 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
How to: Filtr paliwa - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2008, 12:30 How to: Filtr paliwa - wymiana
|
|
|
Wlasnie jestem po wymianie filtru paliwa. Calosc zajela mi jakies 90 minut - razem z robieniem zdjec i notatek. Umiejscowienie i dostep do filtra jest raczej kiepskie ale z odrobina cierpliwosci idzie zrobic
Co potrzeba ?
filtr paliwa + 2 uszczelki, ktore powinny byc w komplecie
klucze nasadowe: 10" , 12" , 19"(albo drugi klucz 19")
klucze plaskie: 8" , 14" , 19"
kombinerki
Przed rozpoczeciem dobrze jest otworzyc otwor do wlewu paliwa, zeby wypuscic gazy ( ) i zmniejszyc cisnienie. W sumie to i tak stracimy troche paliwa - tyle co w przewodach w okolicy filtra i w samym filtrze rzecz jasna.
Tutaj jest zdjecie gdzie i co siedzi - mniejwiecej.
Pierwsze co - to wkladamy plaski klucz 19" zaraz pod filtr (A) i kontrujac nim odkrecamy gorna 'srube' (A) drugim kluczem 19" - ten moze byc albo plaski albo nasadowy.
Teraz odkrecamy srubke (B) - 10" ktora trzyma przy filtrze przewody.
Nastepnie zajmiemy sie przewodem, przez ktory paliwo wchodzi do filtra od dolu. Klucz 14" - (C). Tutaj bedzie tez najwiekszy potok paliwa - troche jeszcze zostanie w samym filtrze.
Dalej - wydalo mi sie najlepiej odkrecic caly uchwyt, ktory trzyma filtr paliwa i caloscia zajac sie na zewnatrz - o wiele wygodniej !
Odkrecamy dwie sruby (D) - 12" - nasadka z przedluzka tutaj chyba najlepiej sie sprawdza. Wyjmujemy calosc na stol i mozemy odkrecic ostatnia srubke 8" (E), ktora trzyma filtr.
Zanim wyjmiemy filtr dobrze jest zapamietac pozycje w ktorej byl i wlozyc nowy - dokladnie w to samo miejsce. Skrecamy (E) spowrotem ( Tutaj pomocne beda kombinerki).
Na tym etapie lepiej zostawic gorna zaslepke, zeby zaden syf nam nie wpadl przy montazu. Dolna trzeba zdjac jak juz wracamy z caloscia na miejsce.
Przykrecamy wszystko zaczynajac od calego uchwytu i dwoch 12" srubach (D).
Teraz czas przykrecic spowrotem (C) , (B) , wyjac zaslepke i pamietajac o dwoch uszczelkach i kontrze drugim kluczem - skrecic (A).
Zamykamy wlew paliwa i gotowe
Przy pierwszym odpaleniu potrwa to ciut dluzej bo pompa musi uzupelnic to co sie wylalo podczas wymiany
Dodam, ze robilem to po raz pierwszy raz w zyciu i calosc niesie spora dawke satysfakcji |
|
|
|
 |
czarek1005 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2009, 21:46 cari 1.6
|
|
|
Panowie pod puszką z bezpiecznikami jest jakaś następna czarna puszka okrągła z dwoma wężykami czy filtr paliwa jest jeszcze głębiej pod nią ?czy trzeba ją odkręcić żeby się dostać dalej? a może w niej jest ten filtr? i drugie pytanie z boku filtra powietrza od strony akumulatora jest taka cienka puszka plastikowa przykręcona do filtra powietrza co to jest za ustrojstwo?
pozdrawiam czarek |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2009, 11:35
|
|
|
Małe sprostowanie: podane powyżej rozmiary kluczy dotyczą mm, a nie cali. |
|
|
|
 |
|
|