkk86 napisał/a: | Pytanie tylko, czy lancer jest awaryjny. Chcę kupić w miarę nieawaryjny samochód - wszyscy polecają mi toyoty, hondy, mazdy. Jak to się ma z mitsu?
Podobno lancer jest produkowany w Japonii - czy to oznacza, że jakościowo jest lepszy od chińszczyzny? Jak wasze lancery? Realnie - psują się czy raczej nie? |
Lancer nie jest awaryjny. Poza lakierem i plastikami słabe są przednie tarcze hamulcowe(krzywią się co poniektórym). Była też akcja wymiany czujników zderzenia poduszek powietrznych(dalej w ramach rękojmi można je wymienić). Spalanie? Hm... nie jest małe, ale to MIVEC, więc musisz go troszkę nakarmić
Poza tym to rasowy Japończyk.
Lucas123w napisał/a: |
W trasie 8-9 to mi przy prędkościach 160 do góry po autostradzie spala, poniżej 8 na trasie z 100, jak dużo wyprzedzam to mam 7,9, jak jest mniej aut to spokojnie 7,5 bez zbędnych spinań się. |
I tu zdania są podzielone. Ale pod uwagę weź to większe spalanie, bo w cuda sam nie wierzę |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-09-2013, 13:11
|
|
|
Trzeba wziąć pod wzgląd to iż od roku modelowego 2011 zmienione są przełożenia skrzyni biegów. To jednak dało zmniejszenie spalania. Też nie ma co się łudzić że 140 koni będzie palić po 7 litrów w mieście i 6 na trasie. (są takie przypadki na forum ale to w szczególnych warunkach takie niskie spalanie robili)
Rozumiem że foldery reklamowe europejskich marek są bardzo piękne ale z rzeczywistością się rozmijają.
Ja jak kupowałem Lancera widziałem w folderze Mitsu miasto 10,2 litra , trasa 7 i średnie 8.
Mój podpis sam mówi za siebie jakie jest średnie spalanie od wyjazdu z salonu.
Jak coś ma mało palić to musi być małe z małym silnikiem i bez turbin. |
_________________  |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 11-09-2013, 14:42
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | Ja jak kupowałem Lancera widziałem w folderze Mitsu miasto 10,2 litra , trasa 7 i średnie 8. | I tutaj trzeba przyznać Japońcom, że pisząc to w żaden sposób nie ściemniali wyników tak jak to robią Niemcy, Francuzi czy Koreańce. Tyle faktycznie średnio pali mój. Niedawno wróciłem z wakacji po Europie, kiedy to przejechałem około 6000 km. I na trasie palił mi faktycznie około 7 litrów ( z klimatyzacją 7,5 litra).
I co ciekawe, nie wiem co za paliwo mają Niemcy (poza tym, że najdroższe), ale średnie spalanie po przejechaniu całych Niemiec w obie strony wychodziło około 6,5 litra z ciągle włączoną klimą. Jak na 143KM uważam, że jest to dobry wynik.
Na autostradzie zachowywał się kapitalnie. Jeśli ma się odpowiednie obroty zwiększenie prędkości z 120 km/h do 160 km/h to czysta przyjemność. Elastyczność silnika naprawdę imponująca.
Uważam, że jest to świetne autko na dłuższe trasy.
A w mieście też radzi sobie dobrze.
Ciekawi mnie co wymyślą za rok lub dwa, bo co by nie marudzić to naprawdę dobre auto. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-09-2013, 15:11
|
|
|
.swat. napisał/a: | I co ciekawe, nie wiem co za paliwo mają Niemcy (poza tym, że najdroższe), ale średnie spalanie po przejechaniu całych Niemiec w obie strony wychodziło około 6,5 litra z ciągle włączoną klimą. Jak na 143KM uważam, że jest to dobry wynik. |
.swat., nareszcie ktoś kto podziela to samo spostrzeżenie. Zawsze jak komuś mówię to się śmieją że nie mam racji. 95PB w Polsce nie umywa się do 95 w Niemczech.
Dlatego jak ktoś jedzie w dłuższą trasę niech leje 98 z BP, Schella, Orlenu. Widać różnice w reakcji na gaz jak i w spalaniu. |
_________________  |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-09-2013, 16:54
|
|
|
maciekkk86 napisał/a: | bieg na wyższy przy 3000 obr/min
a z tego co czytam to zabawa przy 4000 się zaczyna | nawet przy 3000 też sobie radzi, a od 4000 to dopiero zaczyna się zabawa, oj trochę wtedy popija, jak alkoholik na kacu, chwila i "butelka" pusta. Pomimo opisanych wyżej wad warto, ja mam swojego od niedawna a już by było żal sie rozstawać. Ten samochód jest (chodzi mi o lakier i plastiki) dla mało wymagających a nie dla estetów. No ale w końcu samochód jest do jazdy a nie na pokaz, mój jest porysowany ma delikatnie wgniecioną maskę i pdrapane plastiki w środku a jak będę go sprzedawał to nie będę nic z tym robił bo nie mam nic do ukrycia, mam nawet zdjęcia stanu w jakim go przyprowadziłem bo lepeij jest komuś pokazać jak wygladał bo teraz nikt na słowo nie wierzy. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 11-09-2013, 17:24
|
|
|
.swat. napisał/a: | Lucas123w napisał/a: | Ja jak kupowałem Lancera widziałem w folderze Mitsu miasto 10,2 litra , trasa 7 i średnie 8. | I tutaj trzeba przyznać Japońcom, że pisząc to w żaden sposób nie ściemniali wyników tak jak to robią Niemcy, Francuzi czy Koreańce. Tyle faktycznie średnio pali mój. Niedawno wróciłem z wakacji po Europie, kiedy to przejechałem około 6000 km. I na trasie palił mi faktycznie około 7 litrów ( z klimatyzacją 7,5 litra).
I co ciekawe, nie wiem co za paliwo mają Niemcy (poza tym, że najdroższe), ale średnie spalanie po przejechaniu całych Niemiec w obie strony wychodziło około 6,5 litra z ciągle włączoną klimą. Jak na 143KM uważam, że jest to dobry wynik.
Na autostradzie zachowywał się kapitalnie. Jeśli ma się odpowiednie obroty zwiększenie prędkości z 120 km/h do 160 km/h to czysta przyjemność. Elastyczność silnika naprawdę imponująca.
Uważam, że jest to świetne autko na dłuższe trasy.
A w mieście też radzi sobie dobrze.
Ciekawi mnie co wymyślą za rok lub dwa, bo co by nie marudzić to naprawdę dobre auto. |
Przy prędkościach autostradowych 120 - 160 palił Ci 6.5 km/h ??? nono |
|
|
|
 |
|
|