[CA5A 1.8] korktor sily hamowania |
Autor |
Wiadomość |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29-03-2009, 10:01
|
|
|
do tego jeszcze dochodzi rozkład masy |
_________________
 |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 29-03-2009, 11:36
|
|
|
gdyby z tylu byl taki sam hamulec jak zprzodu to podczas wiekszego hamowania tyl pojazdu by ciebie wyprzedzil. to tak samo jakbys hamowal na recznym tylko.
samochod wtedy by stal sie bardzo nadsterowny. |
|
|
|
 |
remix
Mitsumaniak
Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29-03-2009, 12:05 beezedury
|
|
|
W samochodach stosowany jest korektor siły hamowania, bądź tą funkcję przejmuje ABS.
Generalnie zasada działania korektora polega na dławieniu, bądź uwalnianiu przepływu do hamulców tylnych kół . W większości aut znajdziemy go w okolicach tylnej osi. Jego działanie zależy od obciążenia tylnej osi.
Przykro, że to już druga strona dyskusji opartej na błędnych danych. |
|
|
|
 |
grifin010
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Gti
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 08-04-2009, 11:17
|
|
|
u mnie przy wymianie piast z tyłu okazało się ze talerzyki , które odczytuje czujnik ABS są za małe i nie wchodzą na nowe piasty więc złożyłem bez nich .
Teraz Colt strasznie mocno Hamuje mi przodem . Czy ktoś może rozbierał już ten kolektor regulował , cokolwiek żeby przenieść trochę mocy hamującej na tył ?? |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-04-2009, 13:28
|
|
|
a przed wymianą piast jak hamował tył ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
grifin010
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Gti
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 08-04-2009, 16:00
|
|
|
Bardzo podobnie , ogólnie mówiąc zależy mi na odłączeniu abs ponieważ czhciał bym sie tym autem pośmigać w kjs ita a abs nie zbyt pomaga żeby nie powiedzieć ze przeszkadza |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:40
|
|
|
ja swojego tez szykuje na kjs...absu już sie prawie pozbyłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:58
|
|
|
grifin010 napisał/a: | ogólnie mówiąc zależy mi na odłączeniu abs |
wywal bezpiecznik albo odłącz przekaźniki |
|
|
|
 |
grifin010
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Gti
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 08-04-2009, 22:49
|
|
|
skoro , tylne czujniki nie czytają sygnału o obrocie kół (brak tych uzębionych nakładek ) to abs nie działała wiec nie wiem czy bezpiecznik albo odłączanie kolejnych przekaźników coś zmieni . |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2009, 23:50
|
|
|
a, no to skoro nie działa to ok. powinna to sygnalizować kontrolka błędu ABS koło zagarów |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-04-2009, 20:53
|
|
|
odlacznie absu przez bezpiecznik do kjsow moze byc w sam raz zabiegiem i nie bedzie trzeba uzywac recznego
natomiast do normalnej jazdy nie polecam |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-04-2009, 21:24
|
|
|
ictus napisał/a: | odlacznie absu przez bezpiecznik do kjsow moze byc w sam raz zabiegiem i nie bedzie trzeba uzywac recznego
natomiast do normalnej jazdy nie polecam |
nom colcine bardzo łatwo złamać |
_________________
 |
|
|
|
 |
|