Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
11-10-2007, 22:01
Poblem ze skrzynią
Autor Wiadomość
Kasper79 
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,8 GDI, 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 31
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-05-2006, 21:01   

wsteczny jest w tych skrzyniach nie synchronizowany i ostatnio jak rozbierałem swoją skrzynke to zwróciłem uwagę na to że koło zębate ma niezbyt dużą ilość zębów i jest duże prawdopodobieństwo że żeby sie zaprą o siebie... przyczyną może być też zużycie samego koła biegu wstecznego
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2006, 22:04   

U mnie wymiana oleju pomogła na 1, a R jak wiadomo nie zawsze chce wejść odrazu ale to raczej nie usterka:)
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2006, 22:07   

jaki olej powinien być aplikowany do skrzyni? chodzi mi o parametry
tego za bardzo nie wiem :lol: skrzynię sie tylko smaruje a nie wymienia olej?
pozdro
_________________
Michał Kraków
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2006, 22:23   

Kokos napisał/a:
jaki olej powinien być aplikowany do skrzyni? chodzi mi o parametry
tego za bardzo nie wiem :lol: skrzynię sie tylko smaruje a nie wymienia olej?
pozdro
Olej przekładniowy SAE 75W-85W lub 75W-90W. Olej się wymienia.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2006, 22:36   

dzieki gregorbu
czytajac forum - Hubert pisze, ze twarde sprzęgło i powinno być robione
u mnie też zauważam, że jest coraz bardziej twardo sprzęgło ciągnie ok przebieg 137 tys
a może za bardzo martwię sie tą skrzynią ...
_________________
Michał Kraków
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2006, 22:47   

Twarde sprzęgło? Ale to chyba bardziej dotyczy sprzęgła hydraulicznego - a Ty masz linkę. Co się zaś tyczy ciężko wchodzących biegów - może pomoże regulacja cięgien? U mnie problem z jedynką i wstecznym też czasem (ale rzadko) występuje. Komplet sprzęgła ma ok. 30.000, a skrzynia była naprawiana (wymiana łożysk) ok 15.000 km. Antidotum na blokującą się jedynkę: wrzucić dwójkę i z powrotem jedynkę - działa 100%. Sposób na wsteczny: pozwolić się przemieścić autu (wcisnąć i pozwolić mu się tylko ruszyć z miejsca) o dosłownie 0,5 cm (wiecej też moż być ;) ) i bieg wskoczy. Można też wrzucić jakikolwiek inny bieg i z powrotem wsteczny - też zadziaął na 100% :mrgreen:
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2006, 20:18   

i chyba na tym poprzestanę
gregorbu gdybyś mogł napisać o kosztach tych regulacji i napraw
aha i jeszcze jedno co ile km przebiegu trzeba zmieniać olej w skrzyni ? 8)
po jakim przebiegu wymieniałeś łożyska w skrzyni ? no i jakie były objawy skłaniające do wymiany?
_________________
Michał Kraków
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 08-06-2006, 09:03   

Wymiana oleju w krzyni - zalecenia RR

Jeżeli jest wszystko OK ze skrzynką itd... to co 100kkm powinno sie wymianić olej

Jeżeli chodzi o problemy o których piszecie... zawsze powtarzam - uważać bo skrzynie w Miśkach są delikatne... złe traktowanie objaiw sie szybciutki nieporządanymi efektami...


pzdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2006, 18:27   

Kokos napisał/a:
gregorbu gdybyś mogł napisać o kosztach tych regulacji.
po jakim przebiegu wymieniałeś łożyska w skrzyni ? no i jakie były objawy skłaniające do wymiany?
O kosztach ewentualnych regulacji się nie wypowiem, bo nie wiem, ile one mogą wynosić. U mnie rozsypały się łożyska w skrzyni biegów i naprawa kosztowała mnie 1000 PLN.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 08-06-2006, 19:22   

Jakby kogoś to miało pocieszyć... to... właśnie planuje zapobiegawczo wymienić łożyska na dyfrze... zrobiłem tak w srebrnym GTI przy 150kkm i skrzynka ma juz 236kkm i ani ani jej nie słychać...(reszta ori fabryka), wiec to samo robię w czerwonym GTI...bo siakies podejrzenia mam... :lol: a i przebieg mam podobny bo 145kkm...

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2006, 22:36   

no tak dziś już dojrzałem do tej decyzji przejechałem około 150 km i cały czas walczyłem z jedynką a do tego dochodził problem z 2 i o zgrozo! z 3 ostra załamka i nerwy :cry: :evil:
mam nadzieję że to tylko łożysaka a nie skrzynia do kosza
może ktoś z Forumowiczów wie gdzie można to zrobić w Krakowie albo okolicach??
z góry dzięki
_________________
Michał Kraków
 
 
zyraff85
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2006, 23:43   

ja czasami nie umiem wbic wstecznego do konca .. to wbijam jedynke i juz potem wsteczny dobrze wejdzie.
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2006, 01:01   

ROMEL napisał/a:
Jeżeli chodzi o problemy o których piszecie... zawsze powtarzam - uważać bo skrzynie w Miśkach są delikatne... złe traktowanie objaiw sie szybciutki nieporządanymi efektami...


Zgadzam sie w 100%. Kiedys mialem problemy ze skrzynia w swoim Colcie i nie moglem dojsc czym to jest spowodowane (obstawialem synchronizatory). Czasami biegi nie wchodzily do konca i trzeba bylo puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz zeby bieg wszedl. Tak sie dzialo przewanie na wstecznym i na 1-3. Im wyzszy bieg tym rzadziej problem wystepowal. Z czasem wszystko ustalo i juz sie tym nie przejmowalem. Ostatnio przez przypadek zauwazylem pewna zaleznosc. Bawilem sie troche regulacja LPG i przy wiekszym podawaniu dawki gazu problem znow zacza wystepowac. Gdy skrecilem gaz na normalna dawke problem ustal. Co smieszniejsze problem wystepowal i na LPG i na benzynie.
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2006, 13:15   

Borecki: to dosyć ciekawa teoria bo u mnie wszystko wróciło do normy po wymianie oleju w skrzyni ale także w tym czasie założyłem licznik z obrotami i ustawiłam je jak trzeba, może nie chca wchodzić jak obroty są za wysokie, nie wiem aż tak się na tym nie znam ale to ciekawe.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 09-06-2006, 13:58   

Owszem obroty maja wpływ na to co dzieje sie w skrzyni biegów... praktycznie nigdy nie jest tak aby sprzegło wysprzęglało w 100% wiec moment obrotowy jest przekazywany na slrzynie przy wysprzęglęniu ale... przy układzie sprawnym baaardzo malutki, przy jakis hockach klockach większy... i właśnie po to jest między innymi synchronizator aby wyrównać obroty pomiędzu wałkami - a w przypadku jedynki wyzerować...
no i konkluzja... im większe obroty jałowe tym teoretycznie ma większą pracę synchronizator...

Ale normalnie teraz pofilozofowałem :mrgreen:

Na koniec dodam... że nie mam prawa nic sie dziać o ile jest wporządku ze skrzynia i sprzęgłem... nawet 7000obr/min nie powinno wprowadzać problemu z zapięciem pierwszego biegu...
\-także powiem delikatnie - proszę sie odgibać od silnika i na niego winy nie zganiać tylko zająć sie skrzynią i sprzęgłem...

Pozdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.